رفتن به محتوای اصلی

تجمع تاکسیرانان، کارگران، بازنشستگان در شهرهای مختلف با مطالبات صنفی

تجمع تاکسیرانان، کارگران، بازنشستگان در شهرهای مختلف با مطالبات صنفی

روز دوشنبه تجمعات با مطالبات صنفی و معیشتی در ایران ادامه یافت و جمعی از بازنشستگان مخابرات، کارگران اخراجی نیروگاه سد دز، کارکنان منابع طبیعی فارس، کارگران نیروگاه سهند بناب، مجروحان و اسرای جنگ ایران و عراق و تاکسیرانان مشهد در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان تجمع کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف کشور

بر اساس تصاویر رسیده به ایران اینترنشنال، روز دوشنبه ۱۶ بهمن بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف ایران، به روال هر هفته در اعتراض به اجرا نشدن آیین‌نامه استخدامی و رفاهی ۱۳۸۹ و پایمال شدن حقوق خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمعات مقابل ساختمان‌های شرکت مخابرات در شهرهای مختلف از جمله تهران، بندرعباس، رشت، کرمان، سنندج، کرمانشاه، مریوان، اردبیل، تبریز، ارومیه، اهواز، قروه و اراک شکل گرفت.

بازنشستگان معترض در این تجمعات شعارهایی از جمله «دولت جنایت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند»، «کشتی بازنشسته، امروز به گل نشسته»، «مسوول بی‌لیاقت، شرکت رو کرده غارت»، «مسوول بی‌لیاقت، شرکت رو کرده غارت» و «عدالتی ندیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم» سر دادند.

 

کارکنان و بازنشستگان مخابرات در سال‌های گذشته بارها در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات و کمک هزینه‌های رفاهی و مشکلات بیمه تکمیلی در مراکز استان‌های ایران تجمع کرده بودند.

با وجود وعده‌های جمهوری اسلامی وضعیت معیشتی بازنشستگان در ایران هر روز وخیم‌تر می‌شود.

روز یکشنبه هشتم بهمن‌ هم بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش و اهواز در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و تحقق نیافتن خواسته‌هایشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

ادامه تجمعات کارگران اخراجی نیروگاه سد دز

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که گروهی از کارگران اخراجی نیروگاه سد دز روز دوشنبه برای هشتمین روز تجمع کردند.

آنها نسبت به وضعیت شغلی و معیشتی خود معترض هستند.

 

تجمع کارکنان سازمان منابع طبیعی فارس

کارکنان شرکت تعاونی کارمندان منابع طبیعی فارس روز دوشنبه در اعتراض به رسیدگی نشدن به خواسته‌هایشان در مقابل ساختمان شرکت عمران شهر جدید صدرا در شیراز تجمع کردند.

ویدیوهای رسیده نشان می‌دهد که کارکنان معترض در این تجمع شعارهایی علیه مسوولان شرکت عمران شهر جدید صدرا ازجمله مهدی پوربهی، عضو هیات مدیره و سرپرست این شرکت سر دادند.

خبرگزاری ایرنا در اردیبهشت امسال در گزارشی به سردرگمی ۲۰ ساله اعضای تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس پرداخته بود.

در این گزارش آمده بود که شرکت تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس که حدود ۲۰ سال پیش تاسیس شده دو هزار عضو دارد و به گفته اعضای این شرکت تعاونی سهمیه زمین به مساحت ۲۵۰ مترمربع در شهر جدید صدرا برای هر عضو به آنها واگذار و بسیاری از این املاک طی دو دهه گذشته به افراد دیگر فروخته شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران، به نقل از اعضای این شرکت نوشته بود: «شرکت عمران صدرا طی چند سال اخیر اعلام کرده که برای واگذاری این زمین ها مالکان باید مجدد بهای آن را بپردازند و به رغم پذیرش این مساله از سوی اعضا، شرکت عمران صدرا هر از چند گاهی یک بار نرخ را افزایش داده و هنوز هم به قیمتی عادلانه مبتنی بر نظر کارشناسان رسمی دادگستری تمکین نکرده و درخواست ارقام بالاتری دارد.»

کارگران نیروگاه سهند بناب دست به اعتصاب زدند

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که روز دوشنبه کارگران نیروگاه سهند بناب در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، مطالبات و هشت‌ ماه حقوق معوقه خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

بر اساس گزارش‌های رسیده کارگران تهدید شدند که در صورت ادامه اعتصاب اخراج خواهند شد.

 

تجمع مجروحان و آسیب‌دیدگان جنگ ایران و عراق

بر اساس ویدیوها و گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، روز دوشنبه جمعی از مجروحان، آسیب‌دیدگان و اسرای دوران جنگ ایران و عراق، در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود، در مقابل ساختمان‌های «بنیاد شهید و امور ایثارگران» تجمع کردند.

معترضان در جریان این تجمع خواسته‌های خود را مواردی از جمله «غرامت جنگی»، «معیشت» و «برقراری حقوق بر اساس میزان خط فقر» عنوان کرده‌اند.

بر اساس فراخوان منتشر شده، این افراد قرار بود روز دوشنبه در شهرهای مختلف کشور تجمع کنند.

تجمع اعتراضی تاکسیرانان مشهد

ویدیوهای رسیده همچنین حاکی است که روز دوشنبه تاکسیرانان در مشهد دست به تجمع اعتراضی زدند.

تاکسیرانان دلایل اعتراض خود را وضعیت بد معیشتی و بی‌توجهی مسوولان به مطالباتشان عنوان کرده‌اند.

 

رسیدگی نشدن به مطالبات صنفی و معیشتی کارگران و برگزاری تجمع‌های اعتراضی در شرایطی است که برخی رسانه‌ها و تحلیل‌گران از حرکت صنایع مادر مانند فولاد و پتروشیمی به سمت رکود خبر می‌دهند.

کاهش نرخ سرمایه‌گذاری، توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فولاد و پتروشیمی و ریزش کم‌سابقه و پیاپی شاخص بورس و «دوپینگ‌های مکرر» از منابع ملی صندوق توسعه ملی، از جمله نشانه‌های رکود مورد اشاره ناظران است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید