رفتن به محتوای اصلی

همراهی عزاداران محرم با خیزش انقلابی مردم و ادای احترام آنها به معترضان کشته شده+ویدئو

همراهی عزاداران محرم با خیزش انقلابی مردم و ادای احترام آنها به معترضان کشته شده+ویدئو

 

عزاداران عاشورا در نقاط مختلف کشور در همراهی با خیزش انقلابی مردم تصنیف‌های اعتراضی خواندند و با حضور بر مزار معترضان کشته‌شده به آنها ادای احترام کردند. مردم همچنین با پرفورمنس‌های اعتراضی در کنار دسته‌های عزاداری و پخش نذری برای کشته‌شدگان، بر ادامه خیزش انقلابی تاکید کردند.

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد در برخی شهرها از جمله یزد و اصفهان دسته‌های عزاداری و مداحان تصنیف اعتراضی «از خون جوانان وطن لاله دمیده» را خوانده‌اند.

ویدیوهای رسیده نشان می‌دهد عزاداران هیات بعثت یزد، روز جمعه ششم مردادماه و همزمان با ظهر عاشورا، در مسجد حظیره و کوچه فرمانداری شهر تصنیف «از خون جوانان وطن لاله دمیده» ساخته عارف قزوینی را همخوانی کردند.

 

عزاداران در آمل، روز عاشورا با لباس سفید بر مزار محصورشده غزاله چلابی رفته و به او ادای احترام کردند. ویدیوی دریافت‌شده نشان می‌دهد ششم مرداد مصادف با دهم محرم، فاطمه مجتبایی، مادر غزاله چلابی، همراه با دسته‌های عزاداری که برای ادای احترام مقابل مزار محصور‌شده فرزندش رفته بودند، بدون حجاب اجباری عزاداری کرد.

مادر غزاله چلابی در واکنش به دیوارکشی اطراف مزار دخترش با انتشار تصویری از گل‌باران آن از سوی شهروندان نوشت: «حتی اگر دیوار برلین باشه باز مردم کم نمیارن. چشم‌هاتون رو باز کنید ببینید و از حسرت و حسادت بمیرید آنها در قلب مردم حک شده‌اند.»

 

تصاویری منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد برخی شهروندان در کنار دسته‌ها و مراسم‌ عزاداری در بعضی شهرها، به نشان اعتراض به سرکوب و کشتار حکومت، با نماد خدانور لجه‌ای، معترض اعدام‌شده پس از جمعه خونین زاهدان، دست و پای خود را به میله‌هایی بسته‌اند.

 

در طول دهه محرم ویدیوهای بسیاری از پخش نذری برای کشته‌شدگان خیزش انقلابی پخش شد و در مراسم «شام غریبان» نیز تصاویر فراوانی از روشن کردن شمع بر مزار معترضان کشته شده منتشر شد.

تصویر منتشرشده از بروجرد نشان می‌دهد در جریان مراسم ماه «محرم» یک جوان در پرفورمنسی ابتکاری با به‌کارگیری شیوه‌ای متفاوت و نصب عباراتی از جمله «مسئول بی‌کفایت»، «اختلاسگر بیت‌المال»، «مفسد اقتصادی» و «آقازاده رانت‌خوار» روی علائم عزاداری، علیه جمهوری اسلامی اعتراض کرده است.

 

در همین حال، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد ماموران امنیتی حیدر قبادی، شهروندی که در کرمانشاه نوحه‌های اعتراضی می‌خواند، را چهارشنبه در حین نوحه‌خوانی در یک مراسم مذهبی بازداشت کردند. طبق این گزارش، او پس از یک روز با ارائه تعهد کتبی آزاد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید