رفتن به محتوای اصلی

ژوئیه 2023

مهدی بابلی بهمئی اعدام شد

 مهدی بابلی بهمئی ۳۹ ساله، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز که به دنبال یک تصادف رانندگی با یک موتورسوار به «قتل عمد» متهم شده بود، اعدام شد.

به گفته سینا بابلی بهمئی برادر مهدی در ۳۰ آذر ۱۳۹۷ بین یک خودروی «وانت» به رانندگی مهدی بابلی بهمئی و یک «موتورسیکلت» به رانندگی مصطفی بابلی بهمئی تصادفی رخ داده است که در نتیجه آن موتورسیکلت‌سوار جان خود را از دست می‌دهد.

جلوگیری از لگدمال کردن قرآن در تجمع ایرانیان در آلمان و دو عراقی نسخه‌ای از قرآن را در سوئد سوزاندند

دو عراقی ابتدا نسخه‌ای از قرآن را لگدمال کردند و سپس آن را به آتش کشیدند. این دو نفر یک ماه پیش هم در مقابل ورودی مسجد اصلی استکهلم، پایتخت سوئد، نسخه‌ای از قرآن را آتش زده بودند.

سالوان نجم یکی از این افراد، پیشتر گفته بود تا زمانی که در سوئد قرآن ممنوع نشود به سوزاندن آن ادامه خواهد داد.

پلیس آلمان با مداخله در تجمع گروهی از ایرانیان آلمان مانع لگدمال کردن قرآن توسط این افراد شده است

جنایت و فساد، دو روی سکه هزار فامیل علی القاصی مهر

کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲، بر اساس گزارشی که به دست ما رسیده، علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران با انتصاب اقوام خود در سمت های قضایی و انتظامی، شبکه فامیلی از جنایت و فساد در استان فارس را ایجاد کرده است.

اعدام سه زندانی در زندان های قم، زابل و زاهدان

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲، حکم اعدام سه زندانی از جمله یک زندانی تبعه افغانستان در زندان های قم، زابل و زاهدان اجرا شد.

روز ۸ مردادماه ۱۴۰۲، در زندان مرکزی قم یک زندانی به نام حمید عسگری نیا، اهل اراک، به اتهام تجاوز به عنف اعدام شد.

سیستان و بلوچستان گرفتار در چنگال سیلاب و خشکسالی

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، بارش باران‌‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان باعث جاری شدن سیلاب در این استان شده است. سیلاب باعث کشته شدن حداقل ۱۰ سوختبر، نابودی ۹۰۰ نخل و تخریب زمین‌های کشاورزی شده است. این سیل ۴۲ راه‌ فرعی و اصلی را مسدود کرده و عبور و مرور به برخی از روستاها با گذشت چندین روز از سیل هنوز امکان‌پذیر نیست.

سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگار، به ۴ سال و سه ماه حبس محکوم شدند

سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگارانی که در جریان خیزش انقلابی بازداشت شده بودند، هر یک به سه سال و ۷ ماه حبس تعزیری به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، هشت ماه حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در گروه‌ها محکوم شدند.

در اوایل بهمن سال گذشته، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران خبر داد که ملیکا هاشمی، سعیده شفیعی و مهرنوش زارعی، سه روزنامه‌نگاری که در تهران بازداشت شده‌اند، به زندان اوین منتقل شدند.

ممنوعیت تبلیغ و ترویج زندگی مجردی در تبلیغات شهری

در ادامه سیاست‌های حکومت ایران برای افزایش «زاد‌وولد» و اجرای دستورات علی خامنه‌ای برای افزایش جمعیت کشور، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از «ممنوعیت تبلیغ و ترویج زندگی مجردی در تبلیغات شهری» خبر داد و گفت که «همه ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری تهران در راستای فرزندآوری و تبلیغات مرتبط با آن» به کار گرفته خواهد شد.