رفتن به محتوای اصلی

مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده تهران، با وجود توافق اخیر

مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده تهران، با وجود توافق اخیر

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور با وجود توافق اخیر برای آزادسازی مشروط پول‌های بلوکه‌شده ایران، به مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در منطقه، ارائه پهپاد به روسیه و سرکوب حقوق بشر در ایران ادامه خواهد داد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۳ مرداد در یک نشست خبری به پرسش‌های متعدد خبرنگاران درباره جزئیات توافق اخیر میان تهران و واشینگتن و موضوع آزادی گروگان‌های آمریکایی از ایران پاسخ داد.

او گفت: «بگذارید صریح و ساده بگویم استفاده از وجوهی از این قبیل، برای مقاصد بشردوستانه، برای غذا، کمک و چیزهایی از این قبیل، همیشه تحت تحریم‌های آمریکا قابل اجرا و مجاز بوده است.»

پاتل افزود: «در مورد فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، شامل حمایت مالی از تروریسم، ارائه پهپاد به روسیه، سرکوب حقوق بشر و دیگر موارد، آمریکا همواره در پی مقابله با آنهاست. این چیزی است که ما همچنان پیگیر آن خواهیم بود و دیده‌اید که ما در فواصل زمانی معین، گام‌هایی برداشته‌ایم تا همچنان رژیم ایران را پاسخگو بدانیم.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بدون ارائه جزئیات درباره چگونگی توافق آزادسازی گروگان‌های آمریکایی از ایران، گفت که این «یک گام مثبت» است.

او ارتباط میان آزادی گروگان‌ها و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت: «آرزوی ما این است که این شهروندان آمریکایی بتوانند به خانه بازگردند. اما ربطی به موضوع دیگری ندارد.»

این مقام آمریکایی تاکید کرد: «ما هیچ جنبه‌ای از رویکرد کلی خود نسبت به ایران را تغییر نداده‌ایم. همچنان هدف ما این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.»

ساعاتی پیش از این اظهارات، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، نیز از ارائه جزئیات درباره توافق اخیر میان تهران و واشینگتن درباره آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در برابر آزادسازی مشروط پول‌های بلوکه‌شده ایران خودداری کرد و گفت در این شرایط «کمک‌کننده» نیست.

کنعانی به موضوع آزادسازی گروگان‌های آمریکایی محبوس در ایران اشاره نکرد، اما چند ساعت بعد، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: «تبادل زندانیان کاملا موضوع انسانی است و این موضوع هیچ ارتباطی با مساله آزادسازی اموال ما در بانک های خارجی ندارد.»

او گفت: «در توافق امضاشده میان ایران و آمریکا از طریق طرف ثالت ما یک صورت جلسه در خصوص تبادل زندانیان داریم و یک صورت جلسه جداگانه در خصوص آزادسازی اموال بلوکه شده در خارج از کشور.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید