رفتن به محتوای اصلی

شماری از روزنامه‌نگاران رسانه فردای اقتصاد پس از ۱۴ ساعت حبس در محل کار آزاد شدند+ویدئو ها

شماری از روزنامه‌نگاران رسانه فردای اقتصاد پس از ۱۴ ساعت حبس در محل کار آزاد شدند+ویدئو ها

بامداد سه‌شنبه ۱۷ بهمن شماری از روزنامه‌نگاران رسانه فردای اقتصاد پس از حدود ۱۴ ساعت حبس در تحریریه به وسیله ماموران امنیتی، از ساختمان خارج شدند. شش تن از اعضای تحریریه از جمله سردبیر و معاون او همچنان داخل ساختمان محبوس‌اند. مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی نیز بازداشت شده است.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد بازداشت این روزنامه‌نگار اقتصادی و بازرسی از محل سایت خبری فردای اقتصاد، هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته و اتهامات در حوزه دیگری در حال بررسی است.

تعدادی از روزنامه‌نگاران روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که خبرنگاران دنیای اقتصاد از ساعت دو بعداز‌ظهر به تماس‌های خود پاسخ نداده‌اند.

گزارش‌های تکمیلی حاکی از آن بود که اعضای تحریریه این رسانه بدون هیچ توضیحی از سوی ماموران امنیتی در ساختمان محل کار خود حبس شده‌اند.

این روزنامه‌نگاران در تماس از محل کارشان به خانواده‌های خود خبر دادند گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترهایشان توقیف شده‌اند.

در واکنش به این بازداشت گروهی، گروهی از خانواده‌های خبرنگاران دنیای اقتصاد مقابل ساختمان این رسانه در حوالی میدان آرژانتین تهران تجمع کردند.

 

زینب رحیمی، روزنامه‌نگار، با انتشار ویدیویی از این تجمع در رسانه اجتماعی ایکس نوشت خانواده‌ها نتوانستند اطلاعات دقیقی از ماجرا به دست بیاورند و تنها پاسخ به آن‌ها این بوده که حال خبرنگاران توقف شده،‌ خوب است.

به گفته برخی منابع، با گذشت حدود ۱۴ ساعت از این توقیف، تعدادی از روزنامه‌نگاران فردای اقتصاد توانستند ساعت چهار صبح سه‌شنبه از ساختمان محل کارشان خارج شوند.

علی میرزاخانی، سردبیر فردای اقتصاد، معاون او و چهار نفر از خبرنگاران بخش استودیوی این رسانه همچنان در محل ساختمان محبوس‌اند.

تلفن‌های همراه خبرنگاران هنوز در اختیار نیروهای امنیتی است و ماموران در حال بررسی و کنترل آی‌پی‌ها و سرورهای مجموعه هستند.

 

فردای اقتصاد در ساختمانی واقع شده که متعلق به گروه مالی کیان است.

محمد طاهری، سردبیر هفته‌نامه تجارت فردا به نقل از افراد مطلع نوشت که بازداشت موقت خبرنگاران فردای اقتصاد مربوط به شرکت مادر آن یعنی کیان است و به خود این رسانه ارتباطی ندارد.

بر اساس توضیحی که در سایت کارگزاری توسعه معاملات کیان نوشته شده، این گروه سال ۱۳۹۶ با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان در حوزه بازار سرمایه مانند معاملات برخط سهام و اوراق بهادار و ارائه مشاوره به شرکت‌ها و اشخاص در بورس و فرابورس شروع به کار کرد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از این اتفاق با عنوان «گروگان‌گیری» روزنامه‌نگاران اقتصادی یاد کردند.

هم‌زمان با این توقیف دسته‌جمعی، اعتمادآنلاین خبر داد که مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی هفته گذشته و احتمالا در روز ۱۱ بهمن بازداشت شده است.

در جریان خیزش انقلابی ایرانیان علیه جهموری اسلامی ده‌ها روزنامه‌نگار در ایران به بهانه‌های مختلف بازداشت و احضار شدند که باعث شد ایران بار دیگر به سومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان تبدیل شود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد پس از کشته شدن مهسا ژینا امینی، دست‌کم ۱۰۰ روزنامه‌نگار در ایران بازداشت و بیش از ۲۱ نفر آنان در مجموع به ۷۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید