رفتن به محتوای اصلی

رفسنجانی:کسانی که احمدی نژاد را تا حدّ تقدس بالا می بردند، پاسخ بدهند! توافق هسته ای

رفسنجانی:کسانی که احمدی نژاد را تا حدّ تقدس بالا می بردند، پاسخ بدهند! توافق هسته ای

خیلی ها متوجه شدند که باید هزینه های آن سنگی را که در راه انداختند، جبران کنند و الحمدلله مردم ما با رأی معنادار خویش روند اتفاقات جامعه را در مسیر فرهنگ اصیل انقلاب و آرمان های امام و شهدا برگرداندند.

وی در پاسخ به سخنان یکی از حاضران که از آثار مثبت و منفی تحریم پرسید، گفت: در جهانی که دهکده کوچک است، هیچ کشوری نمی تواند جزیره ای زندگی کند و ایران هم باید در تعامل با جهان باشد.

ویبا اشاره به فضای سیاسی این روزهای کشور، گفت: این سخنان جای شگفتی است و باید کسانی که او را تا حدّ تقدس بالا می بردند، پاسخ بدهند که چگونه به خود اجازه دادند تا چنین انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد شود.

 رفسنجانی در پاسخ به این سؤالی که «آینده نظام چه می شود؟»، گفت: آینده نظامی که ریشه الهی دارد، امن و رو به رشد است، اما وظیفه دوستداران امام و انقلاب است که در این راه تلاش کنند.

ویبا ابراز تأسف از حرف های نسنجیده ای که در آن ایام به خاطر حمایت های سیاسی از یک جریان از تریبون های رسمی کشور پخش می شد، گفت: درباره یارانه ای که کارشناسان اقتصادی و اجتماعی برای چگونگی پرداخت آن بحث می کردند، ناگهان اعلام شد پول امام زمان است و مردم برای برکت دیگر پول های خود آن را هزینه نکنند!: اگر نقدینگی در خدمت تولید نباشد و افزایش لجام گسیخته ای یابد، به رکود اقتصادی می انجامد که نهایت آن فلاکت و استیصال گروه های کم درآمد خواهد بود.

وی با ارائه تحلیلی از راه های برون رفت کشور از شرایط سخت اقتصادی، به فضای پس از توافق اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایران برخواسته از همکاری و احترام به ملت هاست و مردم ایران در دوره معاصر خاطرات تلخی از تروریسم و تندروی های سیاسی در ابعاد داخلی و خارجی دارند.

 رفسنجانی، توافق هسته ای را پیروز سیاسی ایران را پس از سالها مشاجره، تهدید، تحریم و مذاکره خواند و گفت: می بینیم که موافقان و مخالفان توافق هسته ای با ایران در دولت و پارلمان آمریکا از توانایی های ایران می گویند. امیدواریم یک اقلیت محدود و مخالف توافق هسته ای، دست از لجاجت با مردم بردارند و بگذارند دولت به وظایف خویش عمل کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید