رفتن به محتوای اصلی

با موافقت کنگره به سوریه حمله می‌کنیم !

با موافقت کنگره به سوریه حمله می‌کنیم !
تفسیر از:
منظر جاوید

 اوباما گفت آماده است که دستور حمله را به زودی صادر کند، اما گفت این دستور را با موافقت کنگره صادر خواهد کرد. فرانسه و ترکیه اعلام کرده‌اند که در حمله احتمالی به سوریه، آمریکا را همراهی خواهند کرد.اوباما با اشاره به جنگ‌های عراق و افغانستان و نارضایتی مردم آمریکا از آنها تاکید کرد که اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه محدود خواهد بود و او قصد ندارد که نیروی زمینی را به سوریه بفرستد.  او که برنده جایزه صلح نوبل است وبا اینکه می تواند بدون رای گنگره دستور حمله را صادر کند ، تصمیم حمله را به  تصمیم گنگره موکول کرده است تا فردا از انتقادات   گنگره در امان بماند . نظر سنجی ها در کشورهای غربی  نشان می دهد که اکثریت   آنان با حمله نظامی مخالفند و این رقم د ر امریکا به 80 درصد و در فراسنه به 64 در صد و در انگلیس به 60 درصد می رسد.  این اقدام یک جانبه امریکا  می تواند به چالش کشیده شود که پس سازمان ملل چکاره است ؟و برای جهانیان غیر قابل فهم  است که  دخالت در جنگ قومی _ مذهبی چه ربطی به امنیت امریکا  دارد. ؟

بنابر نوشته بی بی سی :باراک اوباما دوباره تاکید کرد آمریکا یقین دارد که حکومت سوریه از جنگ‌افزار شیمیایی استفاده کرده است و گفت که این امر امنیت دوستان آمریکا در منطقه خاورمیانه، از جمله اسرائیل، اردن و عراق را به خطر می‌اندازد.حکومت سوریه گفته آماده دفاع در برابر حمله است اما ضمن رد استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی آمریکا را به کلیک جعل شواهددر این زمینه متهم می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم گفته استفاده نیروهای حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی کلیک ادعایی بی‌معنیاست. کلیک فرمانده سپاهپاسداران ایران هم هشدار داده که پیامدهای حمله به سوریه از مرزهای سوریه فرا می‌رود.

باراک اوباما گفت که با رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در این زمینه گفتگو کرده و آنها موافقت را با حمله نظامی اعلام کرده‌اند. او گفت پس از تصمیم‌گیری کنگره در این باره دستور حمله را خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که حمله به سوریه می‌تواند فردا، هفته آینده و یا یک ماه دیگر انجام بگیرد اما او منتظر نظر کنگره خواهد ماند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که بیش از ۳۵۰ نفر از مجروحان حمله شیمیایی موردبحث در بیمارستان‌های مرتبط با این سازمان جان باختند. وزیر خارجه آمریکا این شمار را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

جنگ داخلی سوریه تاکنون بیش از صدهزار قربانی به جا گذاشته است که گفته می‌شود کمتر از نیمی از آنان از میان نیروهای دولتی هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید