رفتن به محتوای اصلی

انبارهای موشکی حزب الله در اطراف دمشق منفجر شدند

انبارهای موشکی حزب الله در اطراف دمشق منفجر شدند

یک گروه ناظر بر جنگ سوریه به نام «رصدخانه حقوق بشر سوریه» گفت صدای انفجارهای مهیبی از انبارهای موشکی شبه نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران در شرق دمشق، پایتخت سوریه، پیش از بامداد روز یکشنبه شنیده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرکز که به شبکه گسترده‌ای از منابع در داخل سوریه متکی است، گفت که ساکنان منطقه دمشق صدای انفجارهایی را شنیدند که از «انبارهای شبه نظامیان طرفدار ایران» در یک منطقه کوهستانی در شرق پایتخت بوده است.

رامی عبدالرحمن، رئیس رصدخانه حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفت: «نمی دانیم که این صداها ناشی از یک حمله هوایی بوده است یا عملیات زمینی.»

در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسرائیل صدها حمله هوایی را در خاک سوریه، همسایه خود، انجام داده است که بیشتر این حملات نیروهای شبه‌‌نظامی مورد پشتیبانی ایران و نیروهای حزب‌الله و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، در گزارشی گفت «صدای انفجارها» در حومه دمشق شنیده شد.

 

دوشنبه گذشته رصدخانه حقوق بشر سوریه اعلام کرد که چهار سرباز سوری و دو نیروی مورد حمایت ایران در حملات هوایی پیش از بامداد اسرائیل در نزدیکی دمشق کشته شدند.

این مرکز گفت که حملات هوایی نیروهای دولت سوریه و همچنین مواضع نظامی و انبارهای تسلیحاتی مورد استفاده گروه های مسلح تحت حمایت ایران را هدف قرار داد.

با حمایت ایران و روسیه، دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، سرزمین‌های بسیاری را که در اوایل درگیری‌ با شورشیان به ناچار به آنها واگذار کرده بود، از آنها پس گرفت.

اسرائیل به ندرت در مورد حملاتی که به اهدافی در سوریه انجام می دهد اظهار نظر می‌کند، اما بارها گفته است که به دشمن سرسخت خود، جمهوری اسلامی ایران، اجازه نخواهد داد تا حضور خود را در سوریه گسترش دهد.

جنگ سوریه بیش از نیم میلیون نفر را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی
برگرفته از:
صدای آمریکا

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید