رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2023

ازریابی دامون گلریز از مواضع بایدن در قبال جنگ حماس و اسرائیل

آقای نتانیاهو گفت که به وزیر خارجه آمریکا گفتم: «سوگند خورده‌ایم و قسم خورده‌ام که حماس را از بین ببریم و هیچ چیز مانع ما نمی‌شود.»

نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت که به آقای بلینکن گفته که اسرائیل تا رسیدن به «سه هدف» که به گفته او «آزادی همه گروگان‌ها، از بین بردن حماس و اطمینان از این دیگر هیچ تهدیدی مانند این از غزه نخواهد آمد» به جنگ ادامه خواهیم داد.

آیا خامنه‌ای ترسیده است؟

 علی خامنه‌ای بارها تاکید کرده که «اسرائیل، رژیمی غاصب و پدیده‌ای شیطانی است که باید محو شود» و «تنها راهش مسلح کردن همه فلسطینی‌ها از جمله ساکنان کرانه باختری است.»

چرا هنری کیسینجر مهمه؟

کیسینجر بعد از بازگشت به آمریکا در رشته علوم سیاسی با رتبه ممتاز از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. او به تحصیلاتش در این دانشگاه ادامه داد و فوق لیسانس و دکترایش را هم گرفت، و بعد از آن در طول دهه ۱۹۵۰ عضو کادر علمی دانشگاه باقی ماند.

آیا نظر خامنه‌ای درباره اسرائیل عوض شده؟

رهبر جمهوری اسلامی ایران با لحنی که در تضاد با خط سیاسی تند و صریح او درباره مساله اسرائيل و آرمان فلسطینی است، گفته است اینکه «جمهوری اسلامی می‌خواهد اسرائیلی‌ها را به دریا بریزد و به دنبال نابودی آنهاست، دروغ است».

برنامه موشکی جمهوری اسلامی

روسیه می‌گوید دیگر نیازی به رعایت محدودیت‌های سازمان ملل در زمینه فناوری موشکی برای ایران ندارد. وزارت خارجه ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای محدودیت‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را پایان‌یافته دانست.

محکومیت اعدام کودکان و معترضان توسط دفتر حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دفتر حقوق بشر سازمان ملل طی بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر کرد اعدام کودکان و معترضان توسط قوه قضاییه در ایران را محکوم کرد. این دفتر همچنین خواهان توقف مجازات اعدام در ایران شد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در این بیانیه از اعدام حمید‌رضا آذری کودک مجرم ۱۷ ساله و میلاد زهره‌وند جوان معترض ۲۲ ساله ابراز تاسف کرد و از سران حکومت خواست تا فورا اجرای احکام اعدام را متوقف کند.

تایید حکم کور کردن (قصاص چشم) چشم یک مرد توسط دیوان عالی کشور

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه۹ آذر ماه ۱۴۰۲، به گزارش جوان آنلاین، حکم قصاص چشم (کور کردن چشم) یک مرد زندانی در دیوان عالی کشور تایید شد.
مردی به نام فرشید متهم است که در خرداد ماه سال ۹۸، در یک دعوا باعث کور شدن چشم یک نفر شده است.

«جنبش باب» و «بهائیّت» به شدیدترین فرم ممکن، سرکوب و لت و پار شد

اسلامیّت نوع شیعی را تنها جنبشی که به ابطال و نسخ آن، دلاوریها نشان داد؛ ولی به شدیدترین فرم ممکن، سرکوب و لت و پار شد و همچنان سرکوب میشود، «جنبش باب» بود و به دنبالش «بهائیّت». در تمام بگو مگوهاییهایی که تا امروز، مدّعیان «اصلاحات و نو اندیشی دینی» بر قلم نوشته اند و بر زبان رانده اند، نمیتوان یک کلمه پیدا کرد که موضعی شفّاف را در باره محتویّات قرآنی از خود بروز داده باشند؛ بویژه آمریّت «اقتلو! اقتلو! و قتل و مشتقاتش در قرآن».