رفتن به محتوای اصلی

قتل رییس کانون مداحان شاهین‌شهر و بازداشت فرد مظنون به کشتن او

قتل رییس کانون مداحان شاهین‌شهر و بازداشت فرد مظنون به کشتن او

خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از مقام‌های محلی نوشت یک نفر به ظن قتل رسول شهریاری، رییس کانون مداحان شاهین‌شهر اصفهان، بازداشت شده است. شهریاری شامگاه شنبه ۲۱ بهمن به ضرب سه گلوله کشته شد.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، شهریاری روبروی منزل خانواده همسرش، از سوی فردی ناشناس در خودرویش هدف گلوله قرار گرفت و به قتل رسید.

محمدرضا کاظمی‌طبا، فرماندار شاهین‌شهر، به ایسنا گفت از همان ساعات ابتدایی قتل، پلیس و ماموران امنیتی به دنبال دستگیری ضارب بودند و روز یکشنبه موفق شدند قاتل را دستگیر کنند.

او درباره انگیزه فرد مظنون به قتل هم گفت در بازجویی مشخص شده که انگیزه این قتل «اختلاف خانوادگی»‌ بوده است.

شهریاری از کارمندان ستاد اجرایی فرمان روح‌الله خمینی بود و سمت‌های دیگری از جمله ریاست کانون مداحان شاهین‌شهر و دبیر کارگروه تولید محتوای کنگره شهدای این شهر را بر عهده داشت.

سخنان فرماندار شاهین‌شهر درباره انگیزه فرد مظنون و «اختلاف خانوادگی»‌ روایتی نیست که تمامی بخش‌های جامعه آن را بپذیرند.

در سال‌های گذشته پرونده بسیاری از قتل‌های حکومتی با سپرده شدن به اداره آگاهی پلیس، عملا به فراموشی سپرده شده‌‌اند.

این دومین تیراندازی است که در یک سال گذشته مداحان در آنها هدف شلیک گلوله قرار گرفته می‌شوند.

هابیل آفاق آذر، مداح تبریزی، بهمن ماه سال گذشه با شلیک گلوله در اطراف میدان بسیج تبریز کشته شد و با گذشت یک سال همچنان درباره عامل یا عاملان قتل او و انگیزه‌ آنها خبری منتشر نشده است.

محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، همان زمان در واکنش به قتل آفاق‌ آذر، از او به‌عنوان مداح خوش‌صدای تبریز و کسی که سفرهای متعددی به کشورهای ترکیه و آذربایجان داشته، نام برده بود.

پس از آن در دی‌ ماه سال گذشته، ایران اینترنشنال در گزارشی از کشته شدن قاسم فتح‌اللهی، عضو سپاه محمد رسول‌الله تهران به دست نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد.

در این گزارش آمده بود که فتح‌اللهی از سرکوب معترضان خودداری کرده و سپاه به این نتیجه رسیده بود که او با بخشی از نیروهای امنیتی ناراضی در ارتباط بوده است.

پایگاه خبری رکنا نیز در تیرماه ۱۴۰۰ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که یک مداح ۳۵ ساله در ماهشهر، استان خوزستان، به دست افراد ناشناس با شلیک گلوله به قتل رسید.

مداحان در جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و از آنها برای تبلیغ ایدئولوژی حکومت در مراسم و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دی ماه در دیدار با مداحان، آنها را «بخشی از قدرت نرم» جمهوری اسلامی خواند و افزود مداحان «باید بدانند چه‌کاره هستند و وظیفه خود را بدانند».

او در دی ماه ۱۴۰۱ هم در دیدار با جمعی از مداحان بر نقش آنان در سرکوب اعتراضات در ایران تاکید کرد و گفت «احساسات و نقش‌آفرینی» مداحان «در معرکه‌های حساس» به داد جمهوری اسلامی رسیده است.

در دی ماه سال ۱۳۹۲ اخباری از تیراندازی یک مداح به پژو ۲۰۶ دو نفر در اتوبان بابایی منتشر و کمی بعد مشخص شد که او محمود کریمی بوده است.

پس از وقوع آن احمدرضا رادان، جانشین وقت فرمانده پلیس در ایران، در دفاع از این مداح گفت کریمی مجوز حمل سلاح داشته و با تشخیص خود تیراندازی کرده و این قضیه بزرگنمایی شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید