رفتن به محتوای اصلی

توسعه  و ضدامپریالیسم  یا کام بخشی به آقا؟ 
12.02.2024 - 12:56

اندک ، اندک‌ جمع «کام بخشان »می رسند! 

این واژه « کام بخشی» را حاتم قادری  برای شرکت در نمایش انتخاباتی ۹ اسفند بکار برد. دمش گرم که واقعا به خال زد و یک دنیا حرف را در  یک کلمه فشرده کرد! 
حالا کام بخشان برای عرضه خود به اشراف، « آیات»  و سرداران از دو طرف شال ‌و کلاه کرده اند . 
یک دسته به رهبری علی توسلی که معرف حضور بسیاری هست و سالها در معیت علی خدایی و پیک نت با چراغ خاموش به این کار   شریف مشغول بود،  با دایره زنگی «ضد امپریالیسم»   از شوش راه افتاده است و دسته دیگر به ریاست حضرت جلایی پور با شعار « سوراخ توسعه» از شاه عبدالعظیم به سوی بهارستان روانه شده است. 
احتمالا به زودی « انجمن پرستو ها» هم تشکیل دسته خود را لابد با شعار « لذت دنیا زن و دندان بود! »  اعلام خواهد کرد تا از  تجریش برای تسخیر بهارستان حرکت  کند و بساط« کام بخشان» جور تر و عیش برادران  کامگیر  هم تکمیل تر  شود. 
مبارک سرداران باد که  در راستای منویات مقام معظم رهبری ، چنین دستجات عظیمی را راه انداخته اند تا کام ایشان را در آخرین  بساط بزم بر گور  آزادی، مجلس و انتخابات ، شیرین کنند!
احمد پورمندی

 

 

 

بیانیه اول - که از سوی برخی فعالان نزدیک به جبهه اصلاحات منتشر شده حاوی 110 امضا است که اکثر آنها نام آشنا و از چهره های شناخته شده جریانات اصلاح طلب به شمار می روند.
فشرده موضع گیری امضا کنندگان بیانیه اول چنین است: 👇

«نامزدهایی که توسعه‌گرا و اصلاح‌گرند، واجد تخصص و تجربه و صلاحیت‌های سودمند برای نمایندگی مجلس‌اند و به منافع ملی، خیر همگانی، سلامت اقتصادی و پرهیز از فساد و ویژه‌خواری تعهد دارند، می‌توانند مورد حمایت شهروندان توسعه‌گرا و دغدغه‌مندِ زندگی بهترِ ایرانیان قرار بگیرند. علی‌رغم کاهش ثبت نام نامزدهای باکیفیت و متکثر و همهٔ حذف‌های غیرعادلانهٔ‌ استصوابی، هنوز در رقابت برای ده‌ها کرسی مجلس دوازدهم چنین نامزدهای میانه‌رو، اصلاح‌جو و سالم حضور دارند که راه‌یابی تعداد هر چه بیشتری از آن‌ها به مجلس می‌تواند بر امکانات توسعه‌گرایان و زندگی‌دوستان ایران بیفزاید و تفاوتی معنادار در مصوبات مجلس آینده ایجاد کند. 
از رهبران و تشکل‌ها و نهادهای سیاسی و مدنیِ میانه‌رو و اصلاح‌گرا، شخصیت‌های ملی و گروه‌های مرجع و روشنفکران، متنفذان شبکه‌های اجتماعیِ آنلاین و آفلاین و فعالان مدنی و سیاسیِ توسعه‌گرا دعوت می‌کنیم در انتخابات ۱۴۰۲ زمینه‌ساز حمایت از ائتلافی از نامزدهای میانه‌رو (در حوزه‌هایی که نامزد باکیفیتی برای رقابت مانده) شوند و از شهروندان دعوت کنند تا با نگذشتن از «حق رأی»شان، در این حوزه‌ها به نامزدهای این ائتلاف رای بدهند».

 امضا کنندگان:
بهاره آروین-مرضیه آذرافزا-پوریا آستارکی-ابوالفضل آسیابی-فریبا ابتهاج-سجاد احمدوند-محسن احمدوند-سیدعباس احمدی-مهرداد احمدی شیخانی-امیر اقتناعی‌-علی باقری-مازیار بالایی -محمدرضا بزمشاهی-میثم بصیرت-مجتبی بیات-محمدحسین پوررشیدی-محمد ترکمان-امیر تنها-سیدامیرحسین حسینی-سیدحسن حسینی-الیاس حضرتی-محبوب حضرتی-محمد حضرتی-حمیدرضا جلائی‌پور-محمدرضا جلائی‌پور-میترا جلوداری-سمیه جلیلی-محمدهادی جلیلی-مهدی جمارانی-حسین جمشیدی گوهری-شهرام جواهریان-علیرضا خامسیان-جهانبخش خانجانی-محمدنوید خدامی-کوروش دست‌پاک-داود دشتبانی-عسگر دشتی-حامد ذاکر-بهنام ذوقی-جمال رشیدی-سینا رحیم‌پور-محمدجواد روح-متین رمضان‌خواه-حنیف رهبری-اصغر زارع کهنمویی-مسعود سالاری-محسن سرخو-حسین سپهوند-محمدهاشم سمتی-حسین سیوانی اصلی-منیر شجاعی-علی‌اصغر شفیعیان-ابراهیم شیخ-سیدعلی شیخ‌الاسلامی-احمد شیرزاد-محمدامین شیرزاد-مهدی شیرزاد-سروش صفایی-صفی‌الله صفایی-عارف صفوی-امیر ضرابی-شهاب‌الدین طباطبایی-کامران طباطبایی-حجت طهماسبی-وحید عابدینی-محسن عربی-عقیل عزتی گرگری-رحیم علیشاهی-ناعمه علی‌نژاد-حمزه غالبی-مهدی غنی-محمد فاضلی-حسن فایضی-مقصود فراستخواه-مجید فراهانی-محمد فکری-علی قاسمی ماژین-فرهاد قدوسی-علی‌ قلی‌زاده-امین کاوه‌ای-غلامحسین کرباسچی-داود کرمی-الهه کولایی-هما کوهی-اسماعیل گرامی مقدم-بامداد لاجوردی-احمد مازنی-محمدمهدی مجاهدی-احسان مجتهدی-محمدرضا محمدی-محمد مرادحاصلی-فرید مرجایی-عرفان مردانی-علی مرعشی-ابوذر معتمدی-ضحی معتمدی-اکبر منتجبی-احسان منصوری-مصطفی موسوی لاری-حجت‌الله میرزایی-مهدی نایدر-محمدحسین نعیمی‌پور-سعید نورمحمدی-فریبرز نجفی مهر-حجت نظری-محمد نوروزی-الهه نوری-محمدامین نیکجو-حسین نیکخواه ابیانه-علی وفقی-علی هنری-مجید یونسیان.

 بیانیه دوم - که از سوی برخی فعالین چپ، که خود را «اتحاد چپ ضد امپریالیستی» می نامند منتشر شده است. امضا کنندگان این بیانیه عمدتا از طیف فعالین اکثریت و یا حزب توده، هستند که در داخل و خارج کشور فعالند. این بیانیه روز 19 بهمن به امضا گذاشته شده و تا حالا 60 نفر آمده اند و اسم خود را گذاشته اند. فشرده موضع این گروه چنین است 👇
جمعی از هواداران اتحاد چپ ضدامپریالیست ایران (ecziiran.org)

همۀ هم‌وطنان را به شرکت در انتخابات دوازدهمین دورﮤ مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنیم. -بر این باوریم که این گرایش عدالت‌خواه و آزادی‌بخش باید تقویت شود و بدین منظور، باید جمع شد و نیروی طرح مطالبات کارگران، کشاورزان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، زنان و جوانان و سرمایۀ تولیدات ملّی را سامان داد، و نمایندگانی با چنین چشم‌اندازی را به مجلس فرستاد.

اسامی امضا کنندگان تا امروز:
ابراهیم شیری، ، ابوالقاسم گلستانی (خسرو)، ، احمدرضا قربانی، ، احمدرضا قربانی، ، اسدالله حسین‌زاده، ، افسون م، ، امیر شعاع شرق، ، امیرعباس جوادوزین، ، ایرج رشیدی، ، آ. زند، ، حسین معاونیان، ، حمید نصیر، ، خداداد کیانی، ، رامان ساعد، ، رضا امیری، ، رضا نامداری، ، سما شیرازی، ، سیاوش عینی، ، سید عابد میرباقری، ، شکوه بهروز، ، طلیعه حسنی، ، عزت اله قلی زاده، ، علی بابا اهوازی، ، علی پورصفر (کامران)، ، علی توسلی، ، علی جابری، ، فرزاد عابدی، ، فرزاد کاشانی بیرگانی، ، فرشید واحدیان، ، فرنوش اعتمادی فرزند بهرام، ، فرهاد دریوش، ، فیروزه واحدیان، ، کاوه اعتماد زاده، ، مارگزیدهٔ آرزواندیش، ، محمد سالاری، ، محمد قربانی، ، محمدحسین محمدی، ، محمود نبوی، ، مرجانه حق پسند، ، مهری نوری، ، مهوش محمدی پی، ، ميرصمد چاوش باشي، ، میر نادر، ، نادر وکیل زاده، ، نریمان لطیف، ، نورالدین احمدی نصرآبادی، ، نوید نبی‌پور، ، همایون

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پروین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

فرامرز حیدریان

عنوان مقاله
بلاهتهای الهی- ایدئولوژیکی

درود بر آقای پورمندی گرامی!

موجز و مختصر.

بیانیه اول و دوم، هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند؛ زیرا دو روی یک سکّه اند. تنها چیزی که بیانیه اول را فریبنده تر  جلوه میدهد، زر مفت زدنهای همیشگی با احترامات فائقه است. حضرات، کلمات خوشگل و دلپسند را دستچین کرده اند با این تصوّر احمقانه که مردم، کما فی السّابق، فریب آنها را از این راه لو رفته خواهند خورد. در این بیانیه اگر به راستی نویسندگانش معنای «انتخاب» را میفهمیدند که نشان داده اند اصلا و ابدا نمیفهمند، باید مینوشتند که: «تمام گرایشهای مختلف المرام و مختلف العقیده و مذهبی و دینی از مارکسیستش گرفته تا بهایی و بابی و یهودی و مسیحی و لیبرال و دمکرات و سوسیال دمکرات و امثالهم بدون در نظر گرفتن اراجیفگویی ارگانهای حاکم» میتوانند و محقّ هستند که در انتخابات شرکت کنند. آنگاه میشد گفت که آهان! یک اتّفاقاتی داره میفته در سیستم گیوتینداران الهی. امّا خیر. از این خبرا نیست. درب رذالتهای الهی همچنان بر همان پاشنه ای میچرخد که چهار دهه است چرخیده است.

بیانیه دوم، اصلا احتیاج به توضیح و تشریح ندارد؛ زیرا نویسندگانش یه دو میلیارد سال نوری از تاریخ کهکشانها و کره زمین، عقب مانده بالذّات هستند و تنها وظیفه مقلّدی خودشان را خوب بلدند اجرا کنند: «هر چی آقا گفت!».

شاد زی و دیر زی!

فرامرز حیدریان

د., 12.02.2024 - 15:58 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.