رفتن به محتوای اصلی

هر سال دریغ از پارسال !
02.01.2024 - 12:28

 تلخ است برای اپوزیسیون پر طمطراق ایرانی خارج از کشور ،که در باره عملگردش در هر تازه شدن سال باید گفت:"هر سال دریغ از پارسال " 
یا من بسیار ساده اندیشم وقادر نیستم پیچیدگی های نهفته در تحلیل ،نتیجه گیری و آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد را مانند این جریان ها و افراد سیاسی فعال در مبارزه برعلیه جمهوری اسلامی در یابم . یا این که در واقع امر این چهل واندی سال مبارزه اپوزسیون مخالف حکومت یک جای کارش می لنگد که هنوز قادر نیست به یک  مورد حتی کوچک تفاهم بر سر یک امر مشترک برسد.
سراغ هر تک تکشان که می روی تحلیلی مشعشع از حکومت می دهند ،از جنایت ها ،دزدی ها، فسادی که لنگه ان در هیچ کجا دیده نشده، از این که هر روز تداوم این حکومت ضربه سنگینی است بر کشور،بر آینده آن .
حکومتی که پست تر وبی همه چیز تر وبی مسئولیت تر در قبال زندگی مردم و سرنوشت کشور در تاریخ این سرزمین دیده نشده .حکومتی که گردانندگان آن کوچکترین حس ملی ومیهنی ،تعلق خاطر و مسئولیتی در برابر ملت ندارند. چرا که تنها امت حامی خود را می بیند ولو این که اکثریت این امت مشتی دزد وغارتگر باشند. گردآمده در پناه اسلام ورهبر خود شیفته که حکومتی فرا قانونی فتنه انگیز ،جنگ افروز و سرکوبگر را بر جامعه ومنطقه حاکم کرده .
جملگی نظیر این جملات وبد تر ازآن می گویند .اما وقتی به نتیجه گیری می رسند که ماحصل آن باید یک اپوزیسیون جمع شده زیر یک ائتلاف فرا گیر باشد .هر کدام پرچم ها وتحلیل های خود را پیش می کشند. که نتیچه آن هنوز بعد گذشت نزذیک به پنجاه سال از سلطه جمهوری اسلامی .چیزی جز یک مشت تئوری بافی پنهان شده در لابلای انقلابی گری دلخوش کنک بی حاصل نیست .
 بحث های کشدار به اصطلاح تئوریک که از درون آنها  جز بی عملی چیزی بیرون نیامده و نمی آید .
نگاه کنیم به کارنامه چهل ساله خود ونتیجه حاصل از چهل سال منفی بافی وبرجسته کردن عناصر تفرقه انگیر و رجعت به عقب که هرگز امکان نداد .قدمی در راستای نزدیکی هم بر داریم .
نزدیکی که حاصل آن می توانست .پیام آور امید و قدرتمندی اپوزیسیون و ستون قابل اتکا برای مبارزان ونسل جوان در صحنه باشد. اما افسوس که چنین نشد .
اپوزسیون از اصول  سازمانی وحزبی خود کوتاه نیامد .اصولی که در گذشته می پاید .هنوز مسئله علم شده "ثابتی"بمراتب بزرکتر وبرجسته تر از این همه مسائل اجتماعی ،اعدام ها، دامن زدن بر جنگ در منطقه وقانون های سخت اعمال شده بر آحاد مردم است.
از مسئولیت خود در قبال جنبش عظیم جاری در سرزمینمان ایران سخن می گوئیم .
ازنسلی که شورزندگی ،شورآزادی ونگاه دقیق وانسانی به زن این  پدیده زیبای حیات را درجامعه ستم دیده از حکومتی قرون وسطائی ،خون ریز وفاسد را دردل ها زنده ساخت.
امید در دل ها آفرید .امید برای ساختن یک زندگی ساده وشادی بخش درآینده ای نه چندان دور. آینده ای که دوری و نزدیکی آن را تلاش هر فرد فرد زاده این سرزمین تعین می کند.
میزان حمایت و تلاش هر تک تک ما در یاری رساندن به مبارزان داخل دربه ثمر رسیدن این جنبش تاثیر گذاراست  که می تواند معرف ما وحلقه اتصال ما با این نسل جوان باشد.
برای ما رانده شدگان از سرزمین محبوب مادری هیچ وظیفه و مسئولیتی بزرکتر از تلاش برای ایجاد یک اتحاد گسترده از تمامی ایرانیان آزادی خواهی که غم امروز وفردای این سرزمین را دارند! وجود ندارد.
لحظات تاریخ سازی که اگر به خواست جنبش داخل جواب نگوئیم .دست دراز شده برای همیاری ومودت با رزمندگان داخل را نفشاریم !از صمیم قلب با تمام نیرو برای ایجاد یک جبهه متحد وگسترده حرکت نکنیم!شرمساردربرابر این نسل ، در برابرتمامی کشته شدگان جوان آن خواهیم بود. 
 در برابر پسرک کوچکی که جهان را با خدای رنگین کمانش زیبا می ساخت . در برابر عیار مردی که پای چوبه دار شادی برای همگان آرزو میکرد. 
متاسفانه جریان های سیاسی  واحزاب که چهل سال است نتوانسته اند بر سر حداقل هائی  جهت یک ائتلاف معین برای زمان وامری مشخص  با یک دیگر به توافق برسند .احزاب سنتی ،برخی سازمان ها واتحاد های ریز ودرشت هنوز بعد ازگذشت سالی از جنبش انقلابی مهسا !و سرکوب ،شکنجه ،زندان واعدام های افسار گسیخته جمهوری اسلامی  به عادت مالوف وشرطی شده . سرگرم بحث وگفتگوهای کشداری هستند که نه تنها من خواننده وشنونده ، بلکه خودشان نیز نمی دانند که چه می گویند وچه می خواهند.
مطمعنا قادر نخواهند شد در آینده این کشور نیز نقشی مثبت وتاثیر گذار ایفا نمایند.
 خواست مبارزان داخل بسیار ساده ومشخص است ."هموطن که خارج از ایرانی و عشق وطن داری!در سال نو پیام حمایت واتحاد شما را برای تداوم بخشیدن به مبارزه را طلب می کنیم.همین وبس!"
سوالی که امروز در برابر تمام کسانی که ادعای حب وطن وآزادی مردمان آن دارند.بتمامی مطرح است و باید بعد نیم قرن حداقل  جوابی بر آن  گفت.! 
 ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

شاپور نیستانی

عنوان مقاله
هر سال دریغ از پارسال !

بدید من چهار گروه بزرگتر داریم که چندنفری طرفدار دارند بقیه عددی نیستند تا در محاسبات داخل شوند.
این چهار گروه سلطنت طلبها- جمهوری خواهان لائیک وآزادیخواه- مجاهدین خلق- چپ گراها.
چپ گرایان که از ازل درفکر دیکتاتوری پرولتاریا بوده و هرچند اینک پس از زیستن چندساله در کشورهای بورژوا و لیبرال کمی سوهان خورده شده اند ولی نمیتوانند از اصل خود بکلی دل بکنند. بنابراین تا یک جوری اعتقادات ضد آزادی خود را درقالب سخنان بظاهر منطقی در هر جمعی نگنجانند, انگار نماز و روزه شان درست نیست. برای همین بویی میدهند که حتی طبقه ای که ادعا میکنند برای آنها فدائی هستند, چندان مورد استقبال قرار نمیگیرند.پس نمیتوانند نقش سازنده ای در اپوزیسیون ایفا نمایند ولی موقع سهمیه بندی خود را اشرف الاحزاب دانسته و هیچ رقم کوتاه نمیایند و میگویند دیگی که برای ما نجوشد سرسگ بجوشد.
مجاهدین هم چنان دیواری دورخود کشیده اند که بیشتر انسان را یاد فرقه اسماعیلیه میاندازند. زور زیادی میزنند ولی چسبندگی ندارند. در اول انقلاب بیا و بروی زیادی داشتند چون حرفهای خوبی در قالبهای اسلامی میزدند و قسط علی و اینجورچیز ها را پیش میکشیدند و چون اکثر ایرانیان خانواده های مسلمان بودند و بچه مسلم تربیت کرده بودند نفوذ زیادی در بین این بچه مسلمانان داشتند ولی اینک با بی آبرو شدن کلیت اسلام در نظرایرانیان, پایگاهشان بشدت سست شده و دیگر جوانان متنفر از دین رقبتی بایشان ندارند.
جمهوری خواهان لائیک و آزادیخواه راه درست را نشان میدهند ولی چون توده مردم دورنمای واضحی از آنچه مد نظر ایشان است در ذهن خود ندارند, با وجودیکه تمامی ایده های این گروه را قبول دارند ولی نمیتوانند حکومت لائیک و آزادیخواه را درست مجسم کنند. درحالیکه سلطنت طلبها با ..

سرقت چهارچوب حکومت ایشان و با مثال زدن از کشورهای سوئد و نروز و دانمارک درواقع نوع حکومت ایشان را مصادره کرده اند. ولی هرگز نمیگویند که چطوراست خانواده سلطنتی دانمارک با دوچرخه تردد میکنند و شاهان در خاورمیانه با اسکورت.
میماند سلطنت طلبها که به مقتضای زمان اینک پادشاهی خواه نامیده میشوند ولی در واقع نیت اصلی شان همان سلطنت است وگرنه برای چه سنگ بسینه بکوبند؟ این گروه دنبال برقرار کردن همان پادشاهی دهه چهل و پنجاه هستند و در این مسیر موفق شده اند که توده عظیمی از مردم عادی را که تونل زمان من و تو را دیده اند و عمل کرد فاجعه بار نظام فاسد اسلامی را چشیده اند, بسوی خود بکشنانند. تا بلکه دوباره آب رفته را بجوی باز گردانده و طبقه اشراف خود را بازسازی کنند. اینان ایران را دوست دارند برای اینکه مال خود کنند نه اینکه مال ملت کنند.
اینجاست که همزیستی بین این چهار غیرممکن میشود. آنکه ایران را برای مردم و آزادی و رفاه آنها میخواهد صدایش در هیاهوی آن سه گروه دیگر شنیده نمیشود. ولی جالبست که آن سه گروه دیگر برای موفق شدن شعارهای جمهوری خواهان لائیک را میدهند و این را جمهوریخواهان خوب میدانند. اینجاست که دست در دست شدن آنکه برای دزدی تلاش میکند با آنکه میخواهد جلو دزدی را بگیرد, بیمعنی میشود.
س., 02.01.2024 - 23:45 پیوند ثابت
نظرات رسیده

فرهاد :

ابوالفضل عزیز رفیق جان نه شما مقصر هستید و نه اپوزیسیون در عین حال هر دوی شما متاسفانه واقعیت موجود در میان اپوزیسیون را درک نمی کنید ما با اپوزیسیونی روبرو هستیم شکست خورده ، سرکوب شده و پرت شده به محیط خارج از محیط اجتماعی خود . دورانی درگیر بحث های بی پایان درونی خود بوده ،دورانی سرگرم سروسامان دادن در محیط مهاجرت به زندگی خود و خانواده اش و امروزه پا به سن گذاشته با خاطرات گذشته حال می کند . در همه این مدت ما حتی قادر نبودیم برای آزادی زندانیان سیاسی یک حرکت مشترک انجام دهیم رفیق انتظار معجزه نباید داشت من یکی امیدم به نسل جوان در داخل کشور است با وجود سرکوب و کشتار هر بار ققنوس وار از خاکستر خود بر می خیزند و مشعلی می افروزند خودتان می دانید من در ایران به همه جا سرک می کشم امید من بی پایه و اساس نیست امیدوار باشیم ارادتمندم
س., 02.01.2024 - 12:32 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.