رفتن به محتوای اصلی

دلیل دشمنی کشور امارات متحده عربی با مردم بلوچ چیست؟

دلیل دشمنی کشور امارات متحده عربی با مردم بلوچ چیست؟

بر طبق گزارش بلوچستان پست عبدالحفیظ زهری بلوچ توسط سرویس اطلاعاتی امارات که همکاری نزدیکی با سرویس جاسوسی ارتش پاکستان دارد شبانه دستگیر و کتف بسته به پاکستان تحویل داده شد. اکثر سازمانها و شخصیت های بلوچ این عمل جنایتکارانه را محکوم کرده اند. این در حالیست که برادر کوچکتر عبدالحفیظ بنام مجید زیر شکنجه ارتش پاکستان کشته شده بود. بر اساس گزارش "بلوچستان پست" پدرش بنام حاجی رمضان زهری نیز توسط حکومت پاکستان به قتل رسیده بود.

 

اگرچه همکاری تنگاتنگی بین ارتش امارات و ارتش پاکستان و سرویس های جاسوسی آنها برقرار است و دولت پاکستان در طی دهه های گذشته به شیوخ کشورهای عربی اجازه شکار و نابودی حیات وحش ایالت بلوچستان را داده است و مکررا می دهد, اما روابط تاریخی فراوانی بین مردم امارات و بلوچها حتی قبل از تشکیل کشور پاکستان و امارات وجود داشته, که این رابطه تاریخی توسط سران امارات نادیده گرفته می شود. قبل از عبدالحفیظ یک بلوچ فعال دیگر بنام رشید حسین بلوچ توسط امارات دستگیر و به پاکستان فرستاده شده بود. در طی سالیان گذشته تعداد قابل توجه ای از بلوچها بنا به درخواست ارتش پاکستان در امارات و بخصوص شهر دوبی دستگیر و به ارتش پاکستان تحویل داده شده اند. در برخی از شهرهای بلوچستان و همچنین در شهر کراچی تظاهراتی علیه استرداد بلوچها به پاکستان توسط امارات صورت گرفته است. اما آنچه البته به جائی نرسد فریاد است.

 

حال سوال اساسی اینجاست که چرا امارات در عمل دشمنی خود را با بلوچها نشان می دهد؟ پاکستان و امارات هر دو توسط کشورهای غربی حمایت می شوند. رسانه های وابسته به کشورهای غربی و عربی هیچگونه اشاره ای به ظلم و ستم و جنایت علیه مردم بلوچ و مخالفین و ناپدید شدن های اجباری نمی کنند. چرا؟ این وظیفه تک تک بلوچها و انسانهای با وجدان و آزادیخواه است تا صدای مظلومیت بلوچ و جنایت دشمنان بلوچ را به جهانیان برسانند.

 

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید