رفتن به محتوای اصلی

بن بست حاکمیت درباره حجاب

بن بست حاکمیت درباره حجاب

 

دوستان سلام: به گمان من آقای خامنه‌ای و حاکمیت یکدست او درباره حجاب به بن بست رسیده ا‌ند. آقای خامنه‌ای و سرداران س.... تصور میکردند با یکدست کردن حاکمیت مسائل را حل می‌‌کنند. ولی‌ یکدست شدن حاکمیت در عمل باعث به قدرت رسیدن تندرو‌ترین و ارتجاعی‌ترین نیروهای سیاسی، یعنی‌ جبهه پایداری و هواداران آنها در میان آخوند‌های درباری، که بیشتر آنها مریدان و شاگردان محمد تقی‌ مصباح یزدی [که چندی پیش از دنیا رفت]، آخوند درباری ضد مردمی، میباشند، شد. همان‌ها برجام را به به بن بست رساندند، و حال در مورد حجاب نیز بن بست جدیدی درست کردند، 

آقای خامنه‌ای در بن بست خود ساخته دو راه بیشتر ندارد:

اول، مصلحت او و نظام او این است که در برابر مساله حجاب کوتاه بیاید، چرا که اگر نیاید،  این موضوع میتواند دوباره بهانه‌ای برای مردم فراهم کند که به خیابان‌ها بریزند، و خواست‌های اصلی‌ خود درباره فساد، فقر، رانت خواری، ناامیدی از آینده،  و تقسیم آنها به "خودی" و "غیر خودی" را مطرح کنند.

دوم، ولی‌ اگر در مقابل مساله حجاب کوتاه بیاید، و یا حتی مقداری نرمش نشان دهد - که آقای خامنه‌ای کوشید با تقسیم خانم‌ها به "بی‌ حجاب،" "کم حجاب،" و "بد حجاب" آنرا نشان دهد - باید با رادیکال‌های ارتجاعی که ستون فقرات رژیم خود میباشد مقابله کند. نگاه کنید ببینید چطور "امامان" نماز جمعه و مداحان زبانی‌ بس خشونت آمیز درمورد حجاب بکار میبرند، برخی‌ از آنها به خشونت متوسل میشوند، و هر روز ما شاهد تنش در مورد این موضوع هستیم.

امروز در صحبت‌های خود آقای خامنه‌ای گفت، 

"حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم. کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیرد."

اصلا فرض کنیم حجاب از اصول و یا فروع دین است، در ردیف نماز، روزه، و غیره [که نیست]. اگر بخشی بسیار مهمی‌ از زنان، اگر نه همه آنها، حجاب اجباری را نخواهند، تکلیف چیست؟ ارتش، س...، و بسیج را، همانطور که آخوند درباری محمد آقا میری ،عضو شورای شهر تهران، پیشنهاد کرد، به خیابان‌ها بیاورند تا به زور خانم هارا حجاب دار کنند ؟ 

تهدید‌هایی‌ از قبیل محرومیت از تحصیل، و یا جریمه‌های سنگین نیز پاسخگو نخواهد بود. حتی اگر اینکار را کردند، و حتی اگر در کوتاه مدت به نتیجه "مطلوب" رسیدند، دوباره این موضوع به نحوی مطرح خواهد شد، و همزمان نفرت از دین و اسلام نیز، که هم اکنون در میان قشر‌هایی‌ از مردم شدید است، حتی شدید تر خواهد شد.

این یک بن بست کامل است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید