رفتن به محتوای اصلی

واکنش صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دمکراتیك خلق‌ها به کودتا در ترکیه

واکنش صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دمکراتیك خلق‌ها به کودتا در ترکیه

صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دمکراتیك خلق‌ها طی کنفرانسی خبری در شهر آمد به کودتا در ترکیه واکنش نشان داد و با اعلام آنکه به دلیل لغو پرواز هواپیما، موفق به حضور در جلسه امروز پارلمان ترکیه در آنکارا نشده است گفت که کودتا را به خاطر ماهیت غیردمکراتیک آن محکوم می‌کند.

دمیرتاش با اعلام آنکه حزب دمکراتیك خلق‌ها اقدام به کودتای ارتش را بخاطر معیارهای دمکراسی در همان ساعات اولیه محکوم کرد، گفت کودتا به دمکراسی خدمت نمی‌کند و بخاطر عدم حمایت سیاسی و مردمی به شکست انجامید. 

دبیرکل حزب دمکراتیك خلق‌ها با اشاره به کودتای سال گذشته دولت ترکیه در برابر نتایج انتخابات پارلمانی گفت: "اینک شاهد یک کودتای دیگر در کشور هستیم بنابراین باید مغزهای بیماری که راه بر کودتا باز می‌کنند را پیدا کرده و علیه آن ایستاد.  باید به سیستم ریاست یک نفره و استبداد پایان داده شده و گام‌هایی در راستای خصومت‌زدایی و دمکراسی برداشته شود. این مسئله در اظهارات رئیس جمهور و نخست وزیر روشن خواهد شد. آنچه روی داد جنگ قدرت در ترکیه بود و مسئله دمکراسی دخلی در آن نداشت."

دمیرتاش در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در مورد پیشبینی کودتا از سوی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان نیز پاسخ داد: " دوستان ما امروز د رپارلمان ترکیه با حضور نخست وزیر و رئیس جمهور، اظهارات لازم را بیان می‌کنند. هفده سال است که آقای اوجالان در تجرید نگه داشته شده و جالب است که با وجود این وضعیت پیش از همه اوضاع ترکیه را پیشبینی می‌کند. وی تنها رهبر سیاسی است که شرایط منطقە را بخوبی درک کرده و سالهاست در مورد آن هشدار می‌دهد. اوجالان می‌گفت اگر فرایند صلح در ترکیه متوقف شود، کودتا روی خواهد داد. متن اظهارات در این ملاقات موجود است و همه می‌توانند آنرا ببینند که به کرات در مورد کودتا تذکر داده شده. تحلیل وی به عنوان خبرەی امور خاورمیانه در مورد سوریه نیز کاملا با آنچه روی داد مطابقت می‌کند. نگه داشتن چنین فردی در انزوا و کنار گذاشتن وی از سیاست به ترکیه ضرر می‌زند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
فرات نیوز

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید