رفتن به محتوای اصلی

روسیه در یک دست نمی تواند هم ایران را نگه دارد و نیز کشورهای خلیج فارس را !

روسیه در یک دست نمی تواند هم ایران را نگه دارد و نیز کشورهای خلیج فارس را !

با یک دست نمی شود دو تا هندوانه برداشت ؟

 یعنی نمی توان در یک زمان دوتا کار مهم را باهم انجام داد

 

برای روسیه هم ایران مهم هست و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس!

روسیه می خواهد از هریک از آنها در موقعیت مکانی و زمانی مشخص بهره برداری کند بدون آن که یکی از طرفین را از دست بدهد.

سالیان دراز است که جمهوری اسلامی ایران در رویای خام خود در به دست گرفتن آقائی جهان اسلام ، بخش عمده ای از ثروت های ملی ایرانیان را در کشورهای مختلف و بخصوص خاورمیانه به باد می دهد. ولی  روسیه کاپیتالیستی نیز همین هدف را دنبال می کند و در پیشبرد آرزوی خود ملاحظه ای هم ندارد.

«خبرگزاری فارس: 

به گفته نماينده روسيه در ناتو، ادامه اقدامات خصمانه آمريكا و ساير اعضاي ناتو درقبال روسيه، ممكن است بر مواضع مسكو در خصوص مسئله ايران تاثير بگذارد،هرچند فعلا تصميمي در اين رابطه گرفته نشده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گازيه تا، ديميتري راگوزين، نماينده دائم روسيه در بروكسل لاعلام كرد، ادامه اقدامات خصمانه از سوي آمريكا و ساير كشورهاي عضو ناتو درقبال روسيه، مسلما عواقب جهاني در پي داشته، از جمله ممكن است روي موضعگيري مسكو در خصوص مسئله ايران تاثير گذار باشد.»

مدتهاست که ایران توسط روسیه به وسیله ائی برای فشار بر روی غرب مبدل شده است. چاره مبارزان آزادیخواه در مبارزه با این شرائط ویژه چگونه باید باشد؟آیا در ضدیت باروسیه باید یک راست به آغوش غرب رفت؟تجربه تاریخی وخرد مندانه کدام راه رابه ما نشان می دهد تا آن را بر گزینیم تا سعادت و سربلندی و آزادی مردم ایران  تامین گردد!

در حال حاضر باردیگر موقعیت سوق الجیشی ایرانب به هر لحاظ به عصر قاجاریه برگشته است و روسها باردیگر در تلاشند تا همچنان ایران را زیر نفوذ تزار ها نو پای کرملین نگاه دارند!در جریان این کشمکشها تمام چپ های سنتی به کمک روسیه قدرتمند و نوین تحت حاکمیت پوتین شتافته اند و همان مبارزه ضد امپریالیستی دوره گذشته را زیر چتر خامنه ای و رئیسی زیر حاکمیت روسیه نوین غیر کمونیستی ادامه میدهند. شعارهای ضد امپریالیستی و ضد اسرائیلی چپ های سنتی از همان جنسی است که رژیم اسلامی بهره می گیرد اما بدون شعائر اسلامی که حکومت اسلامی به خدمت گرفته است .جنسیت فکری و نظری بخش وسیعی از چپ های سنتی بجای مانده ازدوره جنگ سرد از همان جنسیت بخش های و سیعی از حکومت اسلامی به ظاهر ضدامریکائی است که در پشت صحنه به گفته هوشنگ امیر احمدی میان ایران اسلامی وامریکا دائما در حال رفت و آمد هستند تا ایران جای اسرائیل را بگیرد (ایران مدعی است که اسرائیل دیگر موقعیت استراژیک و فلسفی بوجود آمدنش را درمنطقه خاورمیانه از دست داده است واین نظریه در میان بعضی از سیاست مداران غربی نیز طرفدارانی دارد) و بدین خاطر امریکا دیگرلازم نیست از اسرائیل حمایت بکند بلکه از ایران اسلامی که از ذخائر نفتی و گازی و استراژیکی حساس برخوردار هست باید حمایت 

 ایران اسلامی حاضر است در صورت به توافق رسیدن با امریکا تمام پیمانهای خود را با روسیه  بهم بزند و تا با داشتن سلاح اتمی و غرور اسلامی برای مانور دادن به کشور های عربی منطقه خاورمیانه به آغوش امریکا برود اما اسرائیل در این نزاع ها ورفت آمد ها بی تابی می کند تا جایگاهش حفظ گردد که در این مورد هیچ تردیدی نیست.

 

همانطور که میدانیم یکی از اهداف اساسی انقلاب مشروطیت در بیش از صد سال پیش پایان دادن به منافع و تسلط بدون حد ومرز روسهابرایران قاجاریه بود. روسیه تزاری توسط قزاق هایش از محمدعلی شاه حمایت می کردند و آزادیخواهان ایران را نیزسرکوب می کردند.همچنانکه روسیه در ۴۵ سال گذشته از حکومت آخوندها حمایت بعمل آورده است ودر تمام رای گیری های سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق بشر به نفع جمهوری اسلامی رای داده است وهیچگاه از حقوق مدنی و دمکراسی در ایران دفاع نکرده است چون در خود روسیه نیز از دیر باز دمکراسی واقعی وجود نداشته هست.آنروز ها روسیه تزاری به غولی غیر قابل کنترل تبدیل شده بودو امپراتوری روسیه از شرق و غرب و جنوب تا شمال دائما در حال پیشروی بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید