رفتن به محتوای اصلی

میلاد عیسی مسیح ندا دهنده صلح و دوستی گرامی باد

میلاد عیسی مسیح ندا دهنده صلح و دوستی گرامی باد
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

فریادهای روشنگرانه عیسی مسیح، نظام ریاکارانی که دین را وسیله سرکوب و غارت مردم کرده بودند را نشانه رفت

میلاد عیسی مسیح، پیامبر عدالت و صلح و دوستی و قیام کننده بر علیه ظالمان بر همه هموطنان به ویژه مسیحیان ایران گرامی‌ باد.

عیسی مسیح یادآور فریادهای روشنگرانه علیه فریسیان ریایی است که دین را وسیله چپاول و سرکوب مردم قرار داده بودند.

او در شرایطی قدم به عرصه حیات گذاشت که آخوندهای یهودی همانند امروز در دکان‌های دین‌فروشی خود، زمینه‌ساز انحطاط جامعه و اندیشه‌های انسانی بودند. رباخواری، تحقیر زنان، ثروت‌اندوزی و دین‌فروشی از ارزش‌های نهفته در آن جامعه بود.

فریادهای روشنگرانه عیسی مسیح، نظام ریاکارانی که دین را وسیله سرکوب و غارت مردم کرده بودند را نشانه رفت. او همواره فریاد سرمی‌داد: « بپرهیزید از آنان که خانه‌های بیوه زنان را می‌بلعند و نماز ریایی طولانی برپا می‌کنند».

نبرد با بنیادگرایی دینی

نبرد با بنیادگرایی دینی، جنگی است سخت که به فداکاری حداکثری نیاز دارد از این رو وی خطاب به یارانش این نکته را همواره یادآور می‌شد:

«هر که پدر و مادر خود را بیشتر از من دوست داشته باشد‌، لایق من نیست. هر که صلیب خود را برندارد و بدنبال من نیاید لایق من نیست. هر کس فقط در فکر زندگی خود باشد آن را از دست خواهد داد‌، ولی کسی که به خاطر من زندگی خود را از دست بدهد زندگی او در امان است.»

سرکوب مسیحیان در ایران

پس از گذشت بیش از ۲۰ قرن از تولد عیسی مسیح اینک در ایران، ما شاهد جنگی عمیق بین مردم و باروهای آزادی خواهانه‌شان با سران حکومتی هستیم که در ریاکاری، فریب و سو‌استفاده از باورهای مذهبی مردم بارز می شود.

اقدامات سرکوبگرانه سران و ایادی حکومت نسبت به معتقدان به مسیحیت، بیش از ۴ دهه است که ادامه دارد. بدلیل این اقدامات کشور ما در جهان بین ۱۰ کشور ِ اول ِمسیحیت‌ستیز، قرار دارد. طبق قانون اساسی ولایت فقیه، مسیحیان، ارامنه و آشوری اقلیت دینی و شهروند درجه ۲ محسوب می‌شوند.

بدستور سران حکومت نوکیشان مسیحی در ایران مجرم تلقی می شوند و شهروندان مسیحی در ایران در هراس از حمله و هجوم ماموران امنیتی، مراسم خود را در کلیساهای خانگی و زیرزمینی برگزار می‌کنند. مسیحیان اجازه ندارند در رابطه با عقاید خود با دیگران صحبت کنند. بسیاری از مسیحیان با اتهاماتی نظیر جاسوسی و فعالیت علیه امنیت و منافع ملی بازداشت و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

قتل کشیشان مسیـحی در طی این سال‌ها همچنان ادامه داشته است. اولین جنایت علیه مسیـحیان تنها ۸ روز پس از سقوط دیکتاتوری شاه با قتل کشیش ارسطو سیاح در شیراز رخ داد.

قتل رهبران مسیـحی مانند، اسقف هوسپیان مهر، اسقف میکائیلیان، کشیش حسین سودمند، کشیش مهدی دیباج و… از جمله جنایاتی است که در پرونده قطور نقض حقوق بشر سران حکومت ایران جای ویژه‌ای دارد.

امروز سرکوب و جنایات اعمال شده توسط سران حکومت فقط به هموطنان مسیـحی یا سایر مذاهب محدود نمی‌شود. عموم مردم ایران از زن و مرد، کارگر و کشاورز، کولبران، سوخبتران، کودکان کار و…. همگی قربانیان سیاست‌های سرکوبگرانه‌ حاکمیتی هستند که خامنه‌ای ضحاک در رأس آن قرار دارد.

اما مردم ایران با ایستادگی در مقابل سرکوب و چپاول و زندان و اعدام، بدنبال فردایی هستند که عموم شهروندان با هر مذهب و فرهنگ و هر رنگ و نژادی بتوانند در آزادی، برابری، عدالت، رفاه و آسایش زندگی کنند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید