رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2023

قتل کولبر محمد خالدی توسط نیروهای امنیتی

بنابه گزارش کانون حقوق بشر ایران شامگاه روز جمعه ۷مهر ۱۴۰۲ نیروهای امنیتی یک کولبر را با شلیک مستقیم به قتل رساندند. نیروهای هنگ مرزی با کمین‌گذاری در مسیر تردد کولبران در منطقه هنگه‌ژال شهرستان بانه بدون اخطار به سمت آنها شلیک کردند. در اثر این شلیک محمدخالدی ۲۸ ساله فرزند اقبال به قتل رسید. محمد خالدی اهل روستای چیچوران از توابع بانه بود. جسد این کولبر به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل شده و قرار است امروز شنبه ۸ مهر به خانواده وی تحویل داده شود.

وخامت وضعیت جسمانی زندانی سیاسی اسدالله هادی و ممانعت از رسیدگی‌های پزشکی و درمانی

زندانی سیاسی اسدالله هادی در زندان اوین، بشدت بیمار است و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

این زندانی سیاسی ۶۶ ساله از بیماری قلب و ستون فقرات و همچنین به‌دلیل مشکلاتی از ناحیه چشم و شنوایی رنج می برد.

اسدالله هادی هم‌ اکنون در بند ۶ زندان اوین محبوس است، وی به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی‌اش، توان صحبت کردن هم ندارد و به سختی می‌تواند حرف بزند.

اعتصاب کسبه و بازاریان در زاهدان و چابهار

در اولین سالگرد «جمعه خونین» زاهدان، گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از اعتصاب کسبه و بازاریان و حضور نیروهای امنیتی در این شهر خبر می‌دهد.

حال‌وش که اخبارسیستان وبلوچستان را پوشش می‌دهد هم با انتشار ویدیوهایی گفته است که کسبه در نقاط مختلف شهر زاهدان و همچنین شهرهای چابهار،‌سراوان و نوبندیان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره کشته‌شدگان «جمعه خونین» دست به اعتصاب زده‌اند.

عطا هودشتیان: راست افراطی، «ایران‌گرایی افراطی» را به جای «دین‌گرایی» قالب کرده است

دکتر عطا هودشتیان، نویسنده و استاد دانشگاه، در سمینار آسیب شناسی و چشم‌انداز جنبش #زن_زندگی_آزادی ، که روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر در کتابخانه مرکزی شهر ریچموندهیل، در شمال تورنتو برگزار شد، ترازنامه جنبش مهسا در یکسال گذشته و چشم‌انداز آینده آنرا تحلیل و بررسی کرد.

نفرتم را افزون می ساخت

پاهای آماس کرده ام را به سختی می کشاندم واز شدت درد ناله ام می شکست در حنجره ام وسوزشی عمیق در شکا فهای خون آلود ایجاد شده در پاهایم نفرتم را افزون می ساخت