رفتن به محتوای اصلی

جناب موحدی، حتا اگر منظور شما

جناب موحدی، حتا اگر منظور شما
محسن کردی

جناب موحدی، حتا اگر منظور شما برآورده شود، بازهم چیزی در شما تغییر نخواهد کرد. نه در نگاه تان و نه در منش سیاسی شما در مورد همکاری های مردمی بر علیه رژیم جمهوری اسلامی. رضاپهلوی اصلا چه نیازی دارد که امثال شما او را پادشاه بدانید یا ندانید. شما را در ایران چه کسی میشناسد؟ هرگز که او یکی از «هزاران شاهزاده» نیست. کدام هزاران شاهزاده مرد حساب؟ یکی اش را به ما نشان بدهید. شما هم یکی از هزاران بیکار روی زمین هستید که یک لپتاپ جلوی تان دارید و نظریه صادر میفرمایید. حرف مفت که مالیات نداره. من تابحال ایشان را فقط رضاپهلوی میخواندم همه در این ایران گلوبال شاهدند. اما از این پس میخواهم ایشان را رضاشاه دوم بنامم. و رضاشاه دوم به پای من بیافتد و التماس هم بکند که آقا همان رضاپهلوی بگو اهمیتی نمیدهم. روشن شد؟ مرد حساب مگر ما مرید رضاپهلوی هستیم که ایشان به هواداران شان گوشزد بکند؟

او چه کاره است که برای من تصمیم بگیرد که او را چه بخوانم؟ فردا روز هم که شاه شد حق تعیین تکلیف برای من ندارد. اگر به او توهین کردم، مثل هر ایرانی دیگری حق دارد از من شکایت کند همین! مگر پادشاه شدن و یا نشدن ایشان امری شخصی برای اوست که عشقش گرفته شاه بشه و فردا بگه نه... همچی حالشو ندارم. او از سر مسئولیت به این قضیه نگاه کرده و خود را آماج تروریستهای جمهوری اسلامی کرده. او میتوانست مثل سایر شاهزادگان معزول اروپایی در دهه های قبل در کنار سواحل حالش را بکند و اصلا ایران را نگاه هم نکند مثل میلیونها هموطن بی عار دیگرش. و بعد هم که تقی به توقی خورد مثل برخی از همان شاهزاده های اروپایی با سلام و صلوات بفرستند دنبالش که آقا یا بیا شاه بشو یا رئیس جمهور ما داریم همدیگر را میخوریم. رضاپهلوی اگر فعالیتی نمیکرد همین جنابعالی و امثال شماها شماتت میکردید که آقا ناسلامتی تو شاهزاده این کشور هستی (این عادت ما ایرانی هاست که همیشه شیپور را از طرف گشادش میزنیم اصلا مخالفت تو وجود ماست اگر طرف بیاد یک سنگ میاندازیم و اگر نیاد یک جور دیگه) چرا نمیایی وسط؟ بیا یک حرفی اعلامیه ای چیزی بده! جناب واحدی، رضاپهلوی اگر «شاهزاده ای مثل هزاران شاهزاده دیگر» بود جنابعالی حتا از سر بیکاری فعلی هم زحمت نمیدادید برایش مطلب بنویسید. دلیلش این که شما و امثال شما که از این خرده گیری ها میکنید حتا یک مطلب هم در مورد آن شاهزادگان ننوشته اید.
اگر واقعا وطن تان را دوست دارید باید اجازه دهید هرکس به اندازه توان خودش تلاش کند. بنیصدر و شما و تیم شما بهتر از خامنه ای و رژیم اش هستید و رضاپهلوی و تیم اش بهتر از همه شما. تصور نمیکنم هرکدام از شماها (منظورم از نگاه سیاسی است) که گروه تان به قدرت برسد مردم ایران با آن آنچنان مشکلی داشته باشند که بخواهند نظام تازه را براندازند. از نظر من و فکر میکنم میلیونها ایرانی یک حکومت حتا اگر آزادی سیاسی هم ندهد (مثل بسیاری کشورهای نظیرما) اما اگر آزادی اجتماعی زمان شاه را فراهم کند مردم با آن مشکلی نخواهند داشت. من یکی مشکلی نه با بنیصدر دارم نه با شما. آخوندها را به دو گروه ترجیح میدهم یکی مجاهدین و دیگری حزب کمونیست کارگری. با بقیه مشکلی ندارم. از نظر نگاه سیاسی و اقتصادی که پایه های هر حکومتی را تشکیل میدهد سایر نیروهای ایرانی از چپ تا راست در یک طیف قرار میگیرند و نباید مشکلی با هم داشته باشند. متنها این مهم را متاسفانه شما و امثال شما درک نمیکنید چرا که تربیت سیاسی تان به شما نگاهی تا نوک بینی تان داده. از این چارچوب نمیتوانید خارج شوید و تمامی ماجرا را تماشا کنید. بهتر است کمی باز تر نگاه کنید، حسادت به دیگر نیروهای مبارز در اصل تف سربالا به صورت خودتان و خدمتی به رژیم جمهوری اسلامی است. مشکل کشور ایران نه محمدرضاشاه است و نه رضاشاه دوم و نه تاریخ این سرزمین. مشکل در نگاه ما ایرانیان نهفته است. چه خوش گفت آن کنسول انگلیس در اصفهان در جنگ جهانی دوم... ما را خوب شناخته بود. گفت «دو ایرانی هرگز با هم کنار نمی آیند حتا اگر این کنار آمدن برای گرفتن طلب شان از نفر سومی باشد». حالا متوجه شدی کجا قرار داری؟ همانجایی که کنسول گفت.