رفتن به محتوای اصلی

تفنگدار زن آمریکایی که کودک افغان را به آغوش کشید خود به آغوش مرگ رفت
30.08.2021 - 15:16

یک تفنگدار آمریکایی که در انفجار کابل جان باخت، روزهای پیش از پایان زندگی‌اش در حساب‌های اجتماعی خود پستی در خصوص علاقه‌اش به شغل خود به اشتراک گذاشته بود.

نیکول گی، روز ۲۱ اوت عکسی از خود در حالی که یک کودک افغان را در آغوش گرفته بود در حساب اینستاگرام خود همرسانی کرد. این جوان ۲۳ ساله اهل ساکرامنتو کالیفرنیا کمتر از یک سال پیش به نیروی دریایی تفنگداران آمریکا پیوسته بود.

او در پستی که چند روز قبل در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود متنی را منتشر کرده که می‌نویسد: «کابل، افغانستان، من شغلم را دوست دارم.» او این متن را همراه با تصویری از خود در حالیکه کودک افغان را در آغوش کشیده در حساب شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد.

این عکس هفته گذشته و در حالی که گرفته شد که نیروهای آمریکایی به گروهی از مردم افغان کمک می‌کردند تا از دست طالبان فرار و از کشور خارج شوند و بسیار مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده اگرچه خانم گی یک تکنیسین تعمیر و نگهداری بوده، از او خواسته شده بود قبل از سوار شدن به هواپیما، به افراد نجات یافته کمک کند. ریچارد هررا، پدر او به این روزنامه گفته، هرگز انتظار نداشته که دخترش در خط مقدم در افغانستان باشد. با این حال او گفته به دخترش افتخار می‌کند.

نیکول گی روز پنجشنبه در حمله تروریستی و انتحاری گروه داعش به فرودگاه کابل که به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی انجامید، جان خود را از دست داد. کشته شدن تراژیک نیکول گی تاثیر عمیقی روی دوستان و نزدیکان او گذاشته است. مالوری هریسون یکی از دوستان نیکول در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «ماشین او در محوطه ما پارک شده است. خیلی معمولی و خیلی ساده؛ اما دیگر نیکول بین ما نیست. او در انفجاری از بین ما رفت و دیگر ما با نیست.»

حمله انتحاری خونین روز پنجشنبه به کشته شدن ۱۷۰ شهروند افغان انجامید، جان ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی را نیز گرفت؛ عددی که بالاترین تلفات نظامیان آمریکایی در یک حادثه طی ۱۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

پنتاگون می‌گوید طی یک حمله پهپادی توانسته دو نفر از اعضای داعش را که در طراحی و اجرای عملیات تروریستی فرودگاه کابل نقش داشتند از پای در آورد.

جو بایدن روز شنبه اعلام کرد تهدیدهای جدی تروریستی دیگری طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده متوجه نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است. سربازان آمریکایی قرار است تا روز ۳۱ اوت به صورت کامل از افغانستان خارج شوند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
یورونیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.