رفتن به محتوای اصلی

زهرا رهنورد مسمومیت‌ها را «دخترکشی» خواند و آن را «انتقام» از جنبش زن زندگی آزادی دانست

زهرا رهنورد مسمومیت‌ها را «دخترکشی» خواند و آن را «انتقام» از جنبش زن زندگی آزادی دانست

زهرا رهنورد، از رهبران اعتراضات به نتایج انتخابات خرداد ۸۸ که به جنبش سبز شهرت یافت، در پیامی که به مناسبت روز هشتم مارس - روز جهانی زن - از طریق وبسایت کلمه منتشر کرده، مسمومیت گسترده دختران دانش‌آموز و دانشجو را «زشت‌ترین و مصیبت‌بارترین سناریوی ضد زن» خوانده اما آن را سدی در برابر حرکت زنان ایران ندانسته است.

در این پیام که عصر دوشنبه سایت کلمه - نزدیک به میرحسین موسوی - منتشر کرده، خانم رهنورد پس از تبریک روز زن در جهان گفته: «اما دریغ و صد افسوس به این ایام در ایران؛ جائی که در آن «دخترکشی» به عنوان زشت‌ترین و مصیبت‌بارترین سناریوی ضد زن به دست جریان‌های مرتجع و با حمایت حاکمان، یا با سکوت آنان و تظاهرشان به بی‌اطلاعی به صحنه آمده است. این انتقام‌جوئی از دخترکان معصوم دبستانی و دبیرستانی و ‌دختران دانشجو بدان خاطر است که حاکمان آنان را بخشی از جنبش اعتراضی "زن زندگی آزادی" می‌دانند که به رهبری زنان برای دادخواهی از مهسا ژینا امینی و به منظور اعتراض نه فقط به حجاب اجباری، بلکه به هر نوع استبداد و اقتدارگرایی علیه زندگی شخصی و خصوصی آنان آغاز شد».

خانم رهنورد که سالها ریاست دانشگاه الزهرا بود در ادامه ارزیابی کرده با وجود جریانی که او به «حاکمان زن‌ستیز» نسبت داده «زنان و دختران معترض و آگاه نه تنها رهبری جنبش زن زندگی آزادی را با افتخار بر عهده گرفته‌اند، بلکه در رویدادهای حماسی پس از این نیز رهبر بلامنازع خواهند بود».

خانم رهنورد که همچون همسرش - میرحسین موسوی - ۱۳ سال است در حصر خانگی به سر می‌برد بیانیه خود به مناسبت روز جهانی زن با هشدار به حاکمان کشورش به پایان برده و گفته: «نیروهای مرتجع از فرط ترس و واهمه از زنان متفکر، آگاه و معترض است که دست به چنین جنایات هولناکی می‌زنند. آری آگاهی و اعتراض همزاد یکدیگرند. حاکمیت اگر همدست این قاتلان و جنایات‌شان نیست باید این افراد را مجازات و تشکیلات و لجستیک‌شان را منهدم کند، در غیر این صورت...».

هفته گذشته کانال سایت کلمه در شبکه اجتماعی تلگرام، از منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی، آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی و از رهبران جنبش سبز، در خبری کوتاه از افزایش محدودیت‌های اعمال شده علیه او و زهرا رهنورد، همسرش در حصر خانگی خبر داده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید