رفتن به محتوای اصلی

فراخوان اعتصاب عمومی ٢٧

فراخوان اعتصاب عمومی ٢٧
ناشناس

فراخوان اعتصاب عمومی ٢٧ آبانماه در کوردستان
اطلاعیەی شماره سه فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی کُردستان ایران در رابطه با برگزاری اعتصاب عمومی ٢٧ آبان ماه انتشار یافت.

این اطلاعیه از اقشار مختلف جامعه‌ی کُردستان میخواهد که در این روز با خانوادەهای زندانیان سیاسی دیدار و از زحمات و تلاش آنان قدردانی نمایند.

متن کامل اطلاعیەی شماره ٣ که امروز انتشار یافته و در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار داده شده در پی می‌آید:

هم‌میهنان گرامی

فعالان سیاسی و مدنی

احزاب و سازمان‌های کُردستان

در حالی که جهان در تلاش برای از بردن دائمی حکم اعدام در همه‌ی سیستم‌های قضایی است و در برهه‌ای از زمان که کشورها حتی از اعدام و کشتار دست‌جمعی خودداری می‌کنند، بیش از بیست و هفت تن از با ارزش‌ترین و فعال‌ترین فرزندان کُرد در ایران بدون تفهیم اتهام "حتی براساس قانون ایران" با حکم غیرانسانی اعدام روبه رو شده‌اند، و در میان سکوت ما و سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر و رسانه‌های مستقل، روز به روز به زمان و لحظات این فاجعه نزدیک می‌شویم، بی آنکه کمترین دفاعی از آنان کرده باشیم قبل از اینکه صدای شهامت و آزادیخواهیشان برای همیشه خاموش شود.


بدون تردید اجرای این احکام آسیبی جدی و فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر جوامع کُردی خواهد بود. به همین علت از احزاب و سازمانهای اجتماعی در داخل و خارج از کُردستان میخواهیم بر اساس وظیفه و همچنین با توجه به اهمیت شرایط حساس زندانیان سیاسی، موضع خود را نسبت به این رویداد نشان داده و تمام تلاششان را برای پشتیبانی و حمایت از زندانیان سیاسی که محکوم به اعدام شده اند به انجام برسانند.


همچنین از فعالین مدنی، دانشجویان و همه‌ی اقشاری جامعه میخواهیم که در روز" ٢٧آبانماه" به عنوان روز دفاع از زندانیان سیاسی به هر شکل ممکن اعتراض خود را نسبت به حکم اعدام این زندانیان سیاسی نشان داده و از طریق دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و همچنین با استفاده از شیوه‌های متفاوت از مبارزهی مدنی هم امید و آرامش پدران و مادرانی باشند که فرزندانشان بدون اتهام در زیر طناب اعدام به سر میبرند و هم قدردانی و سپاسگذاری خود را نسبت به زحمات و تلاشهای خستگی‌ناپذیر ملتشان ابراز کرده باشند


...

حمایت ٧ نهاد حقوق‌بشری از اعتصاب روز ٢٧ آبان‌ماه در کُردستان ایران

شماری از نهادهای مدافع حقوق‌بشر در کُردستان با انتشار بیاننامه، حمایت جمعی خود را از اعتصاب عمومی ٢٧ آبان‌ماه اعلام کردند.


این نهادها با اشاره به وضعیت کنونی کُردستان و مبارزات مردم کُردستان ایران خواهان اتحاد و همگرایی هر چهار بخش کُردستان جهت دستیابی به حقوق ملی-سیاسی شده و حمایت کامل خود را از ٢٧ زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام در زندان‌های حکومت اسلامی ایران ابراز داشته‌اند.

اسامی هفت نهادی که بصورت جداگانه و یا مشترکاً بیاننامه صادر نموده و متن آن را در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار داده‌اند به شرح ذیل می‌باشد:


جهت حمایت از زندانیان سیاسی-مدنی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران


همچنان که مطلعید وضعیت کُردستان روبه تحول تاریخی است و برگ زرینی از مبارزه‌ی ملی خود را به ثبت می‌رساند. در غرب کُردستان مبارزه‌ی ملتمان به مرحله‌ی پیروزی رسیده و دستاوردی را نصیب کرده است. همزمان در شمال کُردستان جنبش رهایی‌بخش تمام نیرو و توان خود را در خیابان‌ها بسیج نموده و بازگشتی برای آن متصور نیست و دیر یا زود به هدف خواهد رسید. در جنوب کُردستان نیز پروسه‌ی دولت‌سازی روبه ترقی می‌باشد و راهکارهای دموکراتیک و ثبات اداری در حال گسترش است.


شرق کُردستان که نماد مبارزه‌ی ملی و آزادیخواهی مردم کُرد بوده و در برهه‌های تاریخی پشتیبان و حامی دیگر بخش‌های کُردستان بوده است امروز در شرایط بغرنج و خطرناکی در سایه‌ی حکومت ضد انسانی جمهوری اسلامی ایران بسر می‌برد. رژیمی که از هیچ خشونتی جهت سرکوب مطالبات مشروع ملتمان سر باز نمی‌زند و صدها فعال سیاسی و مدنی را حبس و از هرگونه فعالیت دانشجویان، زنان، کارگران و... ممانعت کرده و آنان را شکنجه می‌کند. اعدام فعالان سیاسی و مدنی کُرد یکی از ابزارهای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد رعب و وحشت در کُردستان می‌باشد و هم‌اکنون بیش از ٣٠ تن در خطر اعدام هستند که اجرای حکم آنان قریب‌الوقوع است.


بنابه اطلاعیه‌ی ٢٧ آبان‌ماه که توسط جمعی از فعالین سیاسی-مدنی منتشر و خواهان موضعگیری و حمایت جامعه شرق کُردستان در مورد زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام شدند، ما به عنوان جمعیت حقوق‌بشر کُرد-اروپا ضمن حمایت و همصدایی با این اطلاعیه، از اقشار مختلف جامعه می‌خواهیم که به استقبال این فراخوان آمده و موضع و حمایت خود را از زندانیان سیاسی و مدنی ابراز نمایند. همچنین از کلیه‌ی احزاب و سازمان‌های کُردستانی می‌خواهیم که با همصدایی و اتحاد خود جهت نیل به اهداف این اطلاعیه تلاش نمایند.

در پایان بار دیگر حمایت خود را اعلام داشته و آرزومندیم با اتحاد صفوف خویش بسوی دست‌یابی به اهدافمان تلاش کنیم