رفتن به محتوای اصلی

مادر محمدجواد زاهدی، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی، به ۱۳ سال حبس محکوم شد

مادر محمدجواد زاهدی، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی، به ۱۳ سال حبس محکوم شد

مهسا یزدانی، مادر محمدجواد زاهدی از کشته‌شدگان خیزش انقلابی مردم ایران در سال ۱۴۰۱، از سوی دادگاه انقلاب ساری به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، دلیل محکومیت یزدانی، توهین به مقدسات، تحریک مردم علیه امنیت ملی، فعالیت علیه جمهوری اسلامی و اهانت به علی خامنه‌ای عنوان شده است.

از حکم ۱۳ سال حبس یزدانی به دلیل اتهامات وارد شده، پنج سال آن به عنوان مجازات اشد لازم‌الاجراست.

میترا زاهدی، دختر او در یک استوری در اینستاگرامش با اشاره به این حکم نوشت: «تکلیف برادر سه ساله‌ام چه می‌شود؟ چه کسی جوابگوی این همه ظلم است؟»

مهسا یزدانی روز ۳۱ مرداد سال جاری از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و روز چهارم مهر با تودیع وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تا زمان صدور حکم موقتا از زندان آزاد شده بود.

محمد جواد زاهدی روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان تیراندازی نیروهای جمهوری اسلامی به مردم در ساری، مرکز استان مازندران کشته شد. او متولد ششم شهریور ۱۳۸۱ بود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مقام‌های جمهوری اسلامی با اعمال فشار به خانواده محمد جواد زاهدی تلاش کرده بودند او را به عنوان «شهید» معرفی کنند و عامل تیراندازی به سوی این جوان کشته‌شده را «منافق» بخوانند.

عفو بین‌الملل مهرماه گذشته بر اساس یک یک سند درزکرده گزارش داد فرمانده نیروهای مسلح استان مازندران در جریان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ به نیروهای امنیتی در همه شهرهای بزرگ و کوچک این استان دستور «برخورد بدون رحم و در حد مرگ» علیه معترضان را داده بود.

از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم ایران و کشته‌شدن صدها نفر به دست نیروهای حکومتی، نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی فشارهای متعددی را بر خانواده‌های کشته‌شدگان خیزش تحمیل کرده‌اند.

ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده نیز بیش از دو ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و هنوز از علت دستگیری او خبری در دست نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید