رفتن به محتوای اصلی

زنی که سپهرش به فراخنای ایران است .
01.10.2023 - 02:03

زنی که سپهرش به فراخنای ایران است .
آزادگی و آزاد زیستن انسان چیزی جز تلاش او برای آزادی یک ملت و در ابعادی گسترده حهان انسانی  نیست! تلاش برای درهم شکستن زنجیر استبداداست و برکشیدن نام تحقیر شده ملت خود براوج.
برخاستن، قامت افراشتن ونشان دادن توانائی های یک ملت است،  زمانی که دست در دست هم آزادی را فریاد می زنند و بی هراس در چشمان سرکوبگران می نگرند
به هراسشان می افکنند.صفوفشان را درهم می ریزند. مهرجاودانگی و جاودانه شدن خود را بردرفش آزادی نقش می زنند.
د رفشی افراشته شده در ضمیریک ملت . بیادگارمانده ازمردان و زنان مبارزهرسرزمین. 
.
چه شگفت انگیزسرزمینی است! ایران زمین که مهرش و عشق به آزادیش چنان با جان عجین گردیده که استبدادحاکم شده برآن هرگز قادر نیست طولانی مدت دوام بیاورد ودر هراس از خروش و بر آمد مردم نباشد. 
چرا که پیوسته دلاور مردان و دلاور زنانی بودند که با دلاوری وپایداری خود بر خواست عدالت و آزادی از حرمت  وکرامت انسان برای یک زندگی آزاد و شکوهمند در سایه یک همبستگی ملی در فضائی دموکراتیک وانسانی دفاع کرده وحماسه آفریده اند و سرمشق شدند.
حماسه آفرینانی که از میان مردم عادی برخاستند ،در برابر ظلم حاکمان قد علم کرده و عقوبت سخت چنین سرکشی و آزاد سری رابه بهای رنجی گران تحمل کردند.نام خود به آزادگی بر کشیدند و در قلب مردم جای گرفتند. این رمزپایداری تاریخی یک ملت در سایه قهرمانان ملی خویش است .تاریخ این سرزمین هرگز خالی از نام این مبارزان راه آزادی نبوده است.
رمز عبور غرور انگیز یک ملت است در گذرازگذرگاه هائ سخت و تاریکی که حکومت های مستبد بر سر راه ملت ها می نهند! تا مانع از رسیدن آن ها به دشت سرسبزآزادی که پایان حکومت تاریکی و مرگ تمامی حکومت های استبدادی است، گردند.  
" ماکسیم گورکی" افسانه ای دارد بنام" قلب فروزان دانکو"جوان  آزاده ای که برای نجات قوم خود از تاریکی جنگل قلب خود را از سینه بیرون می کشد بر سر دست می گیرد. قلبی فروزان وآتشین که می سوزد وراه عبور بسمت چمنزاران را روشن می کند .سرانجام به بهای جان و سوزاندن قلب عاشق خود مردمان سرزمینش قدم به روشنائی می نهند .
سرزمین محبوب من نیز هرگز خالی از این قهرمانان نبوده است.قهرمانانی که در هر دوره قلب عاشق خویش بر سردست گرفته با تاریکی حاصل از حکومت تاریک اندیشان به مبارزه برخاسته اند ! تا تاریخ آزادی خواهی و عشق این ملت به آزادی را رقم زنند.
 امروز زنان آزاده این سرزمین هستند که پیشاپیش مردان با شهامتی ستودنی حرکت می کنند .بی مهابا در مقابل گاو طوفان می ایستند تسمه از گرده او می کشند.مرگ بر دیکتاتور را فریاد می زنند.
امروز دلاورزنی مبارزبرخاسته از درون توده عادی مردم ،با چهره آرام ،مصمم ، وبی هراس از جانیان حاکم !درمصافی نابرابر فریاد مرگ بر خامنه ای سر داده است .زنی که مهرش بر دل هر انسان خواهان عدات و آزادی می نشیند و نیرو می بخشد. زنی که از زندان به بیمارستانش برده اند و در انتظار عمل قلب دردمند خویش است .توسط برادری که پا بپای او جنگیده ،شکنجه شده زندان کشیده !پیغام می دهد"مرا ترسی از حکومت فاسد نیست !حکومتی که ریشه هایش فاسد گردیده وباید کنده شود." حکومتی سرتا پا فاسد! زنی که در در اوج بیماری مرگ بر دیکتاتوررا فریاد می زند و از برادر می خواهد که پیام اورا به ملتی که دیر گاهست در مبارزه با حکومت اسلامی است برساند.
 چه غرور انگیز و زیباست تصویر یک خانواده صف کشیده در برابر بیمارستانی که آزاده زنی ،بنام فاطمه سپهری از داخل آن پیام آزادی می دهد وبرادر پیام رسان اوبا شهامتی که نیرو می دهد و به پیروزیت امیدوار می کند پیام اورا باز گوئی می کند .
 چنین ملتی را!چنین زنان ومردان آزاده ای را  نمی توان در هم شکست ،نمی توان در بند کشید !نمی توان کشت! چرا که آنها منادی کلامی هستند  که هزاران جان عاشق ،هزاران جوان برای طنین انداز شدن آن جان باختند.
 روح هزاران کشته شده راه آزادی بر فراز این سرزمین در حرکت است .نیرو می بخشد.
ما وام دار این روح های نگران وعزیزی هستیم که جان بر سر پیمان نهادند ،تا از شرف و آزادگی ما در برابر هیولا های مسلط گشته بر این سرزمین دفاع کنند.وام دار شکوه و عظمت زنی بی ادعا که با دست های دستبد شده بر تخت بیمارستانی.همگان را بمبارزه فرا می خواند .بر شعار "زن،زندگی ،آزادی "اعتبار بیشتر می دهد .زنی که سپهرش به فراخنای جهان است و عظمت انسان.
 زنی که  که بار امانت می کشد وبرسر ایمان خود که همانا آزادی و آزادگی انسان می لرزد .
سپهر این سرزمین دیرمان  هرگز از سپهر داران الهام بخش ! از زنی مبارزساده اما با شکوه چون فاطمه سپهری ها خالی مباد . ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

Ahmad Mugimi

راحله طارانی!

راحله، به راستی‌ شرم بر تو باد. جمهوری اسلامی برادرت را به طرزی فجیع به قتل رساند، اما تو از قاتلان او حمایت می‌‌کنی‌. حزب توده به دبیر کلی کیانوری کم خدمت به خمینی نکرد، دیدی چه بر سرش آوردند؟ درد و بلائ شیرزن مشهدی فاطمه سپهری بخورد به جان تو برده ایدئولوژی تاریخ مصرف گذشته.

درود بیکران بر فاطمه سپهری و با آرزوی قلبی بهبودی اش.

ی., 01.10.2023 - 09:12 پیوند ثابت
هوشنگ اسدی

راحله طارانی نمیدانم چه پاسخی را میشود به شما داد که از برج عاج خودبزرگ بینی پایین آمده و کمی با واقعیت زمینی آشنا شوید . راستش هر چه دل تنگت می طلبد در جایی دیگر در توصیف سلطنت طلبان افراطی خواستی بگو ،اما حداقل در پای ارج گذاری یک مبارزه ، یک سلحشور میدان و زندان کمی از احترام انسانی مایه بگذار و حرمت حفظ کن و زبان سبز بکار گیر .

من افتخار داشتم که در همکاری با نهاد زنانی که سالها کمک رسان هستم ، به همراه دوست همرزمم مهناز قزللو در جمع سه نفره با خانم سپهری دقایق زیادی در زوم زمانی که ضبط برنامه پایان گرفته بود ، گپ دوستانه ای داشته باشیم . نمی دانم سیاست را شما چه معنی می کنید ،او منبع انرژی و روشن بیتی است که سیاست ورزان می بایست مفاهیم سیاست را در حضور او صیقل دهند .

او لازم نیست که ادبیات رایج سیاسی که در دکان مجازی جاریست را استفاده کند ، توان ساده گویی پیچیده ترین مشکلات سیاسی ایران کار هر کسی نیست اما خانم سپهری دارد و می تواند . او نماد یک مبارز آگاه است که جان بر کف فریاد می زند ‌ . وقتی از خانواده پهلوی عذر خواهی می کند ،میداند چه می گوید ، این به معنی آن نیست که او همراهی زبانی و عملی با نیروهای افراطی سلطنت دارد که احتمالا شما ‌ و من ممکن است بسیار از آتها فاصله داشته باشیم .

او را قدر بدانیم که شخصیتش با توجه به چادر اسلامی اش که انتخاب خود اوست ، نماد فشرده مبارزه زنان باورمند به مذهب در ایران است .

ی., 01.10.2023 - 08:46 پیوند ثابت
نظرات رسیده

راحله طارانی

این خانم از بایدن خواست هر کاری ترامپ کرد به توان صدش کند! ترامپی که متن برجام را پاره کرد و دو بار فرمان حمله به ایران داد و مجبورش کردند پس بگیرد.

این خانم متاسفانه آگاهی سیاسی ندارد و فقط ابزار پیشبرد نظرات برادر سلطنت طلبش که یک لمپن به تمام معنا و فحاش است ، بوده.

ی., 01.10.2023 - 08:45 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.