رفتن به محتوای اصلی

جوابیه به نوشته ائی توھین آمیز به بنده در ایران گلوبال با تیتر "توهین شبکه وهابی کلمه به تورک" را شدیدا محکوم می کنیم
11.07.2022 - 22:47

چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کردم که موضوع بحث عملکرد استاندار کنونی سیستان و بلوچستان بود. بنده بھرام میرلاشاری یک مقایسه انجام دادم بین یک استاندار زمان پھلوی (بیش از ۴۵ سال پیش) که ترک آزربایجانی بودند با استاندار کنونی.  آنزمان بنده یک جوان بودم ولی استاندار مرا با آغوش باز پذیرفت و در اسرع وقت کارم را انجام داد و مشکل اخراج جمعی کارگران بلوچ توسط مدیر شرکتی که من و آنھا آنجا کار می کردیم را حل و فصل کرد با اینکه از روی عدم اطلاع، تحت تاثیر تبلیغات مسموم مرکز نسبت به ترکھا و کم تجربگی یک لفظ نادرست در مورد ترکھای عزیز بکار بردم که ھمچنان با اینکه بیش از ۵. سال از آن قضیه می گزرد بنده از آن ناراحت ھستم. ولی استاندار دوراندیش و متمدن ترک بدون توجه به آنچه بنده گفتم کارمان را درست کرد. این درایت و بزرگی یک استاندار ترک را می رساند.  ھدف بنده از این مقایسه بر خلاف آنچه در ان نوشته مغرضانه آمده توھین به ترکھای عزیز نبوده بلکه برعکس تعریف و تمجید از استاندار ترک و ملت ترک بود که ھمچین افرادی را در درون خود پروش می دھند.
‎علاوه بر این بنده در اخر ھمان مصاحبه از تمام برادران و خواھران ترك معذرت خواھی كردم و توضیح دادم که این نقل قول فقط مقايسه بين دو استاندار بود و نه خدای ناکرده قصد توھین به ملت شریف ترک. فرد یا افرادی که این مطالب را نوشته اند و این قضیه را بزرگ جلوه داده اند افراد مغرضی ھستند و از دور و بری ھای خود بنده و نه از برادران و خواھران ترک. آنھا با ھدف تخریب در مورد این قضیه قلمفرسائے کرده اند و شاید نسبت به بنده دشمنی داشته و یا اینکه با تلویزیونا کلمه مشکل دارند و از این طریق زھر خویش را می ریزند
‎این مغرضان مرا فرد بیسوادی معرفی کرده اند. باید عرض کنم که بنده در گروه سنی خودم و به نسبت جامعه بلوچستان آنزمان به اندازه کافی تحصیلات دارم و ھمگی در بلوچستان آگاھند که از بدو روی کار آمدن حکومت ملاھا با ھمرزمان خویش به کوه و صحرا زده و بر علیه این رژیم مبارزه کرده ام و الان این مبارزه را بطرق مختلفی به پیش می برم. اینکه بنده از والدین خان تباری متولد شده ام انتخاب من نیز نبوده است که مرا ملامت می کنند. بھتر بود که این مغرضان که در صدد تفرقه انداختن ھستند خود را پشت اسامی مستعار  (بنده آنھا را می شناسم) پنھان نمی کردند و مرد و مردانه زھر خویش را با نام حقیقے خویش می ریختند. بنده در آخر یاداوری می کنم به دوستان ترک که آن کلیپ و مصاحبه را بطور کامل ببینند و بعد قضاوت کنند و به این اراجیف افراد مغرض اھمیت ندھد. 

بھرامخان میرلاشاری فعال سیاسی بلوچ ساکن نروژ  . استاندار بلوچستان را بیشتر بشناسیم | ایران آینده | 23/05/2022

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

کیانوش توکلی

جناب بھرامخان میرلاشاری گرامی / در باره گفته شما دو مطلب در سایت ایرانگلوبال درج شده بود:

1- مطلبی از نویسنده سایت بنام بابک ازاد که با ارایه کلیبی از شما  که از تلویزیون کلمه پخش شده بود و اشکارا به مردم تورک زبان توهین شده بود

https://iranglobal.info/sites/default/files/2022-07/turk.mp4

2_ نوشته  دیگری از سوی همکار سایت و  از امیل های رسیده که دران از جمله نوشته شده بود "....ما جمعی از فعالان تورک این حرکت بسیار زشت تلویزیون کلمه را شدیدا محکوم می کنیم و خواهان حذف  ویدئو ی این برنامه شرم آور از یوتیوب شبکه .... کلمه هستیم. از مجری و مدیران این شبکه ضد تورکی نیز درخواست می کنیم در اسرع وقت در مورد این خطای عمدی و نابخشودنی از تمام مردم تورک عذرخواهی رسمی و علنی بکنند." در این نامه متاسفانه  از کلمات توهین آمیزو اتهام به تلویزیون کلمه آورده شده بود ؛ که این جانب بعنوان مدیر سایت  ایران گلوبال باید از انتشار آن جلوگیری می کردم که چرا که نام نویسنده ویا گروه را ننوشته بود بلکه از یک نام مستعار(ما جمعی از فعالان تورک)سو استفاده شده بود  .بنابراین  در همینجا از شما و تلویزیون کلمه  بابت لینک دوم تحت عنوان ”توهین شبکه وهابی کلمه به تورک را شدیدا محکوم می کنیم"  در باره شما  پوزش می خواهم .  در نتیجه این نوشته  از روی سایت حذف  شد .

س., 12.07.2022 - 04:28 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.