رفتن به محتوای اصلی

تشکیل پرونده جدید علیه شش زندانی در رابطه با «آتش سوزی زندان اوین»

تشکیل پرونده جدید علیه شش زندانی در رابطه با «آتش سوزی زندان اوین»
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

آمریکا و استرالیا در حمایت از خیزش انقلابی تجمع کردند

روزهای پنج‌شنبه و چهارشنبه، ۲۴ و ۲۳ آذر نیز شهروندان ایرانی مقیم در کشورهای استرالیا، انگلیس، آمریکا و ... تجمعاتی اعتراضی بر‌پا کردند.

استرالیا؛ کانبرا

شمارى از ايرانيان مقيم استراليا، روز پانزدهم دسامبر (۲۴ آذر)، در واكنش به اعدام دو تن از معترضان و همچنين رفتار مرگ‌بار و خشونت‌آميز نيروهاى امنيتى با خيزش انقلابى ايرانيان، مقابل سفارت جمهورى اسلامى در شهر كانبرا، پايتخت استراليا، تجمع كردند.

این معترضان در تجمع خود عليه جمهورى اسلامى و على خامنه‌اى شعار سر دادند و خواستار لغو احكام و اجراى اعدام بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی شدند.

هم‌زمان دولت استرالیا نیز بار دیگر بر حمایت خود از معترضان ایرانی تاکید کرد و وزير امور خارجه این کشور، با استقبال از حذف جمهورى اسلامى از كميسيون مقام زن سازمان ملل «به دلیل نقض شدید حقوق بشر و سرکوب زنان و دختران» گفت: «استرالیا در کنار مردم ایران ایستاده است.»

انگلیس؛ لندن

در لندن، گروهی از ایرانیان در اعتراض به صدور احکام اعدام از سوی جمهوری اسلامی، مقابل دفتر سازمان عفو بین‌الملل تجمع کردند.

این معترضان با سر دادن شعارهایی چون «زن زندگی آزادی» و در حالی که تصویر جوانان اعدام شده را در دست داشتند، خواستار بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی در بریتانیا شدند.

تصویر

حمید فرخ نژاد بازیگر سینمای ایران از علی خامنه‌ای خواست «دیکتاتور باشخصیتی» باشد و کنار برود

حمید فرخ نژاد،‌ بازیگر سینمای ایران در یک پست اینستاگرامی به خصوصیات اخلاقی مشترک دیکتاتورها و سرنوشت آنها پرداخته است.

او در پایان متن خود نوشته: «علی خامنه ای، تو برای ما دیکتاتور خوبی نبودی، لااقل به‌خاطر خودت دیکتاتور باشخصیتی باش»

او نوشته که همه دیکتاتورها در یک چیز دیگر مشترکن و «سرنگون» می‌شوند.» اما توضیح داده که «اما با همه مشترکاتی که برشمردم یک تفاوت عمده با هم دارند دیکتاتورها یا باشخصیتن یا بی‌شخصیت. دسته اول وقتی به پایان نزدیک می‌شوند “سرنوشت“ را می‌پذیرند و کنار می‌روند و دسته دوم راه پر هزینه را انتخاب می‌کنند که منجر به بالا رفتن تلفات از هر دو طرف یعنی هم مردم و هم خودشان می‌شوند ، به گونه‌ایی که در پایان داستان تکراری همه آنها، لایه های دوم و سوم منتسبان و منصوبان ونیروهایشان نیز به دلیل خشم مردمی که تلفات زیاد دادند، مورد انتقام قرار میگیرند. او افزود: «گروه دوم کثیف می‌میرند _بد.»

این بازیگر پیشتر از «دوبار احضار و ده ساعت بازجویی» به خاطر حمایت از اعتراضات در ایران خبر داده بود.

 

اکباتان ؛ چهارشنبه شب ، ۲۳ آذر ، مرگ بر بسیجی

یکی از نمایندگان پارلمان آلمان کفالت سیاسی سونیا شریفی را برعهده گرفت

تصویر

‌کاتجا لیکرت، از نمایندگان با سابقه پارلمان آلمان، عصر چهارشنبه با برعهده گرفتن کفالت سیاسی سونیا شریفی، رسما خواستار آزادی فوری او شده است‌سازمان‌های حقوق بشری در کردستان از صدور حکم محاربه برای سونیا شریفی، دختر ۱۷ ساله‌ای که بیش از دو ماه از بازداشت او می‌گذرد خبر داده‌اند.شبکه حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه نوشت «بازجویان امنیتی سونیا شریفی را مجبور به اعترافات اجباری در خصوص ساخت کوکتل‌ مولوتوف و شعارنویسی کرده‌اند».مقام های قضایی استان ایلام هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نداده‌اند.روند سریع محاکمه و صدور احکام برای معترضان جوان در چند روز گذشته با انتقادهای فراوان روبرو شده و قوه قضاییه ایران که همواره مستقل بودن آن با تردید روبرو بوده است به تشکیل «کمیته‌های اعدام» با هدف سرکوب معترضان و کنترل اعتراضات متهم شده است.

آتش بازی در سقز در پی اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

ویدیوهایی از آتش بازی در یکی از مناطق سقز در ۲۳ آذر منتشر شده است. در توضیح این ویدیوها آمده که این آتش‌بازی به مناسبت اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد انجام شده است. ‌از شروع اعتراض‌ها بسیاری از معترضان خواهان اعمال فشار بین‌المللی بر حکومت ایران هستند. آنها می‌خواهند که کشورهای جهان سفرای ایران را اخراج کنند. به همین دلیل اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل برای بسیاری از مخالفان حکومت ایران خبر خوشحال‌کننده‌ای بود. ‌‌‌شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۳ آذر با رای اکثریت آرا، جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون مقام زن این سازمان اخراج کرد.کمیسیون مقام زن سازمان ملل، اصلی‌ترین نهاد جهانی برای دفاع از حقوق زنان و از بین بردن تبعیض است که به عنوان زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل فعالیت می‌کند.ایران در سال گذشته میلادی به عضویت این نهاد انتخاب شد. دوره عضویت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، چهار سال است. این شورا، ۵۵ عضو دارد.

 

تشکیل پرونده جدید علیه شش زندانی در رابطه با «آتش سوزی زندان اوین»

تصویر

با شکایت سازمان زندان‌ها برای شش زندانی سیاسی، امیر عباس آزرم وند، یاشار توحیدی، میثم گلشنی، محمد خانی، رضا سلمانزاده و سید جواد سیدی، در اوین در رابطه با آتش‌سوزی این زندان در ۲۳ مهرماه پرونده‌های تازه‌ای گشوده شده است.

شماری از این افراد در شب آتش‌سوزی اوین با اصابت گلوله‌های جنگی یا ساچمه‌ای شدیدا آسیب دیدند اما مسئولان زندان از درمان کامل و موثر آنها جلوگیری می‌کنند.

‌ارغوان فرهانی، همسر امیر عباس آزرم و همینطور پیام سلمانزاده، پسر رضا سلمانزاده در استوری و ویدوهایی درباره این پرونده و وضعیت عزیزانشان اطلاع‌رسانی‌کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید