رفتن به محتوای اصلی

جزئیات تازه از لوکس‌‌ترین مدل‌های بنز و ب‌ام‌و

جزئیات تازه از لوکس‌‌ترین مدل‌های بنز و ب‌ام‌و
 
Image removed.

بنز شاسی‌بلند الکتریکی EQS را در آمریکا تولید می‌کند

این هفته در جهان خودرو: انتشار جزئیاتی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی بنز و نسل جدید سدان‌ الکتریکی ب‌ام‌و، استیشن الکتریکی آئودی و برنامه رنو برای رفع نگرانی‌های خریداران ماشین‌های الکتریکی.

دوئل الکتریکی آلمانی

مرسدس-بنز و ب‌ام‌و در آستانه رونمایی از لوکس‌ترین مدل‌های الکتریکی خود، عکس و جزئیاتی از امکانات این ماشین‌ها منتشر کردند.

بنز همزمان با افتتاح کارخانه باتری‌سازی خود در ایالت آلابامای آمریکا، نمونه‌ای استتار شده از شاسی‌بلند EQS را به خبرنگاران نشان داد و عکس‌هایی از اتاق ماشین منتشر کرد.

EQS لوکس‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی بنز است. این ماشین در آمریکا ساخته می‌شود و از اواخر سال جاری میلادی فروخته خواهد شد. برخلاف شاسی‌بلندهای الکتریکی کنونی بنز که براساس مدل‌های بنزینی کارخانه ساخته شده، EQS از اساس الکتریکی است و قرار نیست از آن مدل بنزینی تولید شود.

Image removed.

اتاق شاسی‌بلند EQS به مدل سدان شبیه است

مدل شاسی‌بلند EQS بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که پیش‌تر بنز از آن برای ساخت EQS سدان استفاده کرده است. بنز دو مدل الکتریکی دیگر هم با این پلتفرم خواهد ساخت. ماشین‌ها با این پلتفرم می‌توانند یک یا دو موتور الکتریکی داشته باشند که قوی‌ترین مدل ۷۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

عکس‌هایی که بنز از داخل ماشین منتشر کرده، نشان می‌دهد که اتاق این شاسی‌بلند شباهت زیادی به EQS سدان دارد. تفاوت اصلی دو مدل، امکان سفارش ردیف سوم صندلی در شاسی‌بلند EQS است.

شاسی‌بلند مانند مدل سدان یک نمایشگر ۵۶ اینچی دارد که سراسر داشبورد را پوشانده است. با امکان جدیدی که به این نمایشگر اضافه شده، سرنشین کنار راننده می‌تواند هنگام حرکت فیلم تماشا کند. همزمان یک دوربین دائم راننده را زیر نظر دارد و اگر راننده به نمایشگر سرنشین نگاه کند، ماشین این نمایشگر را خاموش می‌کند تا حواس راننده پرت نشود.

با سفارش درهای اتوماتیک، ماشین با نزدیک شدن راننده در را باز می‌کند و پس از اینکه راننده پایش را روی ترمز گذاشت، در به طور اتوماتیک بسته می‌شود.

Image removed.

دور جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و i7 با لامپ روشن شده است

همزمان با رونمایی EQS، ب‌ام‌و هم قرار است نسل جدیدی از لوکس‌ترین مدل خود را رونمایی کند. ب‌ام‌و سری۷ علاوه بر مدل بنزینی با قوای محرکه الکتریکی هم عرضه خواهد شد. کارخانه آلمانی هفته گذشته عکس‌هایی از این لیموزین جدید، که نامش i7 است را منتشر کرد.

عکس‌هایی که ب‌ام‌و از ماشین منتشر کرده، نشان می‌دهد که i7 جلوپنجره بسیار بزرگی دارد که با یک چراغ روشن شده است. چراغ‌های ماشین دو تکه شده و شامل یک چراغ باریک است که در طول روز روشن می‌شود و در ساخت آن از کریستال استفاده شده است. ماشین یک چراغ بزرگ‌تر هم دارد که در کنار جلوپنجره قرار دارد.

Image removed.

نمایشگر سرنشینان عقب روی سقف قرار داده شده است

ب‌ام‌و همچنین عکسی از داخل ماشین منتشر کرده که یک نمایشگر ۳۱ اینچی روی سقف را نشان می‌دهد که برای سرنشینان عقب باز می‌شود. از روی این عکس می‌توان دید که داشبورد ماشین بسیار به شاسی‌بلند الکتریکی ب‌ام‌و به نام iX شبیه است که به تازگی به بازار آمده است.

ب‌ام‌و جزییات فنی ماشین را منتشر نکرده و تنها می‌گوید i7 بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. به گفته کارخانه امکان خودران بودن ماشین در سطح ۳ خواهد بود که با آن راننده می‌تواند در مسیرهای مشخصی دستش را از روی فرمان بردارد و نیاز ندارد به جاده توجه کند.

ب‌ام‌و می‌گوید تولید آزمایشی نسل جدید سری ۷ آغاز شده و این ماشین تا آخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

Image removed.
Image removed.

استیشن الکتریکی آئودی

Image removed.

آئودی A6 استیشن بر روی پلتفرمی مشترک با پورشه ساخته می‌شود

آئودی کانسپتی از یک ماشین الکتریکی استیشن رونمایی کرده که براساس آن یک مدل جدید دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد. آئودی برای ساخت این ماشین که نامش A6 آوانت است از پلتفرمی استفاده می‌کند که به طور مشترک با کارخانه پورشه ساخته شده است.

آئودی می‌گوید با این پلتفرم ماشین می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند و شارژ باتری‌ها آنقدر سریع است که برای ۳۰۰ کیلومتر حرکت ماشین تنها ده دقیقه شارژ کافی است.

ظاهر ماشین بسیار به مدل سدان A6 شبیه است که قرار است در سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید. طول ماشین پنج متر است و فاصله بین دو چرخ تا حد امکان زیاد شده تا جا برای قرار دادن باتری باز شود و سرنشینان هم فضای بیشتری داشته باشند.

Image removed.

استیشن A6 در سال ۲۰۲۴ و پس از مدل سدان به بازار خواهد آمد

چراغ‌های ماشین مجموعه‌ای از لامپ‌های ال‌ئی‌دی است که می‌توان شکل‌های مختلف را با آن نمایش داد. همچنین راننده این امکان را دارد تا شکل چراغ را به سلیقه خود تغییر دهد. ماشین پروژکتوری در جلو دارد که تصاویر را روی دیوار روبرو نمایش می‌دهد. پروژکتورهای دیگری هم اطراف ماشین است که اطلاعاتی نظیر هشدار به عابران پیاده را روی زمین نمایش می‌دهد.

آئودی پیش از عرضه مدل‌های استیشن و سدان A6، یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام Q6 به بازار عرضه خواهد کرد. پورشه هم بر روی همین پلتفرم قرار است شاسی‌بلند الکتریکی ماکان را بسازد.

Image removed.

برنامه رنو برای تشویق به استفاده از مگان الکتریکی

Image removed.

سرویس موبالایز همزمان با عرضه مدل الکتریکی مگان ارائه خواهد شد

رنو برای تشویق مردم به خرید مدل الکتریکی مگان، مجموعه‌ای از خدمات اضافی به آنها ارائه می‌کند تا نگرانی استفاده از ماشین‌های الکتریکی را برطرف کند.

این خدمات در قالب یک سرویس اشتراکی به نام "موبالایز" ارائه می‌شود که مشتریان می‌توانند با پرداخت ۳۰ یورو (۳۳ دلار) در ماه از آن استفاده کنند.

تمام شدن باتری در سفرهای طولانی از جمله نگرانی‌های اصلی رانندگان ماشین‌های الکتریکی است. مشترکان موبالایز می‌توانند برای مسیرهای طولانی در سال ۳۰ روز یک ماشین بنزینی داشته باشند.

مشترکان همچنین می‌توانند بدون ثبت‌نام جداگانه از شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ شرکت‌های مختلف استفاده کنند. سرویس امداد خودرو برای ماشین‌های الکتریکی که باتری تمام کرده‌اند هم از جمله خدمات سرویس موبالایز است.

Image removed.

مدل الکتریکی رنو ۵ دو سال دیگر به بازار خواهد آمد

در خبری دیگر، رنو پنجاه‌سالگی ساخت مدل ۵ را با نمایش نسل‌های مختلف این ماشین جشن گرفت. خودروساز فرانسوی امسال تمام غرفه خود در نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک "رترو موبیل" پاریس را به این مدل اختصاص داد و دوازده مدل مختلف رنو ۵ را نمایش داد.

رنو ۵ یکی از موفق‌ترین مدل‌های رنو است. اولین نسل این ماشین در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد و رنو تا سال ۱۹۸۵ بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از آن تولید کرد. رنو قصد دارد نسل جدیدی از رنو ۵ را به بازار عرضه کند. این ماشین که کاملا الکتریکی است، در سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید