رفتن به محتوای اصلی

واکنش کشورهای عربی و اسلامی به جنگ حماس و اسرائیل

واکنش کشورهای عربی و اسلامی به جنگ حماس و اسرائیل

 

 

واکنش‌ها به کشته شدن خبرنگار رویترز در جنوب لبنان

Image removed.

هوگو باچگا

بی‌بی‌سی، لبنان

پیام‌های تسلیت و ادای احترام به عصام عبدالله، خبرنگار رویترز که در جنوب لبنان کشته شد، به صورت گسترده ادامه دارد.

عبدالله در اطراف روستای علما الشعب، نزدیک مرز لبنان و اسرائیل مشغول کار بود. این منطقه مرزی در روزهای اخیر شاهد افزایش تنش و درگیری میان اسرائیل و گروه‌های شبه نظامی ازجمله حزب‌الله لبنان بوده است. عصام عبدالله اولین غیرنظامی است که از زمان آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس، در خاک لبنان کشته می‌شود.

در شبکه‌های اجتماعی عصام عبدالله را فردی شوخ‌طبع، باهوش و بسیار مهربان توصیف کرده‌اند. اریک سولومون، خبرنگار سابق فایننشال تایمز و رویترز در خاورمیانه،‌ در شبکه ایکس نوشت: «عصام عزیزترین همکار بود. او یک بار گذاشت بچه‌گربه‌ای را که از آن نگهداری می‌کردم به محل ماموریت ببرم و با کلاه ایمنی خودش برای او تخت درست کرد.»

کمی قبل از کشته شدن عبدالله، او عکسی را در اینستاگرام منتشر کرد که در آن کلاه‌ ایمنی به سر داشت و جلیقه‌ مخصوص خبرنگاران را پوشیده بود که روی آن نوشته شده: «PRESS».

شش روزنامه‌نگار دیگر هم از رویترز، الجزیره و خبرگزاری فرانسه زخمی شده‌اند. یکی از آنها ماهر نزهه،‌ روزنامه‌نگار ویدیویی رویترز است که می‌گوید این گروه «در حال فیلمبرداری از موشک‌هایی بود که از اسرائیل شلیک می‌شد، که یکی از آنها به جایی خورد که عبدالله آنجا روی دیوار سنگی کوتاهی با فاصله کمی از بقیه گروه نشسته بود.»

به گفته او لحظاتی بعد موشک دیگری به خودروی گروه اصابت کرد. تعدادی از خبرنگاران زخمی در بیمارستان بستری هستند. مراسم تشییع عبدالله امروز در جنوب شرق لبنان برگزار می‌شود.

ریچارد هکت، یکی از سخنگوهای ارتش اسرائیل گفت که ارتش «از این واقعه بسیار متاسف است» و افزود که درباره علت وقوع آن تحقیق می‌کند. او تایید نکرد که این روزنامه‌نگاران هدف اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

پروین

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید