رفتن به محتوای اصلی

پاسخ به دو پرسش در مورد اسرائيل و حكومت اسلامي ايران
25.10.2023 - 18:49

آیا اسرائیل دشمن کشور ایران است؟
آیا  حکومت اسلامی دشمن کشور اسرائیل است؟
  نوشته زیر  پاسخی است به این پرسش 

حکومت  اسلامی ایران دشمن مردم اسرائیل ودین یهود نیست بنا به مواضع رسمی حکومت؛ ایران کشور اسرائیل را بعنوان یک کشور برسمیت نمیشناسد و خواستار نابودی این کشور میباشد .امری که از نظر ضحقوق و قوانین بین المللی  جرم وقابل تعقیب. بنظر میرسد  ایران تنها کشوری در دنیا  باشد که چنین  موضعی را رسما اعلام و در جهت نابودی این کشور تلاش میکند.
 حکومت  اسلامی ایران قرداد 1967  و توافقنامه اسلو را نپذیرفت  ودرمقابل تشکیل دودو لت و دوکشور موضعی خصمانه گرفت. این موارد راهبرد اعلام شده تاکنونی  حکومت ایران میباشد اسناد ومدارک هم در مورد این ادعا به اندازه کافی وجود دارد.. 
قطع رابط ایران با دولت خود گردان  محمود عباس بدلیل همین اختلافات اساسی و حمایت ایران از شریک استراتژیک خود یعنی حماس بهمین دلیل بود هردو  مخالف  تشکیل دودولت  ودوملت  هستند 
 پرسش اینجاست این موضع  حکومت ایران چه جایگاهی در نوع سیاست  گذاری  راهبردی ما باید داشته باشد؟ کدام سیاست  بسود کشور ما  وصلح در جهان میباشد؟
  افکار عمومی مردم کشور ما   نسبت به ظلم وستمی که اسرائیل در حق مردم بی پناه روا داشته و میدارد حساس  میباشد.  مردم کشور ما به دلایل مختلف از همان زمان شاه مدافع حقوقی ملت فلسطین واحساس همبستگی و دلسوزی داشتند ونسبت به نوع رابط ونه اصل رابط شاه با اسرائیل  خشنود نبودند و اگر هم  فرصتی پیش میامد اعتراض میکردند. اما من گمان میکنم  مردم ما بعد از انقلاب نسبت به گذشته  چنین احساسی ندارند!
 پیش از انقلاب ایران  کشور اسرائیل  ودولت یهود را بعنوان یک کشور برسمیت شناخت و روابط عادی با اسرائیل داشت این وضع بعد از انقلاب توسط خمینی دگر گون شد  واسرائیل بیک دشمن دائمی تبدیل شد. این جمله من اتهام بی اساس نیست هم اسناد گواهی میدهد و  عملکرد  حکومت در طول این 44سال
اسرائیل:
   اسرائیل   نه دشمن مردم ایران است ونه دشمن کشور  ایران  اسرائیل دشمن سرسخت حکومت اسلامی میباشد . اسرائیل ادامه این حکومت را هرگز نخواهد پذیرفت  وحق دارد خود را مظلوم وحکومت ایران  ظالم معرفی نماید
 . 
 تجاوز واشغال فلسطین  یک مشکل جهانی و تا زمانیکه حل نشود این غده سرطانی باقی خواهد ماند وهیج ارتباط مستقیمی به منافع ملی کشور ما ندارد.
بنابراین اسرائیل دشمن  کشورایران نبوده ونیست همانگونه که قبل انقلاب نبود. با این حال  اسرائیل نقشه نابودی این حکومت را از طریق جنگ و حمله نظامی را دارد.  این نقشه  کشور ما را نابود میکند  سرزمین مارا از بین میبرد  وظیفه ملی ومینی ماست صرفنظر از دشمنی ما با حکومت اجازه ندهیم چنین نقشه ویرانگر عملی شود.
    حمایت قاطع ما از توافقنامه های سازمان ملل یا مصوبات  شورای امنیت  وقرداد صلح اسلو  ؛ پایه واساس نوع رابطه ما با  دولت اسرائیل و جنبش آزادیبخش فلسطین همین موارد گفته شده میباشد.
 چنین راهبردی اگر با توجه منافع کوتاه مدت و دراز مدت   کشور ما در نظر گرفته شود آنزمان  هم آنکسانی که میگویند که حماس بهتر برود یک جائی پنهان شود وغزه را به محمود عباس بسپارد  خواب وخیالی  بیش نیست.  
 سایر  مسائل از جمله محکومیت کشتار غیرنظامیان  از هر طرف ویا حمایت آزادی گروگانها و اعلام آتش بس و ... امری دشواری نیست که ما نتوانیم وارد نشویم.
 وارد شدن نابخردانه حمایت از هرطرف نافی راهبرد دو دولت و دو ملت میباشد.
 کسانیکه تا این حد پیش میروند ورسما وعلنا اعلام میکنند " حماس تروریست وباید نابود شود" عملا جانب نتانیاهو را میگیرند  وهمه مصوبات و قطعنامه های سازمان ملل را به آتش میکشند
 آخرین نکته  به لحاز سیاسی از من بپرسید  ما بهیج عنوان نباید نه وارد حمایت از حماس شویم ونه حماس را یک سازمان تروریستی معرفی کنیم. بنظر من این خط قرمز بسود سود صلح جهانی؛ بسود منطقه و بسود منافع کشور ما خواهد بود. کسانیکه میگویند حماس باید نابود شود  درجهت ادامه جنگ  حرکت میکنندج

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

    •  

    • اسماعيل زرگريان

    •  بر عکس زید آبادی با دیگاه من موافق نیست آنجا که نوشتم برخی میگویند بهتره حماس کاسه و کوزه را جمع کنه از غزه بره بیرون و محمود عباس بیاد تو غزه.

      این هم مقاله زید آبادی

      اگر حماس نوارغزه را ترک کند....

      اگر حماس برای جلوگیری از حملۀ زمینی ارتش اسرائیل به نوارغزه، نیروهای خود را از این منطقه بیرون بکشد و با واگذاری کنترل باریکه به دولت خودگردان، کادر خود را به نقطه‌ای دیگر از دنیا منتقل کند، آیا مصیبتی رخ می‌دهد؟

      در سال 1981 هنگامی که آریل شارون به قصد نابودی نیروهای مسلح فلسطینی در جنوب لبنان، بیروت را به محاصره درآورد، یاسرعرفات رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین چون مقاومت در برابر ارتش اسرائیل را برای لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها پرهزینه دید، حاضر به خارج کردن نیروهای خود از لبنان و انتقال آنها به تونس شد. حال چه عیبی دارد حماس هم برای نجات مردم نوارغزه، فرمول مشابهی را مطرح کند؟

      لطفاً اصولگرایان تندخو، قدری اعصاب خود را در برابر این پیشنهاد کنترل کنند! هر اتهامی که در این باره بچسبانند، یادشان باشد که جانبِ امام حسن را هم خواهد گرفت!

      فلسفۀ سیاست، صیانت از جان و مال و آسایش مردم از تهدید و خطر است و نه به خطرانداختن جان و مال و زندگی مردم برای حفظ موقعیت یک فرد یا یک گروه یا یک دولت! فهم و عمل به همین یک نکته است که سیاستمدار صادق و حقیقی را از نوع بدلی آن سوا می‌کند.

       

چ., 25.10.2023 - 19:52 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.