رفتن به محتوای اصلی

خبرگزاری فرانسه: اگر ایران جدیت نشان دهد رسیدن به توافق در روزهای آینده ممکن است

خبرگزاری فرانسه: اگر ایران جدیت نشان دهد رسیدن به توافق در روزهای آینده ممکن است

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت «پیشرفت‌های جدی» در مذاکرات وین صورت گرفته و اگر ایران «جدیت» نشان دهد رسیدن به یک توافق در روزهای آینده امکان‌پذیر است.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت در عین حال اگر ایران جدیت نشان ندهد، چشم‌انداز احیای برجام به طور جدی به خطر می‌افتد.

در همین حال، لورا روزن، خبرنگار آمریکایی، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که در روزهای آینده یا بر سر یک بسته جایگزین در مذاکرات وین توافق می‌شود، یا کشورهای غربی خواسته‌های ایران را غیرعملی دانسته و مذاکرات را ترک خواهند کرد.

وزیر خارجه ایرلند نیز که به تازگی از ایران دیدار کرده گفت توافق هسته‌ای «بسیار نزدیک» است.

او خاطرنشان کرد دولت ایران عنوان کرده که خواهان توافق است، ولی «چانه‌زنی خیلی سختی» را در پیش گرفته‌ و در حال حاضر موضوع اصلی اعتماد است.

یک مقام نزدیک به مذاکرات احیای برجام نیز در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال، گفت‌وگوها برای مبادله زندانیان را در مذاکرات احیای برجام تایید کرد.

یک دیپلمات غربی نیز به ایران‌اینترنشنال گفت که مبادله زندانیان بخشی از سند نهایی مذاکرات وین نیست بلکه بخشی از مذاکراتی است و در عرض گفت‌وگوهای احیای برجام است.

در همین حال، واشینگتن فری‌بیکن گزارش داد که مقام‌های ارشد دولت بایدن در جریان ادای سوگند در کنگره متعهد شدند که تحریم‌های ایران را با قوت اجرا کنند.

سفیر آمریکا در چین و رامین طلوعی، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی، در شهادت کتبی به تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، متعهد شدند که تحریم‌های نفتی ایران را حفظ کرده و چین را در این مورد تحت فشار قرار دهند.

با این حال، تد کروز گفت شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مقام‌های دولت بایدن به کنگره دروغ گفته‌اند.

کروز به واشینگتن‌فری بیکن گفت: «توافق جدیدی که بایدن امیدوار است با آیت‌الله‌ها نهایی کند بازارهای تسلیحاتی بزرگی را به روی پوتین می‌گشاید و منابع انرژی بیشتری در اختیار رییس‌جمهوری چین می‌گذارد و در همین حال در خاورمیانه و فراتر از آن میلیاردها دلار در اختیار تروریسم می‌گذارد.»

او افزود دولت بایدن در حالی به دنبال جلب رضایت روسیه، چین و ایران است، این سه کشور با هم متحد شده‌اند تا منافع آمریکا را تضعیف کنند.

طبق اعلام سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای، از سال ۲۰۲ تا ۲۰۲۱، صادرات نفت ایران به چین با ۴۰ درصد افزایش به ۱۲۳ میلیون بشکه رسید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید