رفتن به محتوای اصلی

مارس 2024

سیزده بدر و محدودیت‌های حکومتی

از آن جا که ۱۳ فروردین امسال همزمان با سالگرد قتل امام اول شیعیان شده، اخباری ضدونقیض درباره تعطیل بودن یا نبودن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها منتشر شده است.


شهریار بیات، زندانی عقیدتی ۶۴ ساله با اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد

شهریار بیات، زندانی عقیدتی ۶۴ ساله و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های ۱۴۰۱، با حکم دادگاه کیفری تهران به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شد. دادگاه در حکم صادر شده پست‌های منتسب به او در فضای مجازی را به‌عنوان مصداق اتهام قرار داده است.

شاهکار دختران بدون شکست و بدون گل خورده

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران دیروز (شنبه ۱۱ فروردین /۳۰ مارس) با شکست دادن تیم فیلیپین، قهرمان رقابت‌های آسیا واقیانوسیه شد.

در این مسابقه که در پیست یخ بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شد، تیم هاکی روی یخ زنان ایران توانست با نتیجه ۴ بر صفر، تیم قدرتمند فیلیپین را شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را کسب کند.

«تجربه بناچار» منشور مهسا

سخن آخر من بازهم گلایه از آقای مهتدی است. در مورد منشور مهسا، با توجه به تجربیات سیاسی و سوابق عملی شاهزاده، من آنقدر که از اصرار آقای مهتدی بر نادیده انگاشتن حساسیت ملت ایران بابت زبان فارسی، تمامیت ارضی، پرچم شیروخورشید تعجب کردم از نهادن امضای شاهزده پای چنین منشوری تعجب نکردم. آقای مهتدی عزیز، شاهزاده امضا کرد... شما چرا از آغاز بر این مواضع اصرار کردید؟ شما با توجه به سالیان دراز تجربه و کار سیاسی باید نتایج کار را حدس میزدید. اگرنکات حساسی را که ذکر شد اهمیت میدادید پاسخ تان به منتقدان تا

جاده

درحالتی میان خواب وبیداریم .حالتی که هنوز ذهن به تمامی از دنیای خواب بیرون نیامده ، حقیقت ورویا از هم جدا نشده اند.
زمان نیمه هشیاری که بخشی از خواب هایت را هنوز میتوانی بخاطر بیاوری

دوستی با چین و روسیه، متکی بر خواست ملت ترک است

اکثریت بزرگ ملت ترک پیوندهای خود را با ریشه های آسیایی خود تقویت می کنند. ناسیونالیسم ترک در حال اوج گیری است، و این اوج گیری وحدت سرنوشت بین ترکیه و روسیه، چین و ایران را اجتناب ناپذیر می کند.
اکثریت مردم می دانند که ما در درجه اول با قدرت خود، و همچنین با دوستی روسیه، چین و ایران بر مشکلاتی که با آن روبرو هستیم فائق خواهیم آمد. همبستگی ما با کشورهای ترک، از آذربایجان گرفته تا قزاقستان، دست در دست دوستی روسیه، چین و ایران توسعه می یابد. ترک گرایی ضد روس و ضد چین غیرممکن است. ترک گرایی اکنون

مستند آخرین مشعل؛ فریاد اعتراض علیه خاموشی

در افغانستان گروه طالبان در دونیم سال گذشته محدودیت‌ها بر فعالیت‌های زنان را بیشتر کرده و اعتراضات زنان را سرکوب کرده است. اما دو خواهر با راه اندازی کارزاری به نام «آخرین مشعل» در پشتیبانی از زنان معترض افغانستان، به مبارزه در برابر طالبان برخاسته‌اند