رفتن به محتوای اصلی

بیانیه چهره‌های فرهنگی و ادبی برای پایان «روند شوم» اعدام

بیانیه چهره‌های فرهنگی و ادبی برای پایان «روند شوم» اعدام
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

هادی سپهری، مدیر آموزشگاه موسیقی در کرج «بازداشت شده»

مهسی امینی

 

مردم شعار های ضد انگلیسی رژیم روی دیوار سفارت این کشور را در تهران را پاک می کنند/ خاک بر سرخامنه ای جلاد

تصویر

 

 

 

 

مراسم هفت شادمان احمدی در دهگلان کردستان 24 آذر 1401

بیانیه چهره‌های فرهنگی و ادبی برای پایان «روند شوم» اعدام

 

اعدام زندانیان سیاسی موجی از اعتراض را برانگیخته، عکس از تجمع ایرانیان مخالف اعدام در رم  اعدام زندانیان سیاسی موجی از اعتراض را برانگیخته، عکس از تجمع ایرانیان مخالف اعدام در رم

جمعی از چهره‌های فرهنگی،‌ ادبی و جامعه شناسان ایرانی در یک بیانیه درباره «موج جدید اعدام‌های جمهوری اسلامی» هشدار دادند.

در بیانیه با اشاره اعدام دو معترض ظرف ۴ روز، آمده: «مجیدرضا رهنورد نیز مانند محسن شکاری وکیل انتخابی نداشت و با اعترافات اجباری زیر شکنجه در دادگاه فرصت دفاع از خود نیافت.»

امضاکنندگان بیانیه می‌گویند «مخالفت خود را با اعدام، این قتل سازمان‌یافته حکومتی، اعلام کرده و همراه با مردم آزادیخواه و برابری‌طلب ایران خواستار پایان هر چه سریع‌تر این روند شوم» هستند.

در پایان این بیانیه خطاب به حکومت ایران هشدار داده شده که «حاکمیتی که شهامت گوش سپردن به صدای معترضان را ندارد، حاکمیتی که جرات ندارد به مردم مجال ابراز عقیده و نظر بدهد، حاکمیتی که فقدان مشروعیت خویش را با توسل به تهدید و ارعاب و اعدام لاپوشانی می‌کند، خیلی زود نظاره‌گر فروریختن پایه‌های قدرت خویش خواهد بود.»

در میان صدها نفری که این بیانیه را امضا کرده‌اند اسامی چهره‌های سرشناسی چون داریوش آشوری، یرواند آبراهامیان، فیروزه مهاجر، نازی عظيما، لیلی برات زاده، فرهاد نعمانی، مراد فرهادپور، یوسف اباذری و کاظم کردوانی دیده می‌شود.

 

 

ادامه اعتراضات شبانه در شهرک اکباتان تهران

معترضان در این تصاویر در خیابان آتش روشن کرده‌اند و شعار می‌دهند «از کردستان تا ایران، جانم فدای ایران» و «حکومت بچه‌کش، نمی‌خوایم نمی‌خوایم».

دکتر آیدا رستمی را هم کشتند و به مادرش گفتند " برخورد با جسمی سخت"

دوشنبه ۲۱ آذر خانم دکتر آیدا رستمی پس از پایان شیفت کاری در ساعت ۷ عصر در بیمارستان شهید چمران تلفنی با مادرش صحبت می کنه ببینه چیزی لازم داره یا نه؟ پس از این تلفن ( میدان آرژانتین ) دیگر اثری از او پیدا نمیشود به هر دری میزنند او را پیدا نمی کنند در روز سه شنبه از کلانتری اکباتان با خانواده او تماس می گیرند که به کلانتری مراجعه نمایند!!....نامه ای به آنها می دهند که تصادف کرده!!

 

شهرهای مختلف ایران و برگزاری تجمعات در شهرهای مختلف جهان

با ادامه خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، تجمعات اعتراضی، شعارنویسی و سایر شیوه‌های نافرمانی مدنی در شهرهای مختلف کشور ادامه داشت و ایرانیان و کنشگران خارج کشور نیز در حمایت از خیزش انقلابی و اعتراض به سرکوب و اعدام معترضان تجمع‌های مختلفی برگزار کردند.

ویدیوهای ارسال‌شده  نشان می‌دهد شامگاه پنجشنبه ۲۴ آذر، معترضان در بسیاری از محله‌‌های تهران علیه جمهوری اسلامی شعار سر می‌دادند. طبق این ویدیوها، معترضان در محله‌های منیریه و ستارخان شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله» سر می‌دادند.

تصویر

اولاف شولتس: چه کسی به مردم خود شلیک می‌کند؟

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در آستانه اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفته که رفتار دولت ایران «غیرقابل قبول» است و تاکید کرده که موضع این اتحادیه در برابر ایران روشن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز آقای شولتس به خبرنگاران گفت: «چه کسی به مردم خود شلیک می کند؟ این کاری است که دولت ایران دارد انجام می دهد، بنابراین موضع ما صریح خواهد بود.»

این دومین بار است که آقای شولتس این سوال را از حکومت ایران می پرسد.

او یک ماه پیش در روز ۱۲ نوامبر با انتقاد شدید از جمهوری اسلامی، سرکوب خونین معترضان در ایران را محکوم کرد و در توییتی نوشت: «ما باید به نقض شدن حقوق بشر توجه و در قبال آن اقدام کنیم. ما شاهد مبارزه شجاعانه ایرانیان برای آزادی بیشتر و عدالت و خشونت وحشیانه علیه آنها هستیم. تحریم‌ها یکی از راه‌هایی است که ما برای افزایش فشار بر رژیم اعمال می‌کنیم.»

اتحادیه اروپا از زمان آغاز اعتراضات جاری در ایران چند بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است.

این اتحادیه در تازه ترین اقدام روز ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) ۲۰ فرد و همچنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی را وارد فهرست تحریم های جدید خود کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد هم اخیرا با تصویب قطعنامه ای، رای به تاسیس یک هیات حقیقت یاب بین المللی داده تا ابعاد سرکوب اعتراضات جاری در ایران را بررسی کند. کار این هیات جمع آوری اسناد جنایت علیه شهروندان ایرانی است.

دریچه‌ای به زندگی ورزشکارانی که به بمب‌گذاری در شیراز متهم شده‌اند

ویدیوها و تصاویری از زندگی و کار ورزشکاران زندانی متهم به برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در شیراز به دست بی‌بی‌سی رسیده‌است.

از جمله این تصاویر گفت‌وگویی‌ست با حسام موسوی، ورزشکار سنگنورد اهل شیراز، که در اردیبهشت ۱۴۰۱ ضبط شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید