رفتن به محتوای اصلی

تلاش آلمان برای جلب همکاری اروپای شرقی در بحران پناهجویان

تلاش آلمان برای جلب همکاری اروپای شرقی در بحران پناهجویان

جمعه (۱۱ سپتامبر/۲۰ شهریور) وزرای خارجه‌ی آلمان و لوکزامبورگ با همتایان خود از کشورهای اروپای شرقی دیدار خواهند کرد تا درباره‌ی بحران پناهجویان مذاکره کنند.

قرار است فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه‌ی آلمان، به همراهی ژان آسل‌بورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ با وزرای خارجه‌ی جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی و لهستان دیدار داشته باشند.

این ۴ کشور اروپای شرقی با پیشنهاد رئیس کمیسیون اروپا برای “اسکان مجدد” بیش از ۱۶۰ هزار پناهجو در داخل مرزهای اتحادیه اروپا مخالفت کردند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، طرحی پیشنهاد داد که روز پنج‌شنبه (۱۹ شهریور) به تصویب پارلمان اروپا رسید. ۴۳۲ نماینده‌ی پارلمان اروپا به طرح او رای مثبت دادند. روی هم ۱۴۲ نماینده با طرح مخالفت کردند و ۵۷ نماینده نیز رای ممتنع دادند.

آلمان نیز که بیشترین تعداد پناهجویان را در داخل مرزهای خود خواهد پذیرفت، از طرح رئیس کمیسیون اروپا استقبال کرد.

بااین‌حال جمهوری چک، اسلوانی، لهستان و مجارستان از پذیرفتن این پیشنهاد سرباز زده‌اند. این درحالی است که رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد این طرح به نفع این کشورها و به‌ویژه مجارستان است که در حال حاضر هزاران نفر از پناهجویان در داخل مرزهای آن هستند و سعی دارند خود را به دیگر کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان برسانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نشست روز جمعه در پراگ، پایتخت جمهوری چک، درحالی برگزار می‌شود که آلمان و مجارستان همچنان با شمار روزافزونی از پناهجویان مواجه‌اند.

مجارستان اعلام کرد که روزانه بیش از ۳۳۰۰ تن از پناهجویان از مرز صربستان وارد خاک این کشور و اتحادیه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شمار پناهجویانی که قصد داشتند سوار بر قطارهای اتریش، خاک مجارستان را به سمت اتریش ترک کنند افزایشی چشمگیر داشت. این افزایش تا حدی بود که خطوط راه‌آهن اتریش سفر تمامی قطارهای خود از مجارستان به اتریش را موقتا لغو کرد.

یک سخنگوی راه‌آهن اتریش با تایید این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت: «به‌نظر می‌رسد که شمار متقاضایان امروز حتا بیشتر باشد. این تعداد پناهجوی متقاضی با قصد مسافرت با قطار از پیش‌بینی ما فراتر است و ما تسهیلات لازم برای حمل‌ونقل این تعداد از مسافران را در اختیار نداریم.»

وزیر امور خارجه آلمان در نشست امروز می‌کوشد همتایان اروپای شرقی خود را به همکاری بیشتر ترغیب کند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، همچنان از اعلام این‌که آلمان دقیقا گنجایش پذیرش چه تعداد از پناهجویان را دارد، سرباز می‌زند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو آلمان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید