رفتن به محتوای اصلی

ژوئیه 2012

31.07.2012 - 22:28
محمود دلخواسته
بی ارزش شمردن بکارت اصلاٌ مشکل را حل نمی کند. همانطورکه از دست دادن بکارت بالذاته آزادی آفرين نيست. راه اين است زن در سکس، معنی و مفهوم و ارزش نشود و در عين حال نيازهای طبيعی جنسی اش نه مثل جوامع سنتی سرکوب، و نه در خدمت سرمايه داری و يا به اصطلاح فريبنده "جوامع مدرن" قرار گيرد. بلکه زن حق دارد در آزادی کامل ارضا شده و در رابطه با عشق و مأنوس شدن با مرد پايداری و وفاداری بجويد. اين گونه است که سکس از کنترل هر قدرتی خارج شده و در فضای طبيعی خود، در ارضای نيازها و لذت های طبيعی...
31.07.2012 - 21:44
نتایج پژوهشی در دانشگاه شهید بهشتی از افزایش ۱۵ درصدی تعداد دختران فراری در ماه‌های گرم سال می‌گوید. بنا به این پژوهش، وضعیت اقتصادی نامناسب و داشتن والدین زندانی یا معتاد از اصلی‌ترین دلایل فرار دختران جوان است. ۸۵ درصد از دختران فراری در شهر تهران، از شهرهای دیگر به پایتخت فرار کرده‌اند. نتایج این تحقیق دانشگاهی حاکی از آن است که بیشتر این دختران از استان‌های ایلام، کرمانشاه، مازندران، گیلان و لرستان فرار کرده و به خیابان‌های کلان‌شهر تهران آمده‌اند.
31.07.2012 - 21:03
شیرین عبادی، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در بیانیه مشترکی گفتند: «شرایط زندانیان در ایران روزبه‌روز بدتر می‌شود. زندانیان سیاسی و عقیدتی در طی بازداشت پیش از محاکمه مورد شکنجه و بدرفتاری های دیگر قرار می‌گیرند، به وکیل و خانواده و امکانات قانونی دسترسی ندارند و در پی آن در شرایطی که بسیار از موازین بین‌المللی محاکمة عادلانه به دور است بر اساس اتهام‌های مربوط به فعالیت حرفه ای، فعالیت حقوق بشری...
31.07.2012 - 19:39
مریم صیامی نمین
با پشت دست عرق پیشونیشو پاک می‌کنه. جاروبرقی رو بلند می‌کنه که ببره بذاره سرجاش. صداش می‌کنم: بیا یه شربت بخور حالت جا بیاد. خسته شدی... میاد می‌شینه رو صندلی روبروی من. تازه فرصت می‌کنم صورتشو ببینم. روی گونه‌‌اش یه خط افتاده و توی چشمش یه لکه خونه.

31.07.2012 - 19:22
گلمراد مرادی
بر طبق سخني که از پیامبر خدا نقل شده، 70 به توان 4 حوري يعني رقمي معادل 24,010,000 (24 ميليون) حوري بهشتي فقط در انتظار يک شهيد اسلامي هستند. با فرض اين كه هر كدام از فرشها 6 متر مربع باشد (که جای حوری ها حتا ایستادن هم نمی شود)، مساحت كل فرش ها مي شود 2,058,000 مترمربع با در نظر گرفتن 20% راه روها و راه پله و فضاهاي بدون فرش، مساحت كاخ 2,469,600 متر مربع به دست مي آيد. كه مي شود عمارتي با زيربناي 20000 متردر 20000 مترو 62 طبقه به ارتفاع 186 متر پر از حوري فقط براي يك شهيد اسلامي
31.07.2012 - 18:07
نرگس محمدی سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، در خرداد سال ۸۹ بازداشت و به مدت ۲۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر برد، وی به دنبال ابتلا به بيماری " فلج عضلانی" از زندان آزاد و در بيمارستان تحت مداوا قرار گرفت.
31.07.2012 - 13:18
به گزارش شاهدان عینی، دوشنبه شب (۳۰ جولای-۹ مرداد) «فیروز. پ» پناهجوی ۴۲ ساله ایرانی ساکن شهر کایسری ترکیه، در پی مشاجرات خانوادگی و از دست دادن کنترل خود، ‌دختر ده ساله‌اش، «فرناز» را به قتل می‌رساند. پلیس محلی این رویداد را تایید کرده است.
«فیروز. پ» پیش از این نیز با همسرش مشاجراتی داشته است. اما زمانی که همسرش او را تهدید به تماس با پلیس می‌کند، عنوان می‌کند، در صورت تماس با پلیس، «هرگز دخترش را نخواهد دید.»
31.07.2012 - 07:07
ترکیه حضور گروه پ.ک.ک را بهانه قرار می دهد و برای مداخله نظامی در سوريه تانک هایش را در مرز سوریه به حالت آماده باشد در آورده است .ايران به ترکيه هشدار داده که در صورت هرگونه دخالت نظامی در سوريه، پيمان دفاع مشترک خود با دمشق را به اجرا خواهد گذاشت.
از سوی دیگر نيروهای ارتش آزاد سوريه موفق شدند يک پاسگاه مهم نظامی در منطقه استراتژيک عندان در شمال حلب را پس از نبردی ۱۰ ساعته، به تصرف خود در آورند.
31.07.2012 - 07:02
جلال یعقوبی
سازمان مجاهدین خلق، از خرداد ۱۳۶۳ و بنا به تصمیم مسعود رجوی رهبر این سازمان در عراق مستقر شد
این روزها سالگرد عملیات نظامی فروغ جاویدان، بزرگترین تحرک نظامی سازمان مجاهدین خلق در برابر حکومت جمهوری اسلامی ایران است.
از طرفی فروغ جاویدان از دیگاه برخی ناظران، بزرگترین شکست نظامی سازمان مجاهدین و پایان آرزوی آنان در پیشبرد راه حل جنگ مسلحانه برای سرنگونی حکومت ایران نیز به شمار می آید.
31.07.2012 - 01:08
فیلسوف معروف «ژیژک» با زبانی پارادوکسیکال و طنزوار این نکته مهم را بیان می کند که « سینما به عنوان منحرفترین هنرها به ما نمی گوید چه بطلبیم، چه تمناورزیم بلکه چگونه بطلبیم، چگونه تمناورزیم». یا در قالب یک فیلم مستند «چگونه به گذشته یا یک پدیده بنگریم». در حالت یک مجموعه تلویزیونی چون «از تهران تا قاهره»، چگونه به خویش و به گذشته، به شاه و انقلاب و سی سال اخیر بنگریم و چه نقش و احساسی را به عهده بگیریم و با آن چگونه خویش را همخوان و همسو سازیم.
30.07.2012 - 21:45
«شما یک هفته فرصت دارید که همه چیز را درست کنید وگرنه می ایم و فردوگاه را منفجر می کنم».موضوع این «تهدید» به مدت دو سال در مرکز بحث شبکه های اجتماعی قرار گرفت ؛ بگونه ای که 20000 کاربر تویتر پیام چمسبررا مجدا تویت کردند . خیلی از کمدین های معروف از جمله Stephen Fry برای لغو حکو دادگاه ، وارد ماجرا شدند .
وکیل چامبرس ، اقای جان کوپر دلایلی را ارائه کرد که در آن اشاره شده بود پس ویلیام شکسپیر را بجرم جنایت محکوم کنید ؛ چرا که او در «هنری ششم » نوشته بود که...
30.07.2012 - 21:22
با توجه به سابقه حمایت محمود احمدی‌نژاد از همکاران خود، باید دید که آیا سعید مرتضوی به راحتی از ریاست سازمان تامین اجتماعی کناره گیری خواهد کرد یا خیر، موضوعی که می‌تواند به جنجالی تازه میان قوه قضائیه و دولت محمود احمدی‌نژاد تبدیل شود.
30.07.2012 - 18:50
اولدوزخان
این نکته باریک بر رهبران و کادرهای ارشد احزاب شکل گرفته در جنبش ملی آذربایجان است که خود را نه ناجی کل ملت آذربایجان که نهادی در داخل جنبش ملی آذربایجان تعریف نموده و به صورت جبهه ای با سایر تشکیلات , نهادها و انجمن ها و شبکه ها و افراد مستقل همکاری جدی نموده و در مقابل رقیبان و متخاصمان جنبش ملی آذربایجان مواضع نزدیکی داشته وبا اتخاذ تدابیر همگرا گننده و اتحادگرا و با حفظ استقلال و موقعیت گروهی از کارها و برنامه ها و تاکتیکهای حزب گرایانه بپرهیزند و...
30.07.2012 - 18:14
کمی گذشت تا ما بفهمیم که احتیاجی به مخفی کاری نیست. این ها اصلا کاری به چرایی و چگونگی آمدن ما نداشتند. دنبال راه های گرفتن پول بیشتر از سوسیال بودند. امکانات ما را می خواستند ارزیابی کنند.خانه ی ما را با خودشان مقایسه می کردند. به این نتیجه رسیدند که مال خودشان بهتر است و یک حیاط کوچک هم « خدا را صد هزار مرتبه شکر » دارد. البته عالم خانم برای این که خیال مرا راحت کند گفت که « خوب ما دوتا بچه داریم شما یکی ».
30.07.2012 - 17:57
از 5 روز پیش اغلب فروشگاههای عرصه گوشت مرغ، مغازه های خود را بسته اند.معدود مغازه های باز هم اقدام به فروش ماهی،تن ماهی و تخم مرغ می کنند .
چند مغازه مرغ فروشی نیز مغازه خود را به میوه فروشی اختصاص داده اند.
به نظر می رسد نایاب شدن عرضه گوشت مرغ در تبریز با تصمیم جدید کمیسیون تنظیم بازار استان ارتباط مستقیمی دارد چرا که به محض اعلام تک نرخی شدن عرضه گوشت مرغ، این کالای اساسی در شهر نایاب شده است.
30.07.2012 - 17:19
فواد حقیقی
اخیرا برخی از مناطق کُردنشین سوریه به گفته برخی‌ها "آزاد"، و به گفته برخی دیگر توسط دولت سوریه به حزب کارگران کردستان پ‌ک‌ک "واگذار" شده است.
تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از مناطق کُردنشین سوریه موجب نگرانی شدید دولت ترکیه و نگرانی کُردهای مخالف پ‌ک‌ک و نزدیک به شورای ملی سوریه شده است.
30.07.2012 - 17:07
اقبال اقبالی
30.07.2012 - 13:22
ابراهیم حسین بر
درست است که در جامعۀ بلوچ ناهنجاری هایی وجود دارد که البته دلایلی دارد اما واقعیت اینست که بالعکس این مرکزنشینانی که چنین تصورات ماورایی از بلوچ و بلوچستان دارند می بایست ذهنیات خود را تغییر دهند، متاسفانه همینانند که افراطیون و تجزیه طلبان را ترغیب و تشویق می کنند، و ما مردم، تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم، این است تا انتظار رفتاری خردمندانه تر و مودبانه تر از ایشان داشته باشیم و از آنها بخواهیم تا لااقل توهین و تحقیرهای خود را در خفا نثار این مردم صبور و بردبار نمایند، نه در وبلاگ و رسانه.