رفتن به محتوای اصلی

قرآنت رو بذار زیر بغلت و بزن. 
در ستایش آزادگی 
09.01.2024 - 04:57

در ستایش آزادگی 

"قرآنت رو بذار زیر بغلت و بزن." 
عاشقی شیوه رندان بلا کش باشد .خوشا که این سرزمین هرگز از وجود چنین رندانی خالی نبوده است. مروارید های نهان شده در دل تاریخ که هر از چندی دهان می گشاید و گوهری یگانه از خود بیرون می دهد .سرزمین غریبی است که ستمگرانش با زبان دشنه و شلاق با آزادگان سخن می گویند و آزادگانشان با افضل کردن روح بر جسم . آنان رازبون وخار می سازند.
خوشا سرزمینی که زنانش پرچم بنام "زن ،زندگی،آزادی " بر افراشته ودر پیشاپیش مردان در حرکتند.این سرزمین هرگز خالی از فریاد این زنان آزاده نبوده است .
قرنی واندی پیش زنی که نخستین بار حجاب از سر برداشت . در جواب به ناصر الدین شاه از بخشایش او سر باز زد وسرود:
"تو در ملک وجاه سکندری 
 من در رسم وراه قلندری 
 اگر آن نکوست تو در خوری 
 اگر این بد است مرا سزاست. "طاهره قرته العین"
 افسانه نیست مبارزه عظیم زنان این سرزمین است !زمانی با دستمال فشرده شده در گلو  وراه بسته برنفس از قلندری و آزادگی سخن می گویند.گاه در رزم جانانه هزاران زن که با نام مهسا در برابر یکی از جناتکار ترین حکومت های تاریخ ایران می ایستند ، در پیشاپیش مردان حرکت می کنند و می جنگند.
زنانی که با شهامت در چشم قاضیان و شلاق زنان حکومتی خیره می شوند.درد شلاق خوردن را بجان می پذیرند  تا زندگی و آزادگی را معنا بخشند .آنجا که اراده می کنند ،بر شعار "زن ،زندگی ،آزادی " معنا دهندو اراده آزاد خود را بر رژیم بغایت ارتجاعی و ستمگری اعمال نمایندکه تلاش می کند زنان آزاده ای از این دست را بی چهره کند ،به کنجی بنشاند ، تا تن به حجاب اجباری دهندبپذیرند زندگی در سایه نفرت انگیز حکومتی قرون وسطائی را .
"ما ایستاده‌ایم. تنها چیزی که از خودِ آزادی زیباتر است، ایستادن برای «آزادی» است بدون حجاب با همین پوشش، همراه با وکیلم آقای پناهی‌پور در دادگاهی حاضر خواهم‌ شد."    "سپیده رشنو"   
این بار "رویا حشمتی" است!زنی با روحی سرکش و  آزاده ،که اراده می کند بر زندگی معنا دهد. روح و رویای  زنده شده یک ملت که حاضر نیست تن به قوانین ارتجاعی حکومتی خون ریز ضد زن ،و کودک کش دهد. هر چند که تاوان آن بسیار سنگین است. اراده میکند وتاوان سنگین آن بجان می خرد  که دلیری او در پذیرش سر فرازانه این عقوبت است .چرا که بایسته آزادگی این است.
"مامور اجرای حکم گفت پالتوت رو در بیار و رو تخت دراز بکش. پالتو و روسریم رو از پایه‌ی بوم شکنجه آویزون کردم. 
گفت روسریت رو سر کن! گفتم نمی‌کنم. قرآنت رو بذار زیر بغلت و بزن. و روی تخت کشیدم.
مرد از بین دسته‌ی شلاق‌هایی که پشت در بود یه شلاق چرم مشکی رو برداشت، دو دور پیچوند دور دستش و اومد سمت تخت. قاضی گفت خیلی محکم نزن. مرد شروع کرد به زدن. شونه‌هام. کتفم. پشتم. باسنم. رونم. ساق پام. باز از نو. تعداد ضربه‌ها رونشمردم . 
زیر لب می‌خوندم به نام زن، به نام زندگی، دریده شد لباس بردگی، شب سیاه ما سحر شود، تمام تازیانه‌ها تبر شود....
"تموم شد. از اطاق آمدیم بیرون. نذاشتم فکر کنن حتی دردم اومده. حقیرتر از این حرفان."
"رویا حشمتی"                                                                                                         ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

فرامرز حیدریان

عنوان مقاله
تجاوز دوگانه

درود بر ابوالفضل عزیز!

تحشیه ای مختصر.

مسئله شلاق زدن به معنای تنبیه کردن نیست؛ بلکه پروسه دوگانه تجاوز به انسان است. جنسیِتش نیز مهم نیست؛ زیرا نتیجه و مقصد و منظور از عمل شلاق زدن است که مهم است. نابغه بی همتای فرانسوی، «مارکی دوساد»، پیوند مراسم اعدام و کشتارهای گیوتینی را در انقلاب فرانسه با پروسه شهوترانی مُجریان اعدام و لذّت بردن سکسی تماشاگران را به عالی ترین فرم ممکن در آثارش واتاب داده است. آن که در حضور قاضی شرع به شخص محکوم شلاق میزند؛ بویژه اگر قربانی مونّث باشد به واقعیّت پذیر شدن دوگانه تجاوز به انسان در تخیّلی لذّتبخش کوشاست. وقتی که فیزیک اندام زن در حالت باژگونه بر تخت دراز کشیده است و شدید شهوانی جلوه میکند، تخیّل لذّتجو در ذهنیّت مُجری شلاقزنی و نگاههای قاضی شرع با هر ضربه شلاق که بر اندام زن فرود میآید، غلظت و فوران و تحریک سکسی را افزایش میدهد و سپس در اوج تهییج جنسی به ترضیه شهوت ذهنی مختوم میشود. مراسم شلاق زنی علیه انسان، تجاوزی دوگانه است. یکی به جسم آدمی. دیگری به کرامت و شرافت او.

اسلامیّت در این بُعد از احکام امریّه ایش همان هدفی را دنبال میکند که در تمام دیگر ابعاد احکام امریّه ای و تحکّمی دنبال میکند؛ آنهم تحقیر انسان و نابودی کرامت و شرافت او با داغدار کردن جسم و روح آدمی از بهر تبدیل انسان به عابدی ذلیل و خوار و توسری خور در خدمت الله زشت سیرت و متولیّان شمشیر به دستش که از فرق سر تا نوک پا، غرق شهوترانیهای زندگی سوز هستند. اسلامیّت؛ بویژه نوع شیعی آن، هیچ چیز دیگری نیست؛ سوای «مجموعه کاملی از شرارتهای بشری». مومنان حقیر الهی نیز روز به روز با کاربست هر تبهکاری و جنایتی که در حقّ انسان سرکش اجرا میکنند، بر شرارت و رذالتهای تکمیلی اسلامیّت شیعی می افزایند تا با غرق بودن در لذّتهای مالیخولیائی جنسی، عبودیّت الهی را حفظ دائمی کنند. مسئله شلاق زدن، مسئله شکستن انسان سروقامت و آزادمنش است که حاضر نیست طوق بندگی را بپذیرد و حقیر شود و در برابر اراده مستبّدی جبّار با موکّلان کریه منظر و نفرت آلود و به شدّت متعفّن تسلیم شود. تاریخ طغیانهای ایرانیان در برابر ضحّاکیان، تاریخ قیام و سرکشی «زنان و دختران» ایرانی بوده است از کهنترین ایّام؛ زیرا زن، زندگیست و آنچه که بخواهد زندگی را نابود کند، ریشه براندازی خودش را رقم زده است. تنها چیزی که بر روی کره زمین، قداست بی چون و چرا دارد، جان و زندگیست. هر چیزی که علیه جان و زندگی باشد، عین شرّ مطلق است که باید با تمام نیرو برای خنثا کردن و در بند کردن آن همّت کرد. خدایی/الهی/بتی/صنمی/دینی/مذهبی/عقیده ای/ایدئولوژیی/نظریّه ای و هر چیزی که علیه جان و زندگی باشد، هیچ حقّانیتی ندارد و باید ریشه ای به بی اعتباری و خنثا و بی و بو خاصیّت کردن و کلّا اضمحلال آن تلاشهای شبانه روزی کرد.
شاد زی و دیر زی!
فرامرز حیدریان

س., 09.01.2024 - 08:43 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.