رفتن به محتوای اصلی

واکنش به طرح «اورژانس ویژه بانوان»؛ «آغاز یک تفکیک جنسیتی»

واکنش به طرح «اورژانس ویژه بانوان»؛ «آغاز یک تفکیک جنسیتی»

در پی سخنان رئیس اورژانس کشور مبنی بر آغاز راه‌اندازی «اورژانس و آمبولانس ویژه بانوان» در ایران، ناهید خداکرمی پزشک و رئیس سابق کمیته سلامت شورای شهر تهران، این اقدام را آغاز «تفکیک جنسیتی در پایگاه‌ها و آمبولانس‌های اورژانس» خواند و گفت: «هیچ کجای دنیا، اورژانس‌ها را تفکیک جنسیتی نمی‌کنند.»

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، روز دهم تیر ماه، خبر آغاز تفکیک جنسیتی در پایگاه‌ها و آمبولانس‌های اورژانس را اعلام کرد و گفت که در آمبولانس‌های ویژه بانوان، راننده آمبولانس مَرد اما هر دو تکنسین آن زن خواهند بود.

ناهید خداکرمی، پزشک و رئیس سابق کمیته سلامت شورای شهر تهران، روز دوشنبه دوازدهم تیر در واکنش به این اظهارات، گفت که «علت تاکید بر تفکیک جنسیتی در حوزه‌هاى مختلف سلامت را نمى‌دانم» اما «تفکیک جنسیتی به معنای عام در اورژانس امکان پذیر نیست.»

رئیس سابق کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد که طرح مقام‌های دولتی برای تفکیک جنسیتی در اورژانس، «جز هدر رفت منابع، تحمیل هزینه‌ و بی‌نظمی»، نتیجه دیگری ندارد.

خداکرمی افزود: «اگر بخواهند برای همه خدمات اورژانس زنان، نیرو تربیت شود»، این طرح «هم آسیب زننده و زمانبر است و هم هزینه زیادی به بار می‌آورد» و «اثربخشى لازم» را نیز ندارد.

این در حالی است که جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، راه‌اندازی «اورژانس ویژه بانوان» را مصوبه شورای عالی سلامت خواند و گفت که این مصوبه در جلسه با حضور ابراهیم رئیسی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین گفت که در حال حاضر در تهران و چند شهر دیگر «اورژانس ویژه بانوان» فعالیت خود را آغاز کرده اما در همه کلانشهرها «اورژانس ویژه بانوان» راه‌اندازی می‌شود.

اصرار مقام‌های حکومتی بر راه‌اندازی «پایگاه و آمبولانس اورژانس ویژه بانوان» در حالی است که پیشتر مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، با اشاره به کمبود آمبولانس، گفته بود براساس استانداردهای جهانی باید برای هر ۱۲ هزار نفر یک آمبولانس وجود داشته باشد اما در ایران برای هر ۵۰ هزار نفر یک دستگاه آمبولانس وجود دارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید