رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2010

30.04.2010 - 19:12
ژیلا بنی یعقوب
سالهاست که بخاطر همه‌ی دلایلی که بهتر می‌دانید به راحتی نمی توانم مهر تقبیح و محکومیت بر آدم ها بزنم .مرد بودن یا زن بودن ،مذهبی بودن یا نبودن ،سکولار بودن یا نبودن ،فارس بودن یا عرب بودن ،ایرانی بودن یا نبودن ،سبز بودن یا نبودن و ...هیچ کدام باعث نمی شود به خودم اجازه بدهم مهر محکومیت بر آدم ها بزنم.شاید به این امید که در شرایط احتمالی مشابه به همین سادگی، محکوم نشوم!
30.04.2010 - 18:18
دنیز ایشچی
آن بخش از این دوستانی که خود را پیرو اندیشه های سوسیال دموکراسی میدانند، ولی به نقش رهبری بنیادین و تحوّلگرایانه سوسیال دموکراسی معتقد نیستند، یقیناُ آدمهای دموکراتی هستند، ولی مطمئناُ از صفوف سوسیال دموکراسی خارج شده، و یا به صف لیبرالیستهای اسلامی نیمچه دموکرات پیوسته اند و یا در صفوف جریانهای دموکرات و یا لیبرال دیگر قرار دارند. نکته ای که در مورد اندیشه های این دوستان باید مطرح کرد این است که از یک جریان فکری معتقد به سرمایه داری محافظه کار، نمیشود توقّع داشت که....
30.04.2010 - 18:18
عبدالفتاح ملازداده
امروز چه کسی امامهای جمعه تهران و شهرستانها را مجبور ساخته پشت تریبون مقدس نماز جمعه داد برآورند که بکشید و سر ببرید جوانان میهن را به گناه سبز پوشیدن؟! چه کسی امروز احمدی نژاد را از پشت کوک می‫کند تا آتش جنگی در منطقه بیفروزد؟!
30.04.2010 - 18:12
حمید دباشی
اولین و بزرگترین و شریف ترین و ماندگار ترین دستاورد این جنبش که فرزندان ما از آن به رنگ سبز یاد می کنند تصاحب حوزه عمومی و شروع به خلق خرد جمعی جهت احقاق حقوق شهروندی ماست. در این حرکت عظیم مردم ما عده ای جان خود را کف دستشان گرفته به خیابان ها می آیند و سرود می خوانند و شعار می دهند و عکس و ویدئو می گیرند و در دنیا پخش می کنند و بعد هم می روند خانه پای کامپيوترشان و وبلاگ می نویسند و دیگرانی هم وبسایت راه می اندازند و یا در رسانه ها ی عمومی در هر جای دنیا که به آنها دسترسی دارند سخنرانی می کنند
30.04.2010 - 17:18
فرامرز خیابانی
فرامرز خیابانی؛ نوه شیخ محمد خیابانی : مغز و هسته تمامی کلمات خيابانی، استوارند بر ايران، ايرانيت، شرف ملی، غرور ايرانی، خودباوری و منزلت ملی. جنبش آزادیستان عصر مشزوطه واکنشی بود به بحرانی که در ساحت وجدان ایرانی به دنبال شکست در جنگ های ایران و روس ایجاد شد و باعث بازگشت نخبگان کشور از تعطیلات تاریخ گردید.
30.04.2010 - 17:12
علی اکبر آزاد
سانسور یکی از شنیع ترین شیوه ها در مسدود کردن آزادی بیان است. در میان ایرانیان این شیوه در حکومت به انواع مختلف اعمال می شود. آثار نویسندگان غیر خودی یا امکان انتشار نمی یابند و یا اگر هم انتشار یابند باید با قوانین حکومت ایران هم خوانی داشته باشد. در میان اپوزیسیون هم سانسور به شیوه های مختلفی رواج دارد. اگر کسانی ترجیح دهند که نظری مخالف ایدهء آنهاست، محال است که از زیر تیغ سانسور ، سانسورچیان سالم بیرون آید. یا آنرا خفه می کنند و یا اینکه...
30.04.2010 - 16:18
خسرو شاکری زند
تقاضای دوم من از هموطنان عزیزم کارگران است، که من آن ها را مثل فرزندان حقیقی خودم دوست دارم و می دانم آن ها زحمت می کشند، و نان می خورند، و از کار دیگران سوء استفاده نمی نمایند. امیدوارم فردا به مناسبت روز اول ماه مه، که عید کارگران دنیاست و آن ها هم بالطبع در آن جشن بزرگ شرکت می کنند، طوری رفتار نمایند که نظم و ترتیب و آرامش آن ها برای دیگران سرمشق شود.
30.04.2010 - 16:12
سلام ؛ توروخدا این نامه رو حتما در سایت تون درج کنید ؛ تا اطلاع رساني بشه؛عوضي ها ناسلامتي اينجا يه شركت دولتيه ؛اما به متاهل و مجردم رحم نمی کنند ؛رئيس و مدير شركت ايران خودرو ديزل متاهل هستند ولی به دختر و زن گير ميدهند ؛مستقيما تو چشاي ما( زنان) نگاه ميكنه مي گه طرف سرطان هم داره چون قبول نكرده با اينا باشه اخراجش كردند ! اين قضيه اگه تو همه وبلاگ ها و رسانه ها منتشر بشه اينا اين مرتيكه فاسد و مجبور مي شند دست بردارند شما ميتونيد كمك كنيد ؛ تو ايران هيچ صدايي در نمي ياد و هيچ صدايي...
30.04.2010 - 15:18
احمد طباطبایی
آقای احمدی نژاد در کارنامه ی پنج ساله ی کاری اش ثابت کرده است که هیچ درک درستی از اقتصاد جهانی و سیستم گردش سرمایه در دنیای آزاد ندارد. همین ندانم کاری های اوست که باعث شده است تا همه ی آگاهان اقتصادی و دلسوزان واقعی کشور نسبت به خطرات بزرگ در راه احساس مسئولیت کنند و دولت را از عملی کردن این طرح بر حذر کنند. اما حیف و صد افسوس که آقایان را جز چپاول ثروت ملی مشغله ای دیگر، و جز حفظ قدرت اندیشه ای دیگر نیست. تا در نهایت مردم عادی و قشر زحمت کش و جامعه ی جوانان قربانیان ندانم کاری های آقایان شوند
30.04.2010 - 15:12
کامنت های جالب و خواندنی
- انتشار گفتار و نوشتار سازگارا وگنجی ومهاجرانی وسید ابراهیم نبوی در چارچوب خط مشی اطلاع رسانی ایران گلوبال است همانطور انتشار نقد گفتار آنان هم در چارچوب وظایف سایت می باشد . موضوع بر سر نقد این و آن فرد در ایران گلوبال و یا «صفحه شما» نیست . ازادی بیان در این سایت تقریبا نزدیک به مطلق است و برای اینکه کسی بتواند باور کند که چنین است کافی است کامنت هایی شما، علیه اینجانب نوشته اید را بخواند.
30.04.2010 - 14:18
تقی روزبه
برآمد اول ماه مه روزی است که رویش بذرهای کاشته سالهای گذشته را می توان مشاهده کرد. فرصتی است برای رویت میزان پیشرفت کارگران درحوزه های گوناگون مطالبات اقتصادی وسیاسی واجتماعی.ازهمین رو برش مناسبی است برای مشاهده تنگناها، کم وکیف مطالبات و پیشرفت ها و افق های پیشارو.حتی درشرایط استبدادی چون ایران هم می توان کم وبیش، نشانه هائی از تحول صورت گرفته در کارگران را درکنش های مربوط به مناسبت های روزجهانی شاهد بود.
30.04.2010 - 14:18
شگفتـا که از دهان افـراد و احـزب و سازمان های کمونیستـی و انقلابـی، مکـررأ می خوانیـم و می شنویم که(به خصوص درگرامیداشت اول ماه مه هر سال) از اتحاد و همبستگی طبقه کارگر داد سخن می رانند، که خـود، اسـاسـأ ، با واژه اتحـاد ، بیـگانـه هستنـد!!! چگـونـه نیـرویـی مـی تـوانـد از اتـحــاد سخـن گویـد کـه خـود و سازمـان و یا حـزبـش، در ایـن مـدت 31 سال، علاوه براینکه در درون خود، اتحـاد و همبستگـی بوجود نیاورده است(با سایـر نیروها، پیشکش!) بلکه از هم پاشیده شده اند و بقول معروف انشعاب کرده اند...
30.04.2010 - 14:12
در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر؛ 10 تشکل کارگری-اجتماعی خواهان تحقق فوری آزادی برپايي تشكل هاي مستقل از دولت و کارفرما،آزادی اعتصاب، اعتراض، راهپيمائي، تجمع، بيان و برسمیت شناخته شدن بی قيد و شرط حقوق خدشه ناپذير اجتماعي كارگران و عموم مردم ايران شدند!
30.04.2010 - 13:12
علی حسین قاضی زاده
وبسایت بالاترین در تابستان 2006 با کپی برداری از نسخهء خارجی دیگ، پا به عرصهء دنیای مجازی گذاشت. دلایل فراوانی را می توان برشمرد که نشان دهندهء مقصود اصلی سازندگان آن باشد. اما هر چه که بود، بدون شک تبدیل گشتن به رسانهء یک گروه یا طبقهء خاص و یا مبدل گشتن به تریبون یک حزب و یا یک جنبش اجتماعی، در مخیلیهء پدیدآورندگان آن نیز نمی گنجید.
30.04.2010 - 12:12
میر حسین موسوی فردی است که در حال حاضر در موقعیت بسیار خوبی برای مدیریت جنبش قرار دارد، و من به همه مان توصیه میکنم که پشت او جمع شویم و از او حمایت کنیم. اما در عین حال بایستی توجه داشت که تفاوت زیادی هست بین مدیریت و رهبری، و من میرحسین موسوی را به عنوان یک مدیر جنبش مردمی میشناسم و میخواهم، و نه رهبر آن. تنها رهبری که میتواند در سیستم سیاسی که من و امثال من خواستار برقراریش هستیم به قدرت برسد، یک «کتاب» است، «قانون» است، آن هم قانونی که از متن و بطن تفکر جمعی ما متنزع شده باشد.
30.04.2010 - 11:12
علی سالاری
برنامهً اتمي، انتخابات عراق، مجاهدين اشرف: گفتمان انقلابي (صد در صدي مذهبي و ايدئولوژيک) زيانبارترين گفتمان در مقابل گفتمان دموکراسي و حقوق بشر جنبش سبز است.
30.04.2010 - 10:12
در کشورهای پيشرفتۀ دموکراتيک در جهان بسيار عادی است که احزاب مختلف روزی در پوزيسيون قرار گيرند يعنی در قدرت باشند و مثلاً چهار سال بعد همانها در اپوزيسيون باشند و با احزاب کوچکتر ائتلاف تشکيل دهند و بر مبنای رأی خود دوباره به قدرت بازگردند. اما در کشورهای غيردموکراتيک نظير ايران چنين نيست و اپوزيسيون اقلاً در يک قرن گذشته چند عضو ثابت داشته است و مهمترين آنها هم جريانات ليبرال و نيروهای چپ بوده اند که در همه يک قرن گذشته بيش از يکی دوسال حضور محدود در قوه مقننه يا مجريه، در قدرت شرکتی نداشته اند
30.04.2010 - 09:12
محمدرضا شکوهی فرد
سالت را جملگی می شناسیم، جریده ای که توسط گروه 99 نفر معروف در میانه های دهه شصت در بحبوهه جنگ منتشر شد و نقش مخربش در دوران جنگ و تضعیف روحیه رزمندگان بر همه نمایان بود و کار بدانجا رسید که دستور بایکوت و عدم ارسالش را به جبهه دادند. حکایت سایت جرس امروز دقیقا حکایت رسالت دیروز است. جرس امروز رسما تبدیل شده به کارخانه تولید انواع تضادها، مصادیق را می توان تقریبا هر روزه در مندرجات این سایت مشاهده کرد.
30.04.2010 - 08:12
یکایک ما هر روزه با هر تصمیمی که می گیریم، همزمان مرتب با این شک و تردید و دلهره روبرو میشویم که آیا کارمان، راهمان، حرفمان، رفتارمان درست است یا نیست. این شک و تردید و دلهره در واقع یکایک ما انسانها را در همه اعمال و زندگی روزمره ما همراهی می‌کند و انگار این شیطان لعنتی ما را نمی‌خواهد رها کند و آدمی حاضر است چه صدقه‌ها بدهد، قربانیان بدهد که دمی از دست او راحت باشد. تا دوباره با خیال راحت عشق بورزد، ایمان داشته باشد و بر زمین مستحکم و مطمئن راه برود، اما...
30.04.2010 - 07:12
اسلو بودان دژی نویچ: اگر شما عملی را انجام دهید، دشمن ممکن است این کار و یا آن کار را بکند. همه عکس العمل های او را بررسی کنید و بر مبنای آن راهکار مناسب را انتخاب کنید. چرا به سه قدم جلو تر فکر نکنید؟ چرا از هم اکنون وضعیت را در شش ماه آینده پیش بینی نکنید؟
29.04.2010 - 18:18
اقبال اقبالی
کشوری که بیش از 30 سال است که هویت ملی، فرهنگی، تاریخی و هستی مردمانش توسط حکومت اسلامی لگدمال می شود و رئیس جمهورش در شیخ نشین همجوار، زیر نام تحریفی از خلیج فارس می نشیند، دور از انتظار نیست که در قلب ایران بنر خلیج فارس پائین کشیده شود و ایران و ایرانی مورد تحقیر قرار گیرد.
29.04.2010 - 14:18
اسماعیل هوشیار
در میانه های اردیبهشت ماه تلفن به تیف آوردند! اما کسی نمی توانست تماس بگیرد چون وسایل زندانیان غارت شده بود! 4 روز طول کشید تا هر زندانی وسایلش را از محلی شبیه به زباله دان پیدا کند. بخشی از وسایل هم گم شده بود. روز 13 اردیبهشت83 کارمندان وزارت خارجه ی آمریکا که کار مصاحبه با مجاهدین را به پایان رسانده بودند، با اتوبوسی به تیف آمدند، چند عکس یادگاری گرفتند و از آن سوی سیم خاردار به زندانیان دلداری دادند که اگر بی گناه باشید پس از روی کار آمدن دولت عراق شما را تحویل صلیب سرخ می دهیم.
28.04.2010 - 17:18
رضا تقی زاده
ده ماه پس از پذيرايی از احمد در شهر تاريخی يکاترينبورگ و تبريک پيروزی به او بعد از اعلام نتايج انتخابات جنجالی ۲۲ خرداد، ديميتری مدودف رييس جمهور روسيه، رفتار جمهوری اسلامی در قبال نگرانی های جامعه جهانی پيرامون برنامه های اتمی ايران را غير مسئولانه خوانده است. انتشار رسمی نظر انتقادی کرملين نشانه بروز تشنج بی سابقه در مناسبات مسکو با تهران است.
28.04.2010 - 16:19
ناصر مستشار
اینکه جنبش سبزطرفدار حفظ نظام به خاموشی گرائیده است ، به لحاظ تاریخی یک مسرت وپیروزی سرنوشت ساز برای مردم ایران محسوب می گردد!مردم ایران از آن جهت در جنبش سبز پس از کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری اسلامی 22خرداد سال گذشته شرکت فعالی از خود نشان دادند تا ریشه نظام منحوس اسلامی حاکم بر ایران را براندازند.مردم ایران وقتی متوجه این حقیقت گردیدند که رهبران غبله یافته بر جنبش سبز فقط برریاست جمهوری خود تاکید می ورزند و به شدت برحفظ نظام و قانون اساسی و ولایت فقیه فقیه تاکید می ورزند
28.04.2010 - 16:18
سولماز شریف
وقتی روزنامه ای سانسور می شود، یک جای مطلب ناقص می ماند و جمله بندی ها تغییر می کنند. وقتی کتابی یا سخنی سانسور می شود هم معمولا از چشم ها پنهان نمی ماند؛ اما بعضی سانسورها شاید به دلیل دور از انتظار بودنشان چندان به چشم نمی آیند. یکی از این دست سانسورها، سانسور تقویم است. تقویم ها علاوه بر وظیفه اصلی شان، وظیفه یادآوری تاریخ و گذشته را برای امروزیان دارند، اما آیا این وظیفه را به درستی انجام می دهند؟ نگاهی به تقویم جیبیتان که هر روز آن را باز می کنید، بیاندازید.
26.04.2010 - 18:18
اقبال اقبالی
خانواده های زندانیان سیاسی که قبلا در خاوران جمع می شدند، مرکز ثقل اعتراضاتشان را بدرستی مقابل شنکجه گاه اوین منتقل کرده اند و خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی هستند؛ همان شعاری که میلیونها ایرانی در تظاهرات خیابانی سر داده بودند.
26.04.2010 - 16:18
مجید محمدی
نگاه کردن به جهان از دریچه نگاه دو قطبی و تقلیل همه امور عالم به تقابل خیر و شر بار دیگر نیروهای ضد امپریالیسم را به انحرافی بزرگ در تحلیل اتفاقات جاری در جهان کشاند. این نیروها که دنیا را به امپریالیست‌ها (شر) و ضد امپریالیست‌ها (خیر) تقسیم می کنند به ناچار باید احمدی نژاد و حکومت پلیسی خامنه‌ای را به علت مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در جمع نیروهای مترقی و پیشرو قرار دهند، سرکوب‌ها و نقض گسترده حقوق بشر را نادیده بگیرند و از پیشرفت های ایران در حوزه آزادی و مردمسالاری تمجید کنند.
26.04.2010 - 15:18
نیکی محجوب
محمود احمدی نژاد، رئیس دولت ایران دارای لحن و ادبیاتی است که روسای جمهور پیشین از آن استفاده نمی کردند. کارشناسان حوزه سیاست و دیپلماسی استفاده از این ادبیات را صحیح نمی دانند. مهدی کروبی از رهبران معترضان به نتیجه انتخابات در ایران به تازگی با انتقاد از این لحن گفته سخنرانی اخیر مسوول اجرایی کشور که در ارومیه بیان شد، به هیچ وجه در شان یک رئیس جمهور نیست. همه اش کشک است، طرف راه می رفت می گفت ابرقدرت، قدر قدرت... آی زکی.
26.04.2010 - 14:18
بهروز آرمان
بنا به درخواست خوانندگان در ايران، چند کتاب و نوشتار را به گونه ي پي دي اف در دسترستان مي گذاريم
25.04.2010 - 19:12
اقبال اقبالی
لشگر پیاده ملت ایران در ابعاد میلیونی بخیابان ها خواهند آمد و با دیوارهای گاهگلی (نیروهای انتظامی و نهادهای فاشیستی سپاه و بسیج) نمی توان راه بهمن عظیم را سد کرد. دلداری و رهنمودهای خامنه ای خبر از دلهره و وحشت او و ارگان های سرکوبگرش از جنش خیابانی دارد؛ جنبشی که با 8 ماه تجربه غنی مبارزات خیابانی، در شرایط آرامش قبل از توفان است.
25.04.2010 - 18:12
سهرابستان
چه تحریمهای جدید اعمال شود و یا به تأخیر بیفتد و چه طرح حذف یارانه ها به اجرا درآید و چه مسکوت بماند، در شش ماهه اول سال 89 بحران اصلی در اعتصابات و اعتراضات کارگری خواهد بود. از شش ماهه دوم سال، اعتراضات و اجتماعات دانش آموزی و دانشجویی نیز در ابعاد گسترده ای به ناآرامی های کارگری افزوده خواهد شد.
25.04.2010 - 16:12
ارسال پیام‌های نوروزی برای شیوا نظرآهاری از سراسر دنیا: به همت جمعی از فعالان حقوق بشر، تعدادی از شهروندان ایرانی و غیرایرانی از کشورهای مختلف، کارت‌های تبریک عید نوروز و پیام‌های خود را به منزل خانواده شیوا نظرآهاری ارسال کردند.
25.04.2010 - 15:22
کامنت های جالب و خواندنی
مایکبار شاهد رهبری ناخردمندانه شما در 22 بهمن سال گذشته بودیم. مردم تاوان رهبری شمارا با روانه شدن به زندانهای رژیم وشکنجه وتجاوز و محکومیت به اعدام، پرداخته اند. بیزحمت دست از سر مردم بردارید که مبارزان درونمرز، بسیار زبده تر وداناتراز شما، خود بخوبی میدانند تا چگونه مبارزه را ادامه دهند.
25.04.2010 - 15:12
کامنت های جالب و خواندنی
کامنت های شبکه اجتماعی اساسا با کامنت های «صفحه شما» ایران گلوبال متفاوت است.سطح اختلاف کامنت گذاری در این دو وبسایت ( بالاترین و ایرانگلوبال )نشانگر شکاف عمیق نسل انقلابی ها با نسل های جوان تر به ویژه در داخل کشور است . ..... یکی دشمن را لباس شخصی ،پاسدار ، حراستی ، مامور انتظامی ، ملا ، حزب الهی ، رئیس جمهوری و خامنه ای می بیند و دیگر در فضای امن خارج از کشور ، دشمن را بغل دستی و یا سازمان سیاسی رغیب خود و... می انگارد
25.04.2010 - 14:18
اسماعیل هوشیار
در روز 23 آوریل یک عضو وزارت خارجه در تیف به ما گفت: هر حرف یا وعده ای که تاکنون به شما داده شده، دروغ بوده! آزادی شما مشروط به حل یک معادله ی چند مجهولی سیاسی است. وی ادامه داد: یک سیاستمدار خوب کسی است که بتواند خوب دروغ بگوید. پرسیدیم: پس این مارک تروریستی چه می شود ؟ خنده ی معنی داری کرد و گفت: کدام تروریست؟! در کاخ سفید همه می دانند که شما تروریست نیستید. این یک بازی سیاسی است!
25.04.2010 - 14:18
فرهاد یزدی
حکومت نظامی کامل، سپاه پاسداران با کنار گذاردن رییس جمهور، خود حکومت را به طور مستقیم در دست گیرد. سپاه پاسداران از یکدستی برخوردار نیست و در نتیجه موفقیت آن تضمین شده نیست. هر حرکت رادیکال سپاه ممکن است با واکنش ارتش روبرو شود. با وجود اين چنین راه حلی چون موقعیت رهبری رژیم را در کوتاه مدت به خطر نمی‌افکند، از نظر رژیم می‌تواند جذاب باشد.