رفتن به محتوای اصلی

دعای علی خامنه‌ای مستجاب شد؛ قاسم سلیمانی کشته شد

دعای علی خامنه‌ای مستجاب شد؛ قاسم سلیمانی کشته شد

همه چیز متلاشی شده است نه اثری از خودرو پدیدار است و نه اثری از سرنشیان آن. گفته می‌شود این فیلم که با پس زمینه صداهایی با گویش عربی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، متعلق به خودرویی است که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به همراه چند مقام ارشد حشد الشعبی سوار بران بوده‌اند. خودرویی که مورد حمله هوایی قرار گرفته و سرنشینانش در دم جان داده‌اند.

تلویزیون دولتی عراق بامداد جمعه گزارش داد که در جریان حمله هوایی در محدوده ترابری فرودگاه بغداد به دو کاروان خودروهای «حشد الشعبی» قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه چند مقام ارشد حشد الشعبی کشته شده است. این تلویزیون همچنین گفته است ابومهدی المهندس، معاون گروه حشد الشعبی نیز یکی از کشته شدگان است.

ابتدا خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران این خبر را با عنوان «ادعای تلویزیون عراق درباره شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» » منتشر کرد و نوشت خبرگزاری فارس به طور مستقل قادر به تائید این خبر نیست. با این حال ساعتی بعد شبکه خبر صداو سیما کشته شدن قاسم سلیمانی را تائید کرد. پنتاگون نیز ساعتی بعد کشته شدن قاسم سلیمانی را در این حمله تائید کرد و فاکس نیوز گزارش داد که این حمله با دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام شده است.

شبکه خبر تلویزیون ایران پس از اعلام خبر کشته شدن سلیمانی یک نوار مشکی به نشانه عزاداری روی صفحه تلویزیون قرار داد.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران یکی از نورچشمی‌های آیت‌الله خامنه‌ای بود. او فرمانده اجرای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در یمن و سوریه،لبنان و عراق بود. اسفند ماه سال گذشته آیت‌الله خامنه‌ای بالاترین نشان نظامی ایران را که نشان «ذوالفقار» نام دارد به او اعطا کرد و دعا کرد او به شهادت برسد. در ادبیات حکومت ایران، جنگیدن در عراق و سوریه، جنگ در راه خدا خوانده می‌شود و کشته شدن در راه خدا شهادت نامیده میشود و در باور آن‌ها رسیدن به مقام شهادت سعادت می‌خواهد. ایت‌الله خامنه‌ای در جلسه اهدای نشان ذوالفقار به سلیمانی در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: «ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سال‌ها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
ایران وایر

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید