رفتن به محتوای اصلی

اوت 2023

کمپینی در حمایت از استادان و دانشجویان اخراجی

  به آرم "لوگوی" دانشگاه تهران و عکس های سر در آن می نگرم .به آرم دانشگاهی که امروز بار دیگر بقول یکی از استادان دانشگاه تهران "صحنه هجوم قوم بدتر ازقوم مغول قرار گرفته است ."
 از خودم می پرسم :"تو که سال ها در چنبش دانشجوئی فعال بودی ؟ هنوز هم کوچکترین تغیر و تحولات رخ داده در این مرکزعلمی،جنبش دانشجوئی را با حساسیت دنبال میکنی .چرا هر گز با دقت به این آرم وسردر سمبولیک دانشگاه تهران  نگاه نکردی ت

ما نسل قصه‌های صمدیم/ به بهانه‌ی سالمرگ صمد بهرنگی

عمران صلاحی بیست و اندی سال پیش در جلسه‌ای، در نقد ابتذال آن‌چه به‌عنوان ادبیات کودک به کودکان ایرانی قالب می‌شود، سطری را از یکی از کتاب‌های موسوم به «کتاب کودک» خواند و گفت: اگر با کسی دشمنی دارید، این سطر را به بچه‌اش یاد بدهید که بخواند: گوساله‌ام گوساله، گوساله‌ی دو ساله!

باور کن این کلاه مخملی ( 57 تی) یک پرفسور است

من بقول این داداش هموطن مون یکی از افرادی هستم که هم آنور ان قلاب رو دیده ام هم روز های به اینطرف، هم اینکه در گارد شاهنشاهی خدمت کرده ام و همینطور بعد از این که شد لشکر بیست یک حمزه! خدمت کرده ام

شیرین علیزاده، زنی که از گلوله خوردنش فیلم گرفت

شیرین علیزاده، کارمند یک صندوق قرض‌الحسنه، گرافیست، نوازنده تنبک و علاقه‌مند به موسیقی سنتی ایران و موسیقی کلاسیک بود. زنی ۳۶ ساله که برای مسافرتی تفریحی به همراه همسر و فرزند هفت ساله‌اش به شمال رفته بود.

شیرین تنها پنج روز بعد از کشته شدن مهسا امینی در میانه اعتراض‌های سلمانشهر مازندران کشته شد؛ شهری که حدود ۶۰۰ کیلومتر با زادگاهش اصفهان فاصله داشت. او در حال فیلمبرداری از اعتراض‌های سلمانشهر از درون خودروی خانوادگی‌شان بود که ماموری به سوی او شلیک کرد.

جواد روحی را در زندان کشتند

قوه قضاییه ایران مرگ جواد روحی را تایید کرده است. جواد روحی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بود که به اعدام محکوم شد و در زندان نوشهر نگهداری می‌شد.

بنا به آنچه روابط عمومی قوه قضاییه گفته جواد روحی در ساعت‌های آغازین پنجشنبه دچار «تشنج» شده و به بیمارستانی در نوشهر منتقل شد، اما با بی‌نتیجه بودن اقدامات درمانی درگذشت.

ردپای قدرت‌های جهانی در کودتای گابن و افول دوران طلایی فرانسه در قاره آفریقا

ودتای نظامی گابن را که یکی از ۸ کودتای رخ داده در طول سه سال گذشته در قاره آفریقا است را نشانه ظهور عصر جدیدی در حاکمیت کشورهای آفریقایی دانست و تاکید کرد گمانه‌زنی درباره دخالت کشورهایی مانند چین و روسیه در شکل گرفتن این کودتا به‌دلیل سرمایه‌گذاری های بزرگ این دو کشور در آفریقا، دور از ذهن نیست.

مافياي حكومتي و مافياي اپوزيسيوني يك روح در دو جسم اند.

" تلاش نكن خشونت وسركوب وفساد سيستميك حكومتي را در نزد مردم نفي كني، چون كسي آن را باور نخواهد كرد، در عوض، نيرو وتلاش خود را بر اين متمركز كن كه ثابت كني مخالفين و منتقدين ات همانقدر خشن، سركوبگر و فاسدند كه تو هستي".

آپارات پروپاگانداي روسيه پوتين سر آمد و استاد مسلم در طراحي و كاربست اين استراتژي بر اي سركوب مخالفين خود و خنثي سازي افكار عمومي

حفاظت اطلاعات از کشف و انهدام «بزرگترین عملیات خرابکاری» درصنایع موشکی و هوایی‌اش با «هدایت مستقیم موساد» خبر داد

حفاظت اطلاعات وزارت دفاع ایران می‌گوید که «بزرگترین عملیات خرابکاری» در صنایع موشکی، هوایی و فضایی وزارت دفاع را که توسط «سرویس اطلاعات اسرائیل» هدایت می‌شده «کشف و خنثی کرده است.»

شبکه خبر صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز ۹ شهریور در زیرنویس اخبار خود نوشت: «سازمان اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانست طی یک طرح پیچیده از یک خرابکاری در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران پیشگیری کند.»