رفتن به محتوای اصلی

حمایت دانشجویان از استادانی که به دلیل پشتیبانی از اعتراضات حقوق شان قطع شده

حمایت دانشجویان از استادانی که به دلیل پشتیبانی از اعتراضات حقوق شان قطع شده
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

 

تهران اعتصابات بازار امامزاده حسن پاساژ عقیق🗓 یکشنبه ۱۱دی

کرمانشاه - اعتصاب کسبه و بازاریان در دولت آباد

 

حمایت دانشجویان از استادانی که به دلیل پشتیبانی از اعتراضات حقوق شان قطع شده

تصویر

کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشوراز تحصن دانشجویان دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در حمایت از آذین موحد و شماری دیگر از اساتید دانشگاه خبر داد.

دیروز (شنبه دهم دی) آذین موحد، دانشیار و عضو رسمی هیات علمی گروه موسیقی دانشگاه تهران با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامش از عدم واریز حقوقش به دلیل حمایت از اعتراضات دانشجویی خبر داده بود.

این کانال تلگرامی همچنین خبر داده که دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه تهران هم از امیرقادر امرزی، استاد ریاضی این دانشکده با حضور حداکثری در سر کلاس درسش حمایت کردند. این استاد دانشگاه هم حقوقش قطع شده است.

در پی اعتراضات سراسری در ایران، دانشجویان ازجمله اقشاری هستند که در این اعتراضات حضوری فعال داشته و در مواردی در شعارهایشان خواستار همراهی اساتید دانشگاه در اعتراضات شدند.

حاکمیت به شکل‌های گوناگون ازجمله قطع حقوق با اساتیدی که از اعتراضات حمایت کردند، برخورد کرده است.

موحد دانشیار در حساب شخصی اینستاگرام خود قطع حقوقش از سوی دانشگاه تهران را تایید و دلیل آن را حمایتش از اعتراضات دانشجویی اعلام کرد.

او نوشت: «ظاهرا مسئولان دانشگاه تهران در خلال این سال‌ها متوجه نشده‌اند کسی که برای حفظ ساحت دانشگاه و صیانت از حقوق دانشجو و اعتلای فرهنگ و هنر در میهنش از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند و در راه حق‌طلبی، حقیقت‌گویی و مبارزه با روندهای اداری، استخدامی، آموزشی و فرهنگی مخرب و فاسد همیشه پیش‌قدم بوده، با قطع حقوق آن هم در شرایطی که هموطنانش هزینه‌های سهمگین و دردآوری را در راه دستیابی به مطالبات ملی متحمل می‌شوند، مرعوب نخواهد شد.»

مادر رهام کوهستانی، از بازداشت شدگان اعتراضات: «امکان تهیه سند برای تامین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی را نداریم»

مادر رهام کوهستانی،‌ یکی از بازداشت شدگان در اعتراضات اخیر به «پایگاه خبری امتداد» گفت که برای آزادی موقت پسرش، ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان وثیقه تعیین شده اما این مادر امکان تهیه و تامین این وثیقه را نداشته است.

او در این مصاحبه گفت که پسرش حدود ۳ ماه است که در زندان قزل‌حصار در کرج زندانی است و از همان هفته اول به آنها «گفته شد که سند بیاورید و پسرتان را موقتا آزاد کنید.» اما آنها به «هر دری که می‌شد زدنند اما تلاششان برای تامین وثیقه به جایی نرسیده است.»

این مادر می‌گوید که به آنها گفته شده که نمی‌توانند وکیل بگیرند و به او به عنوان مادر متهم اجازه حضور در دادگاه داده نشده است.

خانم کوهستانی با اشاره به مراجعات خود می‌گوید: «هر بار که می‌روم، می‌گویند که تا وثیقه را ندهی، پسرت آزاد نمی‌شود و این آمدن‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. با چه کسی می‌خواهی صحبت کنی؟»

او میگوید که پسرش «تنها نان‌آور خانه بوده» و تا پیش از بازداشت شغل خوبی داشته و مشکل مالی نداشتند اما با تداوم بازداشت، پسرش شغل خود را از دست داده است: «همین اواخر با ما تماس گرفتند و گفتند که جایگزین او پیدا شده و دیگر لازم نیست به سر کار بیاید. به همین سادگی، پسرم کار خودش را از دست داد.»

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در ایران: ۸۰۰ دستگاه ماهواره استارلینک در ایران فعال است

Image removed.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در ایران ضمن تایید خرید و فروش تجهیزات اینترنتی «ماهواره‌های استارلینک» در ایران گفته که خرید و فروش این کالا «غیرقانونی» است.

او شمار دستگاه‌های فعال «استارلینک» در ایران را به گفته یک مقام مسئول که نامی از او برده نشده تا «۸۰۰ دستگاه» اعلام کرد و گفت به «علت قاچاق امکان استفاده از این دستگاه رشد زیادی کرده است.»

پس از تصمیم دولت جو بایدن برای کمک به شهروندان ایرانی برای مقابله با سانسور گسترده اینترنت توسط حکومت جمهوری اسلامی، ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌‌اکس اعلام کرد که امکان دسترسی به خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در محدوده جغرافیایی ایران فراهم کرده است. با این حال دسترسی به آن نیازمند انتقال تجهیزاتی به داخل ایران است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید