رفتن به محتوای اصلی

اقدامات ضد بشری کشورها و به ویژه حمله کشور آلبانی به ساکنین کمپ اشرف را شدیدا محکوم می کنیم 

اقدامات ضد بشری کشورها و به ویژه حمله کشور آلبانی به ساکنین کمپ اشرف را شدیدا محکوم می کنیم 

اقدامات ضد بشری کشورها و به ویژه حمله کشور آلبانی به ساکنین کمپ اشرف را شدیدا محکوم می کنیم 

جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی با پیشگامی زنان و جوانان وارد دهمین ماه شده ومی بینیم که همچنان به اشکال گوناگون ادامه دارد. پیوند این جنبش با یکایک جنبش های اجتماعی می رود که گسترش پیدا کند و نمونه اخیرآن، پیوند جنبش دانشجویی، اعتراض دانشجویان هنر دانشگاه تهران به قانون جدید پوشیدن مقنعه برای دختران(بیانیه "نه") است که در سطح کشور گسترده شده است . 

 در شرایط حاضر ترس رژیم اسلامی بیش از بیش شدت یافته و سرکوب را با دستگیری و شکنجه و کشتار و اعدام گسترش داده است. رژیم از یک طرف، سرکوب  مبارزات در کردستان وبلوچستان را هدف قرار داده، و از طرف دیگر به سرکوب جنبش های زنان(حجاب و تبعیض)، دادخواهان، دانشجویان، کارگران، معلمان، بازنشستگان، و ... می افزاید تا چند صباحی به عمرش بیفزاید. 

در خارج از کشور در اوج گیری اختلافات بین بخش های مختلف مخالفین که رژیم خود نیز دستی در آن داشته، شخصیت های سیاسی را تهدید به مرگ می کند و مذاکرات با غرب را افزایش داده و با دادن امتیاز های فراوان به آنان در حال فراهم آوردن شرایطی است که نهادهای مخالف رژیم در خارج از ایران را تضعیف کند. وقایع اخیر، صدور دستور آزادی اسدالله اسدی" تروریست"، دعوت علیرضا زاکانی ( سرکوب کننده‌ی اعتراضات ‌دانشجویان، ۱۸ تیر ۱۳۷۸) به همایش شهرداران در بروکسل از سوی دولت بلژیک، لغو اجازه مجاهدین خلق برای برگزاری میتینگ سالانه‌شان توسط دولت فرانسه، حمله پلیس کشور آلبانی به اردوگاه اشرف ۳ ، قبول پیشنهادات رژیم اسلامی از سوی اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ازجمله اقداماتی است که حاصل مذاکرات رژیم ضد زن و ضد انسانی جمهوری اسلامی است.  

تمامی اقدامات بالا ناسازگار با اصول حقوق بشر است. ما از دولت های بلژیک، فرانسه، آلبانی، اتحادیه اروپا و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی*، انتظار داریم که پا بر اصول بنیادین حقوق بشرنگذارند و در ضمن حفظ منافع خود، حقوق انسانها را پاس بدارند. .به جای حمایت از رژیم سرکوبگر ایران، حمایت از مبارزات مردم ایران را به‌عنوان یک ارزش بنیادی بپذیرند ودر تمام مذاکراتشان با رژیم انسان کش ایران، از تضییع حقوق مردم ایران خودداری کنند. 

ما، امضا کنندگان زیر با نگرانی اعلام می‌کنیم که محدودیت‌ها و تصمیمات انسان ستیز این دولت‌ها برای تضییع حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم ایران، باعث انزجار و نفرت شده و شهرت جهانی انسان دوستی این ممالک را به خطر می اندازد. ما کلیه اقدامات ذکر شده و به ویژه حمله پلیس آلبانی به کمپ۳ اشرف که در نتیجه آن یک نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند را غیرقابل‌قبول دانسته و به شدت محکوم می‌کنیم و از دولت آلبانی می‌خواهیم تا چگونگی این حمله را بدقت رسیدگی کرده و برای جبران خسارات ناشی از آن اقدامات لازم را انجام دهد. 

ما مخالفان و اپوزیسیون ایران، در برابر رژیم جمهوری اسلامی، فقط یک دشمن داریم و آن هم خود رژیم اسلامی ایران است. بنابراین تلاش ما اعم از داخل و خارج ایران کنار گذاشتن اختلافات و تفرقه است تا با همکاری و همبستگی علیه سرکوبگران عمل کنیم. این یک وظیفه بزرگ و تاریخی است که نیازمند تلاش مشترک وهماهنگی است. 

ما جریانات سیاسی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان به همدیگر نیاز داریم تا صدایمان آنقدر قوی گردد تا به گوش ناشنوای دول جهان اثر گذار باشد و با ما درراه مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران همراه شوند . به یاد داشته باشیم که امید ما برای آینده‌ای بهتر بر این است که همه ما در قبال سرکوب و ستم رژیم جمهوری اسلامی ایران با احترام با همدیگر همراهی وهمکاری کنیم تا باهم به سمت آینده‌ای روشن ودموکراتیک برای ایران حرکت کنیم. زمان تغییر رسیده است، بیایید با همدیگر در جهت حقیقت، عدالت و آزادی قدم برداریم تا فردای پیروزی را نزدیک ترکنیم. 

۱۰تیر ۱۴۰۲ | 01-07-2023 

امضا کنندگان: 

همگرایان سوسیال دموکرات ایران 

حزب آزادی و رفاه ایرانیان(آرا)  

بنیاد اسماعیل خویی 

  • *رونوشت به سران کشور ها وارگان های نامبرده فرستاده میشود  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید