رفتن به محتوای اصلی

همسر حمزه علی نعمتی از شهیدان آبان ۹۸: همسرم را زنده در سرد خانه گذاشتند

همسر حمزه علی نعمتی از شهیدان آبان ۹۸: همسرم را زنده در سرد خانه گذاشتند
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

همسر شهید راه آزادی حمزه علی نعمتی می گوید: همسرم را زنده زنده در سردخانه گذاشتند تا جان داد.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲، همسر حمزه علی نعمتی از شهیدان راه آزادی در آبان ماه ۹۸، در فیلمی که از خود منتشر کرد، جنایتی دیگر از جنایات مأموران حکومتی را برملا کرده و می گوید که همسرش را در وضعیتی که مجروح و زنده بود، در سردخانه گذاشتند تا جان بدهد.

خلاصه ای از سخنان همسر آقای نعمتی:

«من همسر شهید حمزه علی نعمتی شهید آبان ۹۸ هستم.
روز ۲۶ آبان بچه هایم خانه ما بودند. دخترم گفت شب به خانه ما بیایید. من و نعمتی با هم به خانه دخترم می رفتیم. در منطقه سرقنات مردم ایستاده بودند و کاری نمی کردند. همسم به داروخانه رفت. سپاهیها که لباس هم شکل داشتند و دهانشان را بسته بودند.

زمانیکه همسرم برمی گشت از بالای پاساژ تک تیراندازها به او شلیک کردند. یک نفر به من گفت بسیجیها و سپاهیها لباسهایش را تکه پاره کردند و او را با خود بردند.

به بیمارستان ۱۲ بهمن رفتم حدود ۱۵ جنازه بود. بالای سر همسرم نعمتی رسیدم. به من نگاه کرد. گلوله به سرش خورده بود ولی زنده بود. قلبش می زد. همسرم و سه نفر دیگر را زنده زنده در سردخانه گذاشتند.
التماس کردم گفتم آمبولانس بدهید همسرم جانباز جنگ است. اجازه ندادند همسرم را به بیمارستان دیگر ببرم. جلوی چشمم زنده زنده در سرد خانه گذاشتند.

۲۸ آبان به ما نامه دادند. به سرد خانه رسیدیم. جنازه همسرم را گرفتیم ساعت ۱۲ شب او را دفن کردند. من نتوانستم در تشییع جنازه همسرم شرکت کنم. دیدیم که در ۲۶ آبان ۱۵۰۰ نفر را بی گناه کشتند.
من اطلاعات و سپاه و خامنه ای ابلیس را نمی‌بخشم. آواره شدم. بچه هایم یتیم شدند. فقط به خدا واگذار کردم.»

افشاگری همسر حمزه علی نعمتی از شهیدان آبان ۹۸

حمزه علی نعمتی، ۵۴ ساله، پدر چند فرزند بود. او از ۱۶سالگی در جبهه جنگ ایران و عراق به مدت ۸ سال جنگیده بود و مجروح شده بود و مشکل حاد گوش و بینایی داشت.
روز ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، با شلیک گلوله ماموران حکومتی به سرش مجروح شد. او را به بیمارستان ۱۲ بهمن منتقل کردند و در حالی که هنوز زنده بود و نفس میکشید، با همان وضعیت در سردخانه گذاشتند تا جان دهد.

درباره اعتراض سراسری آبان ۹۸

اعتراض سراسری مردم در شهرهای مختلف کشور پس از اعلام گرانی بنزین در تاریخ ۲۴ آبان ماه، از اولین ساعات بامداد ۲۵ آبان‌ماه آغاز شد. مقامات حکومتی برای جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به اعتراضات و همچنین سرکوب وحشیانه این اعتراضات از سوی ماموران ولایت فقیه، از عصر روز ۲۵ آبان اقدام به قطع کامل اینترنت در ایران کردند. این اعتراضات که در بیش از ۱۹۰ شهر کشور و در سطح وسیعی شکل گرفت تا روز ۲۷ آبان ادامه داشت.

در جریان این اعتراض سراسری، بیش از ۱۵۰۰ تن کشته، هزاران تن مجروح و بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت و روانه بازداشتگاه‌ها و زندانها شدند.
شعار اصلی مردم در اعتراضات آبان‌ ماه «مرگ بر خامنه ای» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» بود که نشان دهنده این بود که مردم خواستار نابودی تمامیت این نظام هستند. مردم خشمگین طی سه روز بیش از ۱۰۰۰ بانک و ۹۰۰ پمپ بنزین را به آتش کشیده و تخریب کردند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید