رفتن به محتوای اصلی

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد خطر سفر برای افراد آسیب‌پذیر

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد خطر سفر برای افراد آسیب‌پذیر

 

این سازمان افراد بالای ۶۰ سال با بیماری هایی چون سرطان، بیماری قند و یا ناراحتی های قلبی را در این گروه دسته بندی کرده است.

یک بیانیه این سازمان پیشتر به تمامی افراد بالای ۶۰ سال توصیه کرده بود که از هر گونه سفر پرهیز کنند اما دیرتر در بیانیه ای دیگر تصحیح شد که تنها کسانی که دچار سابقه بیماری هستند و کاملا واکسینه نشده اند باید سفرشان را به تاخیر بیندازند.

سازمان بهداشت جهانی یک بار دیگر تصریح کرده که ممنوعیت سفر همگانی جلوی گسترش سویه تازه ویروس کرونا را نخواهد گرفت.

آفریقای جنوبی هفته گذشته برای اولین بار مشاهده سویه تازه اومیکرون را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد.

در پی آن بسیاری کشورها سفر از کشورهای جنوبی آفریقا را ممنوع کردند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید این ممنوعیت های همگانی نه تنها جلوی گسترش ویروس را نخواهد گرفت بلکه فشار سنگینی بر زندگی مردم تحمیل می کند و در عین حال ممکن است باعث شود کشورهای دیگری که این سویه را مشاهده می کنند از هراس اعمال ممنوعیت های مشابه اطلاعات کامل را به سازمان بهداشت جهانی گزارش نکنند.

در همین حال دکتر آنتونی فاوچی، رییس سازمان مبارزه با بیماری های عفونی آمریکا، روز سه شنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت به سختی می‌توان فهمید که سویه جدید ویروس به بیماری شدید و خطرناکی منجر شود. آقای فاوچی در عین حال وضعیت واکسیناسیون را یکی از عوامل موثر در این وضعیت فعلی دانست.

Image removed.

 

سویه تازه در چند کشور از جمله هلند، بریتانیا و بلژِیک مشاهده است

دکتر فاوچی گفت: "یکی از جنبه های دردساز ماجرا در کشورهای جنوب آفریقا و کشورهای کم درآمد یا درآمد متوسط ظرفیت لجستیکی آنها در تزریق واکسن ها به مردم است. در واقع بسیاری از واکسن هایی که به این کشورها فرستاده شده بلااستفاده مانده است. و کشورهای دیگر در قاره آفریقا عملا از ما خواسته اند که واکسن بیشتری به این کشورها نفرستیم چون هنوز نتوانسته اند از محموله های قبلی بهره برداری کنند."

آن سوتر برزیل اولین کشور آمریکای لاتین است که روز سه شنبه اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون را گزارش کرد. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که دو نفر که از کشورهای آفریقایی وارد سائوپائولو شده اند به سویه اومیکرون مبتلا هستند.

پرتغال یکی از اولین کشورهایی که مواردی از ابتلا به اومیکرون را گزارش کرده قرار است امروز بزرگترین مرکز واکسیناسیون خود را افتتاخ کند. پرتغال همین حالا یکی از بالاترین سطوح واکسیناسیون در جهان را دارد و ۸۷ درصد از جمعیت این کشور واکسینه شده اند. با این همه نرخ ابتلای روزانه در این کشور در یک ماه گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

و در آلمان اولاف شولز صدراعظم آینده این کشور از پارلمان خواسته درباره قانونی شدن واکسیناسیون علیه کرونا تصمیم گیری کنند.

آقای شولز که خود حامی اجباری شدن واکسیناسیون به عنوان راهی برای جلوگیری از موج تازه بیماری است به یک کانال تلویزیونی آلمان گفته امیدوار است این قانون تا اوایل ماه فوریه تصویب شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید