رفتن به محتوای اصلی

معلمان ما هنوز بما درس میدهند,

معلمان ما هنوز بما درس میدهند,
 
در حالی که گزارش شده که فعالان صنفی معلمین در شهرهای مختلف ایران به نهادهای امنیتی احضار و از آنها خواسته شده تا تجمع سراسری امروز لغو شود، اما بسیاری از شهرهای ایران شاهد برگزاری تجمع معلمان و فرهنگیان معترض بود.

 

 

تجمع سراسری معلمین امروز لاهیحان

 

 
همه ما از ابتدای ورود به دبستان تا خروج از دبیرستان و یا دانشگاه دانشمان را مدیون قشر ارزشمند و زحمتکش معلم هستیم. آنها بما علوم آکادمیک را آموختند, و در کنار آن از آنها تاریخ و علوم اجتماعی را آموختیم, و حال امروز آنها درس وحدت و باهم بودن, مبارزات مدنی و ایستادگی را بما آموختند. بما آموختند که میتوان قشر عظیمی را مدیریت کرد و سازمان داد, میتوان هماهمگ بود و میتوان با هر گرایشی همه با هم یک هدف مشترک را دنبال کنند. در بین معلمان ما گرایش های مذهبی, چپی, سلطنت طلبی, و هر گونه گرایش دیگری وجود دارد, ولی تنها معلمان چپگرا به میدان نیامدند و یا تنها معلمان سلطنت طلب و سایرین به تنهایی به اعتراضات نبرداختند, بلکه همه با هم در تحت یک مدیریت و یک رهبری فراگیر وارد میدان مبارزه شدند وعظمت و قدرت خود را به نمایش گزاردند.
همه گرو های اپوزوسیون چه در داخل و چه در خارج باید درسی را که امروز از معلم خود آموختند تمرین کنند و بکار گیرند, معلمان یک صنف هستند و ما هم یک ملت لذا همه با هر گرایشی از اصرار بر برتری بر سایر گرایش ها دست برداشته و با هم یک هدف مشترک را که همان تغیر شرایط سیستم موجود و مدیریت کشور است دنبال کنند. دیدیم در مواردی نیروهای سرکوبگر به معلمان مرد هجوم بردند و در پس آن معلمین زن در جلوی سرکوبگران بروی زمین نشستند و به سرکوبگران این پیام را دادند که برای سرکوب مردانمان باید از روی ما عبور کنید, و بما این پیام را دادند که باهم بودن یعنی همین. آنها بما آموختند که نیازی به خشونت نیست, نیازی به تخریب و هرج و مرج نیست, بلکه میتوان با آرامش و متانت به پایداری پرداخت و مطالبات بحق خود را از استبداد حاکم خواست, هرچند که باز هم سرکوب شویم, اما راه موفقیت همین است که با وحدت, یکپارچگی و ایجاد یک رهبری فراگیر فقط یک هدف مشترک را پیگیری کرد و به دور از تکروی گرایشی و با استمرار مطالبات مدنی به مبارزه پرداخت.
درود بر معلمان این آموزگاران با ارزش ما که همچنان بما میآموزند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید