رفتن به محتوای اصلی

شایعه ابتلای رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیو فردا به ایدز برای تخریب شخصیت

شایعه ابتلای رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیو فردا به ایدز برای تخریب شخصیت

رادیوفردا نیمه‌شب دوشنبه ۲۵ مهرماه، یکی از زبده‌ترین همکاران خود را از دست داد. رضا حقیقت‌نژاد که در چند ماه گذشته با بیماری سرطان دست به گریبان بود، نیمه‌شب گذشته در برلین آلمان در ۴۵ سالگی درگذشت.

رضا روزنامه‌نگاری را از ایران و در نشریات محلی آغاز کرد، اما خیلی زود به رسانه‌های سراسری راه یافت و وارد دوره‌ای اثرگذار از تجربه حرفه‌ای خود شد.

رویدادهای متأثر از اعتراض‌های سراسری پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ۱۳۸۸، و تشدید فشار بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در داخل کشور، او را مانند بسیاری از روزنامه‌نگاران هم ‌نسلش به خروج از کشور ناچار کرد و از آن زمان او فصل دیگری از فعالیت حرفه‌ای خود را با تمرکز بر اطلاع‌رسانی دقیق و حرفه‌ای به مخاطبان ایرانی آغاز کرد.

رضا به شفافیت در اطلاع‌رسانی و راستی‌آزمایی خبری متعهد بود و همین ویژگی، چه در رسانه‌ها و چه در شبکه‌های اجتماعی، او را به مرجعی برای مخاطبان ایرانی تبدیل کرده بود.

رضا در ادامه این مسیر در فروردین ۱۳۹۸ به رادیوفردا پیوست و در بیش از سه سال همراهی‌اش با رادیوفردا، همواره به اصل اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف و مقابله با خبرهای نادرست و ضدخبرها متعهد بود.

واکاوی فساد در ایران، یکی از دغدغه‌های همیشگی رضا در طول فعالیت حرفه‌ای خود و نیز در دوره همکاری با رادیوفردا بود. او در یکی از اولین گزارش‌های تحقیقی‌اش در رادیوفردا، از پس‌زمینه‌های فساد در صنعت پتروشیمی پرده برداشت و یکی از آخرین کارهای تحقیقی او نیز تحلیل فساد در سپاه پاسداران بود که با افشای فایل صوتی فرماندهان سپاه در مورد فساد در بالاترین رده‌های این نهاد، ابعاد تازه‌ای به خود گرفت.

از دیگر کارهای تحقیقی او در دوره همکاری با رادیوفردا، ساختارشناسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی بود که مرجعی برای شناسایی پنهان‌ترین لایه‌های ساختار قدرت در ایران است.

رضا از شش ماه گذشته با بیماری سرطان دست به گریبان بود و معالجات خود را در پراگ و اخیراً برلین پی می‌گرفت، اما حتی این بیماری سخت هم باعث نشد، لحظه‌ای از رویدادهای ایران غافل باشد.

رادیوفردا که در سوگ این همکار خود نشسته است، فقدان او را به خانواده، نزدیکان و دوستانش تسلیت می‌گوید و جای خالی او همواره در فضای رسانه‌ای ما احساس خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید