رفتن به محتوای اصلی

روحانی: مشکل برق در بیمارستان‌ها دروغ است و برخورد خواهد شد

روحانی: مشکل برق در بیمارستان‌ها دروغ است و برخورد خواهد شد
 

او گفت: «مسئولین مربوطه باید با آنهایی که تعمدا دنبال ایجاد ناامنی روانی و فکری در جامعه‌اند، برخورد کنند.»

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، نیز روز شنبه از کار افتادن دستگاه‌های آی‌سی‌یو و دستگاه‌های تنفسی را شدیدا تکذیب کرد و گفت که بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و هیچ مشکلی پیش نیامده است.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی درباره قطع گسترده برق در مناطق مختلف منتشر شده بود و یک پزشک متخصص در بیمارستان مسیح دانشوری نیز از جان باختن بیماران بستری در آی‌سی‌یو به دلیل قطع برق خبر داده بود.

محمدرضا هاشمیان، پزشک متخصص، ضمن بازنشر فیلم قطع برق در آی‌سی‌یو نوشته بود: «ما با چنین صحنه‌هایی بارها مواجه شده‌ایم. اکسیژن که قطع می‌شود بعضی از ونتیلاتورها دچار اختلال عملکرد می‌شوند» و ونتیلاتورهایی که وزارت بهداشت خریده «با قطعی برق دچار اختلال شدید در عملکرد می‌شوند».

علی‌اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای و رییس بیمارستان مسیح دانشوری، با توبیخ هاشمیان، در متنی مکتوب که تصویر آن منتشر شده به او تذکر داد که در صورت تکرار «القای یاس و ناامیدی»، تصمیمات جدی‌تری خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

روحانی در سخنان روز شنبه‌

 

ا

 

ش همچنین گفت: «شایعه کردند که در فلان استان دیگر تخت وجود ندارد. فیلمی هم در فضای مجازی منتشر کردند که فردی را در بیابان نشان می‌دهد که زیر یک درخت سرم روی درخت به وی وصل است و از این بازی‌های تبلیغاتی راه انداختند.»

یک روز پیش از این سخنان، سعید نمکی وزیر بهداشت گفته بود در سیستان و بلوچستان حدود ۵۰۰ تخت خالی است اما «با وقاحت می‌گویند وضعیت سیاه است».

سخنان روحانی و نمکی در حالی بیان شده که مقام‌های پزشکی سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته چندین بار از کمبود تخت و بیمارستان خبر داده‌اند.

احمد موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، نیز دهم تیر گفته بود: «۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد و بعضا نیاز است فرد برای درمان و رسیدن به بیمارستان بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه طی کند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید