رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2024

سازمان اطلاعاتی اقلیم کردستان | سازمان امنیتی آسایش

نوبت به بررسی #سازمان_اطلاعات اقلیم خودمختار کردستان عراق رسیده است. #سازمان_آسایش نام ارگانی است که وظیفه حفظ امنیت داخلی و خارجی #اقلیم_کردستان را بر عهده دارد. در این ویدیو، ابتدا #تاریخچه #عراق را بررسی می‌کنیم و مشخص می‌شود که اقلیم #کردستان_عراق چگونه از دل تحولات عراق بیرون آمد و در دهه نود میلادی اعلام خودمختاری کرد.

واکنش مسیح علی نژاد به مسخره کردن او در برنامه صدا و سیما

مسیح علی نژاد در اینستاگرام نوشت: صدا و سیما از جیب و پول مردم ایران برمی‌دارد تا در صداوسیما چنین برنامه‌هایی علیه من درست کند. تحمل کنید و این دو دقیقه را ببینید. مزخرفاتی که درباره زندگی در غرب و وضعیت زنان غربی در این برنامه به اصطلاح طنز، مطرح می‌کنند، رسما توهین به شعور مخاطبانشان است.

بازداشت زنی که در"تریبون آزاد انتخابات" بعد از درآوردن روسری و لباس بالاتنهٔ خود فریاد زد: رأی بی‌رأی

یک زن جوان مخالف شرکت در انتخابات در جریان برگزاری «تریبون آزاد» در چهارراه ولیعصر توسط مأموران امنیتی بازداشت شده است.

شاهدان عینی به رادیو فردا گفته‌اند که عصر سه‌شنبه، هشتم اسفندماه، یک دختر «بیست و چندساله» در برابر دوربین صدا و سیما در این مراسم با درآوردن روسری و لباس بالاتنهٔ خود فریاد زده است: «رأی بی‌رأی، ما رأی نمی‌دهیم.»

تشدید عملیات مهندسی انتخابات با بازداشت مخالفان و دادن پاداش به رای‌دهندگان

در آستانه ۱۱ اسفند، روز رای‌گیری برای تعیین اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران، تلاش‌های حکومت برای تطمیع شهروندان به منظور رای دادن و تهدید مخالفان و منتقدان افزایش یافته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های نظامی و آموزشی گفته‌اند از ابزار و امکانات خود برای کشاندن سربازها و دانش‌آموزان رای‌اولی به پای صندوق‌های رای استفاده می‌کنند.

۱۲ فعال حقوق زنان در دادگاه انقلاب رشت محاکمه شدند

سارا جهانی، هومن طاهری، یاسمین حشدری، شیوا شاه‌سیاه، نگین رضایی، واحده خوش‌سیرت، متین یزدانی، آزاده چاووشیان، زهره دادرس، زهرا دادرس، جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا، ۱۲ فعال حقوق زنان، روز ۱۰ اسفند در دادگاه انقلاب رشت محاکمه شدند.

در جریان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد که در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شد، آنان به «فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع تبانی و تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونی» متهم و محاکمه شدند.

پوتین: روسیه می‌تواند کشورهای غربی را هدف قرار دهد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز در سخنرانی سالانه خود گفت: کشورهای غربی «باید متوجه باشند که ما هم سلاح‌هایی داریم که می‌توانند آنها را هدف قرار دهند.»

این سخنرانی دو هفته پیش از انتخابات سراسری روسیه ایراد شد و یک روز پیش از تشییع جنازه الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین، که قرار است فردا در مسکو برگزار شود.

از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در غزه کشته شدند

مقام‌های بهداشتی حماس می‌گویند که از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در غزه کشته شدند که اکثرشان «زنان و کودکان»‌ بودند. این تعداد برابر یک و ۳ دهم درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفره باریکه غزه است.

این آمار اعم از کشته‌شدگان غیرنظامی و نظامی است و مقام‌های درمانی غزه اعلام کردند که با کشته‌شدن ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، این تعداد به ۳۰ هزار و ۳۵ نفر رسید.

بازگشت معین و جذب حداکثری هنرمندان لس‌آنجلسی و دردسرهای قضایی خروج از ایران

پیش از این وزیر ارشاد اسلامی ایران نیز گفته بود که معین، خواننده ایرانی مقیم لس‌آنجلس، می‌تواند به ایران برگردد. همچنین به دنبال واکنش‌های گسترده به اظهارات محمد مهدی اسماعیلی، در مورد بازگشت معین، او بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد.

این سخنان درحالی است که بعضی از ایرانیان پس از بازگشت با دردسرهای قضایی روبرو شده‌اند و کشورهای غربی به ایرانیان دو تابعیتی درباره امکان بازداشت و فشارهای امنیتی هشدار داده‌اند.

ناهید تقوی، شهروند ایرانی آلمانی به زندان اوین بازگردانده شد

مریم کلارن،‌ دختر ناهید تقوی،‌ شهروند ایرانی آلمانی زندانی در ایران می‌گوید که عصر دیروز مادرش مجبور به بازگشت به زندان اوین شده است. خانم تقوی،‌ از روز ۹ ژانویه،‌ در مرخصی پزشکی بوده است و با پابند الکترونیکی در خارج از زندان بوده است.