رفتن به محتوای اصلی

یورش به خانواده نسرین ستوده , یورش به همه وجدانهای بیدار

یورش به خانواده نسرین ستوده , یورش به همه وجدانهای بیدار

به گمان من اگر چه اختلافات بسیاری در بین نیروهای سکولار نقطه مقابل رژیم ، حالا از هر گروهی وجود داشته و دارد ،اما یک سری مسائل و اتفاقاتی است، که می تواند فراتر از گروه ها، سیاست ورزان ، کنش‌گران ....بر بیشترین مردم و گروههای اجتماعی، سیاسی تاثیر بگذارد .حوادث طبیعی به مانند سیل ، زلزله ، پاندومی ...و یا دیگر بلایا مثل جنگ ، سقوط و سرنگونی مسافران هواپیمای مسافربری توسط رژیم ...این نمونه ها از آن جمله اند که می توانند بر روان و وجدان عمومی مردم به سرعت تاثیر بگذارند ، خروجی آن می تواند وحدت عملی بین مردم برای کمک باشد. واکنش سریع و دفاعی از طرف مردم و گروه‌ها ی اجتماعی و سیاسی را همیشه بدنبال خود خواهد داشت.

در مبارزات سیاسی و اجتماعی ، چنین گرانیگاه تاریخی در طول مبارزات شکل می گیرد که به مانند مغناطیس عمل میکند، همه نیروهای پیرامونی و وجدان جامعه را به سمت خود می کشاند ، که طبعا قدرت تاثیر بالایی دارد.، نمونه جنبش‌های اجتماعی هم بسیارند که مغناطیس تاثیر آنها درازمدت بوده است ، مانند جنبش سبز و یا آبان ... در اصطلاح معمول تاریخی به اینگونه حوادث نقطه عطف هم اطلاق میشود.
در چنین شرایطی وجدان تاریخی ساکنان آن مرز و بوم در الزام زیستن و یا همبودگی خود، انسجام حتی موقتی می یابند . عکس‌العمل در چنین شرایطی همانند مقابله و نفس دهی به بیماری که در مقابل چشمان آنها به ایست قلبی دچار شده است، می باشد ، باید واکنش نشان داد ، باید آتش را خاموش کرد ، باید فریاد کمک را سر داد .. واکنش برای بقا، دمیدن .. جلوگیری از بند آمدن آخرین نفس‌ها ...
در ایران این نمونه ها وجود داشته و دارند ، در رابطه با مبارزات سیاسی و اجتماعی اگر به چهره ها و شخصیت های این مبارزات توجه کنیم ، می توانیم نمونه های آن نقطه اتصال و گرانیگاه وجدان ایرانیان را بیابیم . مادر ستار بهشتی و جایگاهش در ذهنیت مردم را می توانیم اینگونه ببینیم . نسرین ستوده به نماد و آیکون وجدان عمومی ایرانیان مبدل شده است.
رژیم به هر دلیلی این مسائل را می فهمد و اطرافش مأنور میدهد. نسرین به آیکون آزادی‌ و عدالت خواهی ایرانیان ، دورزمانی است که جهانی شده است . وقتی به حریم خانوادگی او یورش آورده میشود و دختر نسرین دستگیر می‌شود، اپوزیسیون و بیشمارانی از کتشگران داخل و خارج به حرکت در می آیند و آمده اند ‌
آنچنان این برافروخته شدن عمومی بوده است که احساس همدردی با نسرین و خانواده رضا خندان را همه آزادیخواهان لمس کرده اند. دختر نسرین و رضا گروگان گرفته نشده بود. ، دختر همه ایران به گروگان گرفته شده بود.
.رژیم درک میکند که خط قرمز عمل و رفتارهای سیاسی ما بویژه در خارج کشور حفظ این خانواده است ‌ . تردید به خود راه نمی دهیم که همراه و همگام شده و آنقدر ادامه دهیم تا جاسوسخانه های رژیم در جاجای دنیا را به خانه خود تبدیل کنیم و بر آن قفل مالکیت مردم زنیم ...

رژیم در اینجا به همین سادگی اعلام جنگ مرگ و زندگی به تمام اپوزیسیون خارج کشور داده است . شاید به همین خاطر به این یورش احمقانه دست زده است که نبض آن را تست کند و یا دلایل دیگر .... . سلامتی نسرین ستوده و خانواده اش خط قرمز تحمل روانی بسیارانی از ما در خارج از مرزها است ، در آن تردیدی نیست ..
رژیم می داند ،جهنم کوچکی که در رابطه با آمدن ظریف برای او در استکهلم ایجاد کرده بودیم ، شعله کوچکی بوده است ، ادامه دست درازی به خانواده ستوده آن جهنم واقعی است که رژیم تا زمانی نفس می کشد در خارج از مرزها برای خود خریده است .
رژیم اسلامی با یورش به خانواده نسرین ستوده ، مطمئن باشد که یورش وجدان های بیدار ایرانیان را در خارج از مرزها متوجه خود کرده است . باشد تا این هشدار به جانیان حاکم بر ایران اثر کند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید