رفتن به محتوای اصلی

اولین واکنش جمهوری اسلامی به نشست دانشگاه جرج تاون

اولین واکنش جمهوری اسلامی به نشست دانشگاه جرج تاون

جمهوری اسلامی به نشست چهره‌های اپوزیسیون در دانشگاه جرج تاون واشنگتن واکنش نشان داد. احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در رابطه با این نشست گفت: «این‌ها واقعا عددی نیستند. یک چیزهایی درست می‌کنند برای اینکه  پول می‌گیرند. ۴۴ سال است که اقدام کرده‌اند که این آخرین نشست از همه مفتضح‌تر بود.»

وحیدی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «این اتفاقا جالب است که بررسی کنیم سران مخالف ما چه کسانی هستند؟ یکی از این سران فردی است که پدر  و خانواده‌اش یکی از بدترین وسیاه‌ترین دوران‌ها را در این کشور رقم زده است. این آقای رضا پهلوی سرسلسله این مخالفان شده است.»
وزیر کشور جمهوری اسلامی افزود:« این کشور در اوج وابستگی سیاسی، انحطاط اخلاقی، عقب‌ماندگی علمی، ضعف قدرت اقتصادی مردم و بدترین شکنجه‌های ساواک بود اما این‌ها حالا سردمدار مخالفین شده‌اند.»

در نشست دانشگاه جرج تاون در روز ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی، علی کریمی و عبدالله مهتدی شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این نشست ضمن اعلام توافق بر سر یک"منشور همبستگی"، بر تمرکز خود بر فروپاشی جمهوری اسلامی تأکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: با سازمان ملل در مورد حضور رهبر القاعده در ایران هم‌نظریم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در یک نشست خبری درباره گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل درباره حضور سیف العدل، رهبر جدید القاعده، در ایران گفت ایالات متحده نیز همین ارزیابی را دارد.

پرایس افزود: «ایجاد فضای امن برای القاعده تنها یک نمونه دیگر از حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن در خاورمیانه و فراتر از آن است.»

او تاکید کرد آمریکا به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با چالش‌های ناشی از ایران از جمله حمایت آن از تروریسم ادامه خواهد داد.

تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد که به نظر اکثریت اعضای گروه رهبر کنونی القاعده، سیف العدل سال‌هاست در ایران تحت حفاظت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.

ممنوع‌الخروجی علی دایی برای شرکت در مراسم برترین‌های فیفا

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی دایی، اسطوره فوتبال ایران به دلیل ممنوع الخروج بودن نمی‌تواند در مراسم بهترین‌های فیفا حضور یابد.

ایسنا نوشت: «فدراسیون جهانی فوتبال چند روز قبل در ایمیلی رسمی از علی دایی خواست ضمن انتخاب بهترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان‌و زیباترین گل سال جهان از نگاه خود، در مراسم اهدای جوایز برترین‌های سال فیفا که دوشنبه هشتم اسفند برگزار می‌شود حاضر شود.»

در اوایل دی هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی در سفر به دوبی به جزیره کیش بازگشت داده شد

ایسنا در ادامه نوشته است: «حالا پیگیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که علی دایی ممنوع‌الخروج است و به همین خاطر اگر مشکلش حل نشود، نمی‌تواند در این مراسم حضور یابد.»

علی دایی از اعتراضات اخیر مردم ایران بارها حمایت کرده است و به همین دلیل گذرنامه او ضبط شده است.

در اوایل دی ماه نیز در اقدامی عجیب به درخواست ماموران امنیتی هواپیمای حامل مونا فرخ‌آذری، همسر و نورا دایی، دختر او که عازم دوبی بود مجبور به فرود در جزیر کیش شد و سپس اعلام شد که این دو نفر ممنوع‌الخروج هستند.

فاطمه سپهری: تا پس گرفتن ایران از پا نمی‌نشینیم

فاطمه سپهری، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، در دفاعیه‌ای که از زندان وکیل آباد مشهد نوشته است خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کرد که "تا پس گرفتن سرزمین‌مان از پای نخواهیم نشست".
او افزوده است: «میلیون‌ها تن دیگر از عملکرد ظالمانه جمهوری اسلامی به‌ستوه آمده‌اند.»

 در پی امضای نامه‌ای که در آن درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شده بود، برای فاطمه سپهری پرونده قضایی تشکیل شد. او در رابطه با این پرونده به توهین به روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای و نشر اکاذیب به یک‌سال زندان و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید