رفتن به محتوای اصلی

ژینا نیوز 35 زندان اوین از دید ماهواره

ژینا نیوز 35 زندان اوین از دید ماهواره

شورای صنفی فرهنگیان: اسرا پناهی قطعا در روز حمله لباس شخصی‌ها به مدرسه شاهد جان باخته است

کانال تلگرام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار گزارش تکمیلی خود در ارتباط با مرگ اسرا پناهی نوشت برای این شورا پس از راستی‌آزمایی «مسجل شده» که این دانش‌آموز اردبیلی در همان روز حمله نیروهای شخصی به دبیرستان شاهد جان باخته است.

این شورا روز دوشنبه ۲۵ مهر با انتشار بیانیه‌ای نوشت که بر اساس تحقیقاتش، «هم‌چنین یک دانش‌آموز دیگر در همین مدرسه، از همان روز در کما به سر می‌برد.»

لباس شخصی‌ها روز ۲۱ مهرماه به «دبیرستان دخترانه شاهد - شهید رانی نظام» حمله کردند و یک روز بعد، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در بیانیه‌ای خبر داد که در این حمله تعدادی دانش‌آموز بازداشت شدند و یک دانش‌آموز نیز جان باخته است.

اما خبر جان باختن اسرا پناهی پس از مدتی از آن بیانیه شورا حذف شد.

 

نماینده مجلس ایران: دوربین‌های اوین بازبینی می‌شوند، فضا برای بررسی آماده نبوده

محمدتقی نقدعلی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته است که در جلسه شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا بررسی آنچه در زندان اوین رخ داده به این کمیسیون ارجاع می‌شود یا نه.

محمدتقی نقدعلی به ایلنا گفت از محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شنیده که «در شورای عالی امنیت ملی جلسه داریم و اگر لازم شد و ضرورتی بر رسیدگی مفصل‌تر قضیه باشد، مأموریت به کمیسیون قضایی خواهیم داد.»

آقای نقدعلی گفت رئیس کمیسیون قضایی هم به او گفته است: «باتوجه به اینکه در اوج بحث جمع‌آوری بخش‌های آسیب‌دیده هستند، فضا، فضای آرامی نبوده که ما بخواهیم برویم مسئله را دقیقا بررسی کنیم، این کار را انجام ندادیم اما در ادامه کار ما قطعا یک بررسی خواهیم کرد.»

به گفته آقای نقدعلی، تمام دوربین‌های زندان اوین «بازبینی» خواهد شد و «اگر نکته امنیت ملی برای سوءاستفاده دشمن نداشته باشد»، اطلاعات آنها را «باید در اختیار عموم قرار داد.»

اعتراض‌های ایران؛ دانشجویان پزشکی در اردبیل: «گزارشات کشکی، مرگ بر این پزشکی»

با وجود انکار مسئولان حکومتی در ایران، اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور ادامه دارند.

امروز (دوشنبه) در اردبیل دانشجویان پزشکی تجمع کردند و شعار دادند.

اعتراض‌های ایران؛ دادخواهی مادر دانشجوی بازداشتی در تبریز

هنوز آمار رسمی از شمار بازداشتی‌های اعتراض‌های اخیر ایران منتشر نشده اما بنا بر گزارش‌های متعدد، تعداد آنها بسیار زیاد یوده و شرایط ومحل نگهداری بسیاری از آنها روشن نیست.

اعتراض‌های ایران؛ دانشگاه آزاد شهرکرد

دانشگاه‌های ایران همچنان محل اعتراض‌های دانشجویان هستند.

امروز در دانشگاه آزاد شهرکرد تجمع اعتراضی برپا بوده است

بیانیه گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان فناوری: حیات اجتماعی-اقتصادی و امنیت مردم در خطر است

۹۶ روزنامه‌نگار و فعال حوزه فناوری در بیانیه‌ای به بازداشت‌های گسترده و محدود کردن اینترنت در ایران اعتراض کرده و هشدار داده‌اند که این «برخوردهای ناروا»، حیات اجتماعی و اقتصادی و امنیت مردم را «تهدید می‌کند.»

امضاکنندگان خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و رفع محدودیت‌های فضای مجازی و آزادی دسترسی به اینترنت شده‌اند و نتیجه «طرح موسوم به صیانت» را جز «شکست» ندانسته‌اند.

به گزارش سایت اخبار فناوری دیجیاتو، «در یک ماه اخیر، روند مسدودسازی وی‌پی‌ان به اوج خود رسیده» و افزایش جستجوی کاربران ایرانی برای دریافت وی‌پی‌ان «یک رکورد تاریخی» بجا گذاشته است.

قهرمان کشتی جهان و المپیک: وطن “درد” دارد

رسول خادم که روز گذشته به دلیل حمایت هایش از مردم ایران، توسط نهادهای حکومتی و امنیتی احضار شده و پاسپورت او ضبط شده است، در پستی اینستاگرامی نوشت: «وطن، تو سبزِ جاودان بمان، پلشتیها و نفرت پراکنی ها تو را خراب و فرسوده نکند! تو سبزِ جا‌ودان بمان.»

قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک در پست دیگری هم نوشت: «دردِ وطن، وطنی که متعلق به همه است، وطنی که تک صدایی نیست، تک رنگی ندارد، “خودی” و “غیر خودی” ندارد، انسان از هر مرام و مسلکی در آن “کرامت” دارد، وطنی که در آن همه صداها شنیده میشود، وطنی که مردمانش از هر رنگ، قومیت، کلام و مذهبی با هم زندگی میکنند و با هم مدارا میکنند، وطنی که اصحاب قدرتش میهن را دوست دارند، و درد اقشار مختلفش مردم را میفهمند. وطن “درد” دارد.»

اکام‌نعمتی در سندج‌ دستگیر شد و خبری از او در دست نیست

مهسی امینی

ساختمان شهرداری آرهوس دانمارک با پرچم ایران نورپردازی می شود.

ساختمان شهرداری آرهوس دانمارک،در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ به منظور اعلام همبستگی با مردم ایران، با پرچم ایران نورپردازی می شود.(از غروب 22 اکتبر تا نیم شب ادامه می یابد)

منبع خبر tv2 دانمارک است

مهسی امینی

ادامه «فشارهای امنیتی» بر خانواده مهسا امینی

خانواده مهسا امینی به طرق مختلف زیر فشارند و حتی برای انعکاس حرف‌های خود با مشکل روبرو هستند.

خبرنگار دیده‌بان ایران می‌گوید نیروهای امنیتی اجازه انتشار مصاحبه‌اش با امجد امینی، پدر مهسا امینی را

شمار کشته‌شدگان در زندان اوین به «۸ نفر» رسید

مرکز رسانه قوه قضاییه ایران اعلام کرد: «مجموع فوتی‌های حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش‌سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین به ۸ نفر رسید.»

قوه قضاییه پیشتر کشته شدن چهار نفر را تایید کرده بود.

در بیانیه قوه قضاییه آمده تمام جان‌باختگان محکومان به سرقت بوده‌اند و هویت آنها بعدا اعلام خواهد شد. شش نفر هم تحت درمان هستند.

بدرستی روشن نیست که شنبه شب چه اتفاقی در زندان اوین افتاده و چرا در آن آتش‌سوزی و انفجار رخ داده است. روایت رسمی مبهم و متناقض است و بر اساس ویدئوهای منتشر شده، تماس برخی زندانیان و نظر کسانی که با زندان اوین آشنایی دارند در صحت روایت رسمی تردیدهای بسیاری وجود دارد.

 

اعتراض‌های تهران؛ شعار دادن از پنجره‌ها در نارمک

در مناطق مختلف تهران یک‌شنبه شب اعتراض‌ها ادامه داشته از جمله در نارمک که گروهی از مردم از پنجره خانه‌ها شعار می‌دادند «امسال سال خون است.»

ویدیویی از اعتراضات دیشب شهرک اکباتان

دیشب ۲۴ مهر، جمعیت معترضان در اکباتان شعارهایی برای آزادی و علیه دیکتاتوری سر دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید